Vinter OS 2026

Jag tittar bl.a. på curlingen och har uppmärksammat hur de sätter snurr på stenarna.
Om dom släpper stenen på vänster sida i färdriktningen så att säga så snurrar dom stenen medurs, och om dom släpper den åt höger så sätter de snurr moturs.
Jag funderar på vad som skulle hända om någon provade med att t.ex. släppa en sten från höger med en ordentlig medurssnurr?
Skulle stenen då göra en vid och snäv C-figur och liksom komma in mer tvärt diagonalt från vänster i boet....
Jag tror att jag skulle revolutionera den där sporten!

Just nu provar jag en flaska honungsrom som jag köpt i Las Palmas, skål! :unsure:
Du hade inte revolutionerat nåt, skruv ingår i många sporter och nåt dom kan.

Gull og solv til Sverge ,Norge bronse

144048321.webp

Norge har 3 medaljer ,Sverige har bare 2
Karlsson får støtte av Astrid Øyre Slind, som sprakk og ble nummer seks.

– Jeg synes det blir for dumt å sitte hjemme og melde at Frida ikke er bedre. Det er tydelig at hun er verdensklasse. Jeg gikk jo med Therese i fjor, jeg tror ikke nivået var høyere da. Dette her er vanvittig nivå – det er jeg sikker på, sier Slind til VG.

Johaug må tenke seg litt mer om før hun prater?

– Ja, det blir for lett å sitte hjemme og melde. Det er ingen tvil om at Frida var rå i dag.

NRKs ekspert Torgeir Bjørn sa til VG at «Frida (Karlsson) i dag er det høyeste nivået vi har sett av en kvinne i fristil langrenn noen gang. Et høyere nivå enn både Johaug og Bjørgen noen gang har vist teknisk».

För att inte tala om dom skittråkiga kläderna, hoppas att dom gör bättre ifrån sig på tävlingarna än på invigningen.

Jag är tråkig svensk men både jag och frugan blev besvikna efter sett flera länders färgglada och sen vandrade folkhemsstasi in.
Frugan bara omg what is this?
Behöver inte flasha och igentligen inte klädseln helt helle utan så tråkigt intryck dom gav jämfört med alla andra, som vardagsarbetare på tjernobyl, typ tvättar radioaktiva kalsonger.

Började kolla på OS-invigningen i onsdags kväll men tröttnade ganska snabbt. Kände mig dock manad
att snabbspola och kolla samtliga truppers ingångar i efterhand. Hade ju hoppats på att bli positivt överraskad
när det gällde den svenska truppens OS-kollektion men den var väl ungefär lika trist, anonymt och intetsägande
som jag räknat med. Höll med kommentatorerna som bägge två verkade ha hoppats på bättre och tyckt att
man kunnat tagit ut svängarna lite mer. Fast det är väl å andra sidan helt i linje med hur de flesta klär sig här i
landet där majoriteten gör allt för att sticka ut så lite som möjligt. Inte lätt dock att få till något snyggt om man
nu slaviskt måste använda sig av färgerna blått och gult. Inte alla men majoriteten av de andra trupperna klädde
sig antingen roligare, snyggare, färggladare eller mer spännande än vad Sveriges trupp gjorde. Som tex...

Haiti...

team-haitis-milano-cortina-2026-olympic-uniforms-designed-v0-0e4dmrzmkwhg1.webp

Uzbekistan...

Skärmavbild 2026-02-07 kl. 19.48.03 copy.webp

Frankrike...

GettyImages-2259658709.webp

Tjeckien...

Skärmavbild 2026-02-07 kl. 18.42.50 copy.webp

Kina...

Skärmavbild 2026-02-07 kl. 18.45.54 copy.webp

Mongoliet...

Skärmavbild 2026-02-07 kl. 19.16.59 copy.webp

Nigeria...

Skärmavbild 2026-02-07 kl. 19.19.02 copy.webp

Thailand...

Skärmavbild 2026-02-07 kl. 21.05.02 copy.webp

Tom Monakos enda deltagare, en volontär(!) såg bättre ut på OS-invigningen... Bara att hoppas på att de svenska deltagarna gör bättre ifrån sig på tävlingsarenorna under olympiaden ;)

Skärmavbild 2026-02-07 kl. 19.16.22 copy.webp

Senast ändrad:
Sverige har gode changser til å vinne mot Kanada i Curling i Dag . Blir det gull ??

I dag tror jeg Norge får gull på skoyter 5000 meter med Sander Eitrem .

Jeg tror det blir mange medaljer som Norge får i dag sondag den 8 . Både Martin Lowstrom Nyenget , Johannes , Hosflot Klæbo og Harald Osteberg Amundsen . Se foto av OL vinnerne

0b97a6aa-db7d-4cfb-82a1-27700e16fe2d.webp

Hej

f5046146-f233-4e91-b2f7-594f0687d9fa

Vinter-OSAlpint

Just nu: Vonn kraschar – blir liggande i backen​

Av Anders Hovne
Publicerad: I dag 12:03

Den amerikanska alpinstjärnan Lindsey Vonn kraschar rejält, tidigt i sitt störtlopps-åk i OS. Vonns start har väckt stor uppmärksamhet eftersom hon åker trots en svår knäskada.

Efter kraschen blir Vonn liggande i backen där hon tas om hand av vårdpersonal.

– Det var det som inte fick hända. Det blev alldeles tyst på arenan, säger SVT Sports expert Pernilla Wiberg.

– Med stor sannolikhet var det där det sista vi såg av Lindsey Vonn i tävlingssammanhang, säger kommentatorn Johan Ejeborg.

Mvh isan lover

Hej

f5046146-f233-4e91-b2f7-594f0687d9fa

Vinter-OSAlpint

Just nu: Vonn kraschar – blir liggande i backen​

Av Anders Hovne
Publicerad: I dag 12:03

Den amerikanska alpinstjärnan Lindsey Vonn kraschar rejält, tidigt i sitt störtlopps-åk i OS. Vonns start har väckt stor uppmärksamhet eftersom hon åker trots en svår knäskada.

Efter kraschen blir Vonn liggande i backen där hon tas om hand av vårdpersonal.

– Det var det som inte fick hända. Det blev alldeles tyst på arenan, säger SVT Sports expert Pernilla Wiberg.

– Med stor sannolikhet var det där det sista vi såg av Lindsey Vonn i tävlingssammanhang, säger kommentatorn Johan Ejeborg.

Mvh isan lover
Kollade live sändningen och det såg inte bra ut. Hon fastnade lite i en port som troligtvis var anledningen till vurpan. Hon startade ju skadad och nu blev det knappast bättre. En riktig hårding är hon i alla fall.

Kollade live sändningen och det såg inte bra ut. Hon fastnade lite i en port som troligtvis var anledningen till vurpan. Hon startade ju skadad och nu blev det knappast bättre. En riktig hårding är hon i alla fall.
Hej

Ja jag följde också tävlingen och det var henskt att se olyckan, ännu värre blev det av att sen se henne ligga där, höra henne skrika av smärta och ropa på hjälp, jag tyckte det tog alldeles för lång tid innan hon fick hjälp och togs från platsen för vård.

Mvh isan lover

Hej

Ja jag följde också tävlingen och det var henskt att se olyckan, ännu värre blev det av att sen se henne ligga där, höra henne skrika av smärta och ropa på hjälp, jag tyckte det tog alldeles för lång tid innan hon fick hjälp och togs från platsen för vård.

Mvh isan lover
Men det är ändå lite märkligt att det tillåts, har dom inga säkerhetsrådgivare i den där sporten?
Hon satt ju på en presskonferens och sa att hon saknade ledband eller vad det var, men att hon tänkte köra ändå.
Det verkade som om det uppskattades och det är ju inte klokt... :unsure:

Men det är ändå lite märkligt att det tillåts, har dom inga säkerhetsrådgivare i den där sporten?
Hon satt ju på en presskonferens och sa att hon saknade ledband eller vad det var, men att hon tänkte köra ändå.
Det verkade som om det uppskattades och det är ju inte klokt... :unsure:
Hej

Så är det i elitidrotten och en del chansar och känner efter mindre än andra, tror att Zlatan spelade matcher med en liknande skada också.

Mvh isan lover

Hej

38990dd2-c1fb-4f23-bec6-945fad098277

Vinter-OSAlpint

Lindsey Vonn har opererats för benbrott på sjukhus – läget är stabilt​

Av Jacob Ruderstam, Peter Johansson
Publicerad: I dag 17:18. Uppdaterad: I dag 18:53

Den amerikanska alpinåkaren Lindsey Vonn har opererats för benbrott på ett italienskt sjukhus, rapporterar Reuters.

Hennes skadeläge beskrivs som stabilt efter den våldsamma kraschen under söndagen. 41-åringen – som åkte med en allvarlig knäskada – fördes till sjukhus efter incidenten.

Det amerikanska alpinlandslaget skriver på X att hon ”ådrog sig en skada” men att hon är i trygga händer och får vård av både amerikanska och italienska läkare.

Enligt källor till Reuters hålls Vonn under uppsikt på intensivvårdsavdelningen.

Tidigare under eftermiddagen sa den amerikanske tränaren Alex Hödlmoser till schweizisk tv att han nåtts av uppgifter om att det kan röra sig om ett benbrott.

Mvh isan lover

Liknande trådar

N
Svar
35
Visningar
5 K
P

Tillbaka
Topp