VILKET ÖLMÄRKE FÖREDRAR DU I THAILAND?

Vilket ölmärke väljer du om du kan välja när du är i Thailand?

• ANNAT MÄRKE

Röster: 3 13.6%
  • HEINEKEN

Röster: 0 0.0%
  • SINGHA

Röster: 4 18.2%
  • LEO

Röster: 5 22.7%
  • CHANG

Röster: 10 45.5%

• Totala väljare
    22
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Leo för den goda smaken skull men precis som det betyder...dålig/bad...så blir man det ju mer man intar....:)

Ledarn - Måste testa vid tillfälle.

Annars måste jag säga att jag älskar öl. Då har man många favoriter och Chang är en av dem :nod:

:wai:
Lite nostalgi!!

Jo-Be"wiggly"

Cheerbeer.jpg

Kloster Beer.jpg

Jag tycker vi låter omröstningen tala sitt tydliga språk :) Chang har lika många röster som övriga blasksorter har tillsammans :reta:

"legolas " sa:
Jag tycker mig märka samma tendenser bland Er Changister som det var när det var som mest rusch med IFK Göteborg under UEFA-cupens glada dagar. Folk har en tendens att "haka" på trender, har svårt att stå för ett eget tänk.

LEO.killarna är mer sprudliga och glada, och tar egna initiativ, om ölen är varm. ja då tar vi en isbit. Inte gnäller vi som Changisterna gör på kyparna, såna är vi i alla fall....
:police: :police: :police:

Legolas, nu skall du inte inleda ev nytillkomna läsare i fördärvet. Dels genom Leo-propagandan och dels genom villfarelsen att man skall ha is i ölen.

Nytillkomna, vänligen ignorera föregående skribents inlägg. ;D ;D ;D

"legolas " sa:
Det finns en hel värld där utanför stugdörren. En hel värld som dricker och som älskar sitt öl med is i. De låter sig hänryckas, de låter sig upplivas och de låter sig fyllas av livslusten ifrån ett öl där isen skramlar omkring däri och gnistrar i morgonsolen eller kvällssolen.

Se på bilden och njut, kasta Era inskränkta fördomar, kom med i gänget, Tillåt Er att vara lyckliga en stund...... Ni är värda det....
Detta var ett värdigt 1.100:e inlägg..........
;D ;D ;D
;D ;D ;D
;D ;D ;D

Värdigheten kan vi ju alltd diskutera, men grattis till 1100. :laugh:

"Gazton " sa:
Jag tycker vi låter omröstningen tala sitt tydliga språk :) Chang har lika många röster som övriga blasksorter har tillsammans :reta:
:wai
Gazton! :reta:

Övriga tillsammans: 51.8% röster. (litet övertag, andra sorter leder)
Chang beer: 48.1% röster.

Härmed är det slutsnackat vilka eller vad för sort som gäller, alla har sina smaklökar inställda på sin ölsort, men det viktigaste är!!

I den här omröstningen, är det andra röster som har övertaget och visar att det finns andra sorter av ÖL som smakar bättre, kanske även godare än Changen... :beer:

Jo-Be :clap_tranparent:

Har inte "Shandy" blivit populär i Thailand än? Det är värsta innedrinken i Sverige just nu :)

Har själv aldrig provat det, men skulle gärna testa det. Men jag tror att jag skulle bli besviken på smaken.

Ps för er som inte vet vad en Shandy är, så finns det massvis med recept/blandningstips på Google. (Shandy=öl o sprite)

"ledarn " sa:
Nu tar vi det lilla lugna här...... Omröstningen avslutas 11/2 så det finns chans att fler lägger sina röster..
:wai: Ledarn!

Jag nämner inget om att omröstning är avslutad, vet och inser att det kan finnas en möjlighet att andra sorter kan förlora. Men för tillfället är det andra sorter som leder denna röstning... :)

Jo-Be!!

"Jo-Be " sa:
:wai: Ledarn!

Jag nämner inget om att omröstning är avslutad, vet och inser att det kan finnas en möjlighet att andra sorter kan förlora. Men för tillfället är det andra sorter som leder denna röstning... :)

Jo-Be!!
Japp, Men att det behövs så många alternativ för att slå Changen.... och ändå ligga så långt efter...Ja då tycker jag det redan är klart! ;)

"Gazton " sa:
Har inte "Shandy" blivit populär i Thailand än? Det är värsta innedrinken i Sverige just nu :) Har själv aldrig provat det, men skulle gärna testa det. Men jag tror att jag skulle bli besviken på smaken.
Ps för er som inte vet vad en Shandy är, så finns det massvis med recept/blandningstips på Google. (Shandy=öl o sprite)
:wai: Gazton!

Denna dryck du nämner"Shandy", har i mitt minne min bortgångne mamma druckit sen fam. hedenhös kom på pränt.
Shandy! Smaken...
Du skulle bli besviken, Gazton, den smakar mer socker än öl, jag har smakat, tyvärr måste jag säga att en varm sommardag är den fuktansvärt läskande... Drycken i sig själv inte en nyhet, som alla andra drycker så uppfinns de igen och igen. Att sedan i någon av våra största städer i sverige påstår att ha kommit på en ny drink, är total humbug!!!
(förstöra en redan god dryck och tillsätta Sprite el. 7up. SKANDAL I MIN ÄRA!!)
Jo-Be

"legolas " sa:
legolas är en mycket gedigen man, med en smak för livet som är få förunnat.
Med en nypa salt eller utan en nypa salt, spelar ingen roll. Livet rullar på och LEO som är ölsorten, som de ärliga, ärbara och ädla dricker, kommer att vinna i längden.

Ty smaken är det viktiga, och en LEO med is har en mild smak, nästan som en sommarbris ifrån den västkustka skärgården, den öveträffar 8 dagar i veckan den där sorten som kallas för Chang. Denna Chang som har en stark bismak av amalgan och fy fan.

;D ;D ;D

Chang har absolut ingen bismak, det är honung som har det. Och amalgam är numera förbjudet, åtminstone i Sverige och säkert i Thailand också så den smakar inte amalgam. Nej en Chang har en rund, fyllig smak av humle och malt. Utan is är den en total fröjd för gommen och smaklökarna, en ultimat njutning. ;)

Så legolas, du är helt fel ute här vilket omröstningen också visar. Den talar sitt klara, tydliga språk. :beer:

Kamrater Öldrickare!!

Partiorganet måste nämna att röstningen om vilken Öl gillas bäst, måste tyvärr göras om... Orsak till detta nederlag är att ingen, jag säger ingen har lämnat en röst för ölsorten.

Hahahahaha! ;D :D ;D Äntligen ett bevis över att det är en skitsort till öl.

Jo-Be"in beer heaven"

heineken_feis_1282746976.jpg

Ja drack mycke chang förut men dom sista resorna har de no blivit mest Leo bara man slipper Heineken den kan man ju inte ha IS i ;)

glimten66 :wai:

"Jo-Be " sa:
Kamrater Öldrickare!!

Partiorganet måste nämna att röstningen om vilken Öl gillas bäst, måste tyvärr göras om... Orsak till detta nederlag är att ingen, jag säger ingen har lämnat en röst för ölsorten.

Hahahahaha! ;D :D ;D Äntligen ett bevis över att det är en skitsort till öl.

Jo-Be"in beer heaven"

Absolut, Heineken sucks! Varför dricka detta holländska elände när det finns så god thailändsk öl som Chang? :D

"Berralund " sa:
Absolut, Heineken sucks! Varför dricka detta holländska elände när det finns så god thailändsk öl som Chang? :D
B-Lund!! :D

Av alla ölsorter som finns i thailand, är denna den enda jag inte dricker, förutom den gången jag var på ön i Krabi och fick betala 1.200THB för 2st Heineken 33cl...
Det var faan den dyraste öl jag någonsin köpt, är man törstig så är man det, sen en annan sak varför ska man sitta och dricka europeisk öl i thailand??
När det finns inhemska goda ölsorter här i thailand och det har ju denna länk bevisat, LEO, CHANG, SINGHA, ARCHA och andra glömda ölsorter onämnda...

Inte tusan tar jag med mig Svensk öl till Norge, där finns redan goda öl, RINGES, HAAKON, HANSA, MACK, DAHLS 1856 pils och ODEN är bara några ölsorter i Norge(synd bara de är så dyra).

Finland har SININEN, KARHU, AURA, LAPIN KULTA(smakar lika dåligt som Norrlands guld :D ), KOFF, OLVI, BOCK(en grym pilsner, upp till 9V%), SAHTI, FINLANDIA GOLD och många andra.

Danmark behöver vi inte nämna någon ölsort, De flesta av oss öldrickare har redan gått igenom deras mängd av gyllenedrycker. De två största är CARLSBERG och TUBORG... ;D :D ;D

Jo-Be"happy"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp