Alkohol i Thailand, en berusande tråd

 
Sangsom e helt ok och om jag inte missminner mig så är Leo inhemskt men du kanske inte menar öl?

Hej

Sangsom är helt ok för mig också, men blir lite trött på den p.g.a colan man blandar med, Thailändsk Brandy eller Whiskey blandad med soda och is går bra, inte lika klibbigt.

Mvh isan lover
 
Hej
angsom är helt ok för mig också, men blir lite trött på den p.g.a colan man blandar med, Thailändsk Brandy eller Whiskey blandad med soda och is går bra, inte lika klibbigt.

Mvh isan lover
Testa å blanda Sangsom med choklad mjölk, alla söta smaksatta mjölk sorter funkar bra men choklad är ju klassikern lomomba.
Dricker typ aldrig med cola längre, funkar med masa olika saker eller bara is å soda
 
Testa å blanda Sangsom med choklad mjölk, alla söta smaksatta mjölk sorter funkar bra men choklad är ju klassikern lomomba.
Dricker typ aldrig med cola längre, funkar med masa olika saker eller bara is å soda
Jag kom på den briljanta idén att dricka lumumba i Indien en gång dagen innan jag skulle flyga hem. Dessvärre var mjölken opastöriserad så jag vart tvungen att trycka i mig några piller från ett lokalt apotek för att klara hemresan utan göra på mig. Pillrena måste bestått av någon form av kylarcement för det blev som en plugg i röven så jag inte kunde skita på en vecka.
 
Pils på Lounge i Oslo , gratis är gott

07C45999-1C98-43E1-81A2-13EE385A9E71.jpeg
 
Mekhong är ju värre, smakar ju T-röd, jämfört med det är ju Lao Khao godare.

Inte ens Thai dricker väl den där Mekhong, aldrig sett någon annnan än turister dricka Mekhong, eller ta med sig till Sverige för att visa hur Thaisprit smakar.

Vilken T-röd är det du provat?
 
Vilken T-röd är det du provat?
Ingen 5555, kom på det efter jag skrev att snart kommer frågan.
Smakar som man kan föreställa sig att T-röd smakar om man går efter lukten.
Var många år sen jag smakade Mekong whiskey, från en som vart i Thailand, hade själv aldrig varit i Thailand eller ens pratat med en Thailändare då, knappt ens sett en på avstånd.
Efteråt rapa man och rapen lukta T-röd.
 
Ingen 5555, kom på det efter jag skrev att snart kommer frågan.
Smakar som man kan föreställa sig att T-röd smakar om man går efter lukten.
Var många år sen jag smakade Mekong whiskey, från en som vart i Thailand, hade själv aldrig varit i Thailand eller ens pratat med en Thailändare då, knappt ens sett en på avstånd.
Efteråt rapa man och rapen lukta T-röd.
Har du inte druckit T-röd?? Amatör! Jag har druckit Sprit 35, miliärens variant av T-röd. Gott? Inte ett dugg!
 
Rumsvarm 32% Suomi viina, det är som energin dryck.
All exklusiv alkoholhaltig dryck skall serveras kroppstempererad. T.ex. hemkört, Norrlands guld, Lapin Kulta, Explorer, Lord Calvert, Silverrom, Koskenkorva vargtass, Kir, Diamant, Minttu, Fireball, etc.
Det är viktigt för att de mer subtila nyanserna av finkel, glykol, ammoniak och diverse andra kemikalier skall kunna reta de känsliga receptorerna hos en sann konnässör
 
All exklusiv alkoholhaltig dryck skall serveras kroppstempererad. T.ex. hemkört, Norrlands guld, Lapin Kulta, Explorer, Lord Calvert, Silverrom, Koskenkorva vargtass, Kir, Diamant, Minttu, Fireball, etc.
Det är viktigt för att de mer subtila nyanserna av finkel, glykol, ammoniak och diverse andra kemikalier skall kunna reta de känsliga receptorerna hos en sann konnässör
För tusan, en sommelier hade blivit berusad av lycka över ditt svar. Så talar en sann kännare av finkelns underbara värld. :D :thumbsup:
 
All exklusiv alkoholhaltig dryck skall serveras kroppstempererad. T.ex. hemkört, Norrlands guld, Lapin Kulta, Explorer, Lord Calvert, Silverrom, Koskenkorva vargtass, Kir, Diamant, Minttu, Fireball, etc.
Det är viktigt för att de mer subtila nyanserna av finkel, glykol, ammoniak och diverse andra kemikalier skall kunna reta de känsliga receptorerna hos en sann konnässör

Äh! Svammel.
Det som är viktigt är att det serveras i mängder.
Temperaturen är sekundär
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp