Alkohol i Thailand, en berusande tråd

 
Sang Som kan man ju tom dricka rent, grymt prisvärd dricka fast polaren tycker nog Charles Houes på Makro vinner.
Haha folk e olika.
Drack ju bucket på koh samet för typ 10 år sedan med sang som i. Var fyllsjuk i 3 dagar och sen dess kan jag bara inte med skiten.
Tom. Fulwhiskey från grannländerna för 25B per helrör är bättre.
Lao khao har jag bara provat en shot en gång och kommer aldrig göra om. Det var faktiskt än värre.
 
Haha folk e olika.
Drack ju bucket på koh samet för typ 10 år sedan med sang som i. Var fyllsjuk i 3 dagar och sen dess kan jag bara inte med skiten.
Tom. Fulwhiskey från grannländerna för 25B per helrör är bättre.
Lao khao har jag bara provat en shot en gång och kommer aldrig göra om. Det var faktiskt än värre.

Hej

En lite stänkare med Lao Kao blir det ju ibland, vistas man i Isaan och umgås med Thsiländare är det väl i princip omöjligt att undvika, jag har faktiskt lärt mig att dricka denna häxbrygd, men då ska det vara solvarmt i snaps form alternativt utblandade 50-50% med M150.

Mvh isan lover
 
Haha folk e olika.
Drack ju bucket på koh samet för typ 10 år sedan med sang som i. Var fyllsjuk i 3 dagar och sen dess kan jag bara inte med skiten.
Tom. Fulwhiskey från grannländerna för 25B per helrör är bättre.
Lao khao har jag bara provat en shot en gång och kommer aldrig göra om. Det var faktiskt än värre.
Säker på att det var riktig Sang Som i hinken?..
 
Säker på att det var riktig Sang Som i hinken?..
Tror det för det gjorde mig allergisk mot både smaken och lukten efter det.

@Isan Lover lao khao tackade jag nej till var och varannan dag under mina 10 år där uppe det var inget problem alls.
Däremot när jag var på Jonas Jonassons bar på koh Chang och Jonas själv bjöd alla sina kunder på varsin hutt så kände jag mig mer tvingad efter några inuters öveetalningsförsök
 
Hej

En lite stänkare med Lao Kao blir det ju ibland, vistas man i Isaan och umgås med Thsiländare är det väl i princip omöjligt att undvika, jag har faktiskt lärt mig att dricka denna häxbrygd, men då ska det vara solvarmt i snaps form alternativt utblandade 50-50% med M150.

Mvh isan lover
Stackare som är tvungen att dricka alkohol. I paradiset får man själv välja vad man vill dricka.:thumbsup:
 
Stackare som är tvungen att dricka alkohol. I paradiset får man själv välja vad man vill dricka.:thumbsup:
Stackare som aldrig dricker alkohol.
Har en gubbe här som är styvt 70.
Viril för sin ålder och gillar tjejerna men han är absolutist, har aldrig varit berusad.
Han har helt klart missat nåt, go gubbe så tror han skulle va skitrolig på fyllan.

Men e man sån som e småtyken mest hela tiden som nykter så ska man nog inte dricka.. Bra val där.
 
Tror det för det gjorde mig allergisk mot både smaken och lukten efter det.

@Isan Lover lao khao tackade jag nej till var och varannan dag under mina 10 år där uppe det var inget problem alls.
Däremot när jag var på Jonas Jonassons bar på koh Chang och Jonas själv bjöd alla sina kunder på varsin hutt så kände jag mig mer tvingad efter några inuters öveetalningsförsök
Jag tycker Lao Khao är rätt ok, fast några år sen man drack det sist.
Lite citronaktigt som kan påminna om tequila.
När man bodde i byn hände det ibland att det blev lao khao.
Drack Tomas full i Pattaya på Lao khao och lao jadong en gång på en tvärgata till soi beukaw, men som sagt var ju några år sen.
Tycker inte det är nåt fel på smaken men är ju nåt i den som gör att folk inte blir normalt fulla på den ;)
 
Jag tycker Lao Khao är rätt ok, fast några år sen man drack det sist.
Lite citronaktigt som kan påminna om tequila.
När man bodde i byn hände det ibland att det blev lao khao.
Drack Tomas full i Pattaya på Lao khao och lao jadong en gång på en tvärgata till soi beukaw, men som sagt var ju några år sen.
Tycker inte det är nåt fel på smaken men är ju nåt i den som gör att folk inte blir normalt fulla på den ;)

Hej

Ja något märkligt är det, inte minst bakrus på Lao kao är något extra, det har jag varit med om en gång och det får räcka, men en solvarm snaps i gott sällskap tackar jag inte alltid nej till, men högst ett par snapsar sen räcker det.

Mvh isan lover
 
I byn häller dom i nån brun ört i Lao kao, smaken blir något bättre men jag får märkliga drömmar av det så måttlighet gäller. Annars det sämsta jag druckit är nog gauffins dubbelblandning, slår allt. Tillverkningen upphörde på 90 talet.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp