Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Inte bara där, det är likadant i stort sett överallt nuförtiden. Skrovformen är avgörande för bränsleekonomin, där är förklaringen. Snyggt är det inte, men mer ekonomiskt och miljövänligt.
Finnlandsbåtarna som trafikerar Sthlm fick ju bygga om stäven för dom rev upp för mkt sjö.
Skadorna på öar mm är mkt stora där farleden går och trän har vält ut i sjön.
Varje gång dom passerade vår båtklubb sjönk vattnet med upp till 20cm.
Vi var tvungna att lägga ut en kraftig ponton som vågbrytare,,den var ca 3m djup.
Så det är ju bra att dom hittar nya skrovformer även om dom blir fula.
 
Sitter nu med ett moment22.
Försökt komma in på F-secure för jag behöver uppgifter till min nya dator.
Dom kräver att jag loggar in med samma uppgifter som när jag tecknade avtal.
Jag har inte kvar gamla mail konton sen 12 år tillbaka. Ej heller lösenord.
Försökt få dom att skicka engångskod ,,,men icke.
För att skapa nytt konto vill dom att jag loggar in,,,,som inte går att göra.
 
Sitter nu med ett moment22.
Försökt komma in på F-secure för jag behöver uppgifter till min nya dator.
Dom kräver att jag loggar in med samma uppgifter som när jag tecknade avtal.
Jag har inte kvar gamla mail konton sen 12 år tillbaka. Ej heller lösenord.
Försökt få dom att skicka engångskod ,,,men icke.
För att skapa nytt konto vill dom att jag loggar in,,,,som inte går att göra.
Har du inte så långt kvar på avtalet så strunta i F-Secure och kör Windows Defender istället förutsatt att det är Windows du använder.
 
Sitter nu med ett moment22.
Försökt komma in på F-secure för jag behöver uppgifter till min nya dator.
Dom kräver att jag loggar in med samma uppgifter som när jag tecknade avtal.
Jag har inte kvar gamla mail konton sen 12 år tillbaka. Ej heller lösenord.
Försökt få dom att skicka engångskod ,,,men icke.
För att skapa nytt konto vill dom att jag loggar in,,,,som inte går att göra.
Ja det är roligt med datoter nu är min lunch slut så jag ska gå ut oxh starta gräsklipparn få se om det lyckas
 
Rullande avtal för vi har Telia fiber och jag har Windows .
Ska besöka Elgiganten idag och se om dom har något förslag.
Vi har kört F-Secure i typ 15år på jobbet. Nu har vi gått över till Defender. F-Secure har alltid varit behjälpliga och haft bra support men kan tänka mig att det skiljer på företag och privatperson tyvärr.
 
Vi har kört F-Secure i typ 15år på jobbet. Nu har vi gått över till Defender. F-Secure har alltid varit behjälpliga och haft bra support men kan tänka mig att det skiljer på företag och privatperson tyvärr.
Jag har haft det i 12år sen vi fick Telia fiber.
En kille på Elgiganten löste problemet via Telia.
Jag är imponerad av er som klarar såna här saker utan att bli förbannade som jag blir.
Det är väl mitt mkt låga intresse för datorer som gör detta.
 
Jag har haft det i 12år sen vi fick Telia fiber.
En kille på Elgiganten löste problemet via Telia.
Jag är imponerad av er som klarar såna här saker utan att bli förbannade som jag blir.
Det är väl mitt mkt låga intresse för datorer som gör detta.
Brukar vara annan support för företag men visst kan man behöva andas och räkna till 10 ibland men så är det i alla yrken.
 
Nu har jag bytt bromsar på Skodan. Som nytt fast begagnat ;)

IMG_7865.webp


IMG_7867.webp


IMG_7868.webp


IMG_7870.webp


IMG_7872.webp


IMG_7879.webp
 
På andra sidan gatan har vi ett äldre par, mannen har lämnat bostaden innan och hittats. Igår kväll var det dags igen, mannen hade lämnat bostaden och vi, frun och en granne till oss var ute och letade i knappt två timmar, då ringde ambulansen att dom fått ett samtal om en man som hade ramlat, dom tog med honom till Värnamo för kontroll och omplåstring.
Jobbigt för gubben när han är klar i huvudet, men jobbigare för frun i huset som inte ens kan gå ut i trädgården utan att behöva vara orolig.
 
 

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp