Allsvenskan 2021.

 
Heja Elfsborg i natt!
Match mot BK Röva, seger och vi går om minst MFF kanske AIK.

Häcken har 1 vinst på 14 försök i Allsvenskan i Borås.
 
Ja MFF har varit dåliga i Allsvenskan på sistone, kanske svårt att hålla fullt fokus när mötet mot Juventus är 3 dagar senare. Men vi ger inte upp så lätt!
 
Idag har di Gule chansen att gå upp i topp av AS vid seger mot penningdopade Östersund.
Östersund är en tragisk historia där man som supporter måste lida oerhört.

2012 - Senast Elfsborg vann guldet hade man 38 poäng efter 18 omgångar. Idag har man 36.
Det kräver sin man i de tuffa racet in i mål.
Elfsborg tog inte några poäng mot topp konkurrenterna i första mötet tidigare i år, vill man spela om guldet så är dom de 9 viktigaste poängen att spela in under hösten, men de börjar som sagt idag mot Östersund.

Heja di Gule framåt för seger.
 
Idag är det match mellan di Gule o Himmelsblått. Nu jävlar gäller det!!!

Förlusten i Östersund skyller jag 100% på Lagerbäck, han har matjord i fickorna. Varför skall han komma in i Östersund just nu?

Bra att Blåvitt i god kamratlig anda hjälper Kolbeinn i sin rehabilitering med fot och syn på livet i övrigt.

I debatten kring bengaler så säger jag nej tack. Argumenten för säger bl.a. att bengaler är stämningshöjare.
Jag ber då vederbörande att testa i sovrummet innan man tar med sig till arenorna.

Heja di Gule framåt för seger.
 
Nu är det rätt uppenbart att domarna favoriserar storlagen och AIK vill fuska till sig poäng genom att ha 12 man på plan samtidigt, bedrövligt att kalmarspelare skall behöva göra domaren uppmärksam på detta och AIK fick inte ens något straff, det skulle givetvis fått en spelare utvisad.
 
Idag är det match mellan di Gule o Himmelsblått. Nu jävlar gäller det!!!

Förlusten i Östersund skyller jag 100% på Lagerbäck, han har matjord i fickorna. Varför skall han komma in i Östersund just nu?

Bra att Blåvitt i god kamratlig anda hjälper Kolbeinn i sin rehabilitering med fot och syn på livet i övrigt.

I debatten kring bengaler så säger jag nej tack. Argumenten för säger bl.a. att bengaler är stämningshöjare.
Jag ber då vederbörande att testa i sovrummet innan man tar med sig till arenorna.

Heja di Gule framåt för seger.
Och vi behöver kanske inte kommentera vilka som vann den matchen. Vi ger aldrig upp!
 
Nu är det rätt uppenbart att domarna favoriserar storlagen och AIK vill fuska till sig poäng genom att ha 12 man på plan samtidigt, bedrövligt att kalmarspelare skall behöva göra domaren uppmärksam på detta och AIK fick inte ens något straff, det skulle givetvis fått en spelare utvisad.

Var ju samma sak när Degerfors mötte djurgården i Stockholm för några dagar sen

Var väl 10 minuter kvar när en djurgårdare fick bollen på handen innanför straffområdet och domaren blåste inte straff

Däremot blev en degerforsare utvisad några minuter senare. Det kostade Degerfors viktiga poäng i bottenstriden.

BTT
 
Var ju samma sak när Degerfors mötte djurgården i Stockholm för några dagar sen

Var väl 10 minuter kvar när en djurgårdare fick bollen på handen innanför straffområdet och domaren blåste inte straff

Däremot blev en degerforsare utvisad några minuter senare. Det kostade Degerfors viktiga poäng i bottenstriden.

BTT
Lika så när AIK mötte Mjällby borta för drygt en vecka sedan då skulle Milesovic i AIK åkt på en frilägesutvisning redan efter 5 minuter men han fick en varning en bedrövlig domarbedömning. Nä domarna favoriserar helt klart flera av storstadsklubbarna.
Varför kallade ni inte er kalmar istället?

BTT
Vi fick kanske bara välja Allsvenska lag men jag minns inte, tror att Kalmar FF spelade i division 1 södra på den tiden.
 
Lika så när AIK mötte Mjällby borta för drygt en vecka sedan då skulle Milesovic i AIK åkt på en frilägesutvisning redan efter 5 minuter men han fick en varning en bedrövlig domarbedömning. Nä domarna favoriserar helt klart flera av storstadsklubbarna.

Vi fick kanske bara välja Allsvenska lag men jag minns inte, tror att Kalmar FF spelade i division 1 södra på den tiden.

 
Lika så när AIK mötte Mjällby borta för drygt en vecka sedan då skulle Milesovic i AIK åkt på en frilägesutvisning redan efter 5 minuter men han fick en varning en bedrövlig domarbedömning. Nä domarna favoriserar helt klart flera av storstadsklubbarna.

Vi fick kanske bara välja Allsvenska lag men jag minns inte, tror att Kalmar FF spelade i division 1 södra på den tiden.

Du är väl ca 10 år äldre än vad jag är

Så du borde spelat knattefotboll ungefär i mitten av 60 talet och då låg Kalmar FF I dåvarande division två södra

 
Idag har det Gule match mot ett målsnålt Mjällby på Strandvallen.
Det gäller för di Gule att få bollen i mål, något man hade svårt med i senaste matchen.
IFE kan inte ta sig uppåt i tabellen, men man har mycket att spela för. Spelarna vet om att man inte åker till Listerlandet och bara plockar poäng.
Mjällby är täta bakåt men har problem med målskyttet. 4 av det 5 senaste matcherna har slutat 0-0.

Heja di Gule framåt för seger!
 
Då var det dags för omgång 22 och två formsvaga lag inleder, Di Gule mot Änglarna.
Stora snackisen handlar mest om viktiga avstängda spelare, skyttekungen Berg i Blåvitt och målisen Rönning i Di Gule.
I mål får troligen den isländske U21 målvakten Hakon Valdemarsson göra allsvensk debut för Elfsborg.

Något jag även noterat är att domare Andreas Ekberg är en vattendelare. IFK tycker han är av det sämre slaget medans Di Gule tycker han är ena av de bättre i Allsvenskan.

En IFK supporter frågade på ett Elfsborg forum, om det ställer upp utan målvakt nu när Berg är avstängd.
Svaret blev, Vi har Änglavakt!

Heja Di Gule, framåt för seger!
 
Mjällby behövde poängen bättre;)

Lite intressant att bottenlagen i stort sett kommer från mindre orter, förutom Göteborg då, medan topplagen kommer från större städer.

utvecklingen går ju mer åt att enbart dom stora städerna kan konkurrera i toppen av tabellen.

Lite trist utveckling. Man får hoppas att Degerfors och Mjällby kan klamra sig fast.

Norrlandsffönstret lär väl stängas nu ett tag såvida inte Sundsvall kan ta sig upp igen.

BTT
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp