Barnmisshandel i Thailand

Ja i Thailand verkar det vara flickorna som blir uppfostrade och får stryk. Pojkarna "klarar" sig undan det mesta verkar det som. Om man då får generalisera liute grand.

Hemma i våra länder sades det alltid förr, att ouppfostrade barn blir lata och opålitliga, men här i Thailand blir dom tydligen frimodiga.. Kanske frimodig i en vuxens värld, är en uppkäftig unge, som aldrig lyssnar...vem vet....

Ja i Thailand verkar det vara flickorna som blir uppfostrade och får stryk. Pojkarna "klarar" sig undan det mesta verkar det som. Om man då får generalisera liute grand.

Hemma i våra länder sades det alltid förr, att ouppfostrade barn blir lata och opålitliga, men här i Thailand blir dom tydligen frimodiga.. Kanske frimodig i en vuxens värld, är en uppkäftig unge, som aldrig lyssnar...vem vet....

Som sagt var, det klarar inte alla vuxna...
opålitlig och lat är inte samma som frimodig, du kanske skall Googla lite :nod:

Jag vet vad frimodig är mackes, men ville skriva tydligt för dig, att det du kallar frimodig kanske andra ser som ouppfostrade slynglar bara, och inget annat.

Förresten du antyder ju saker (frimodig) ett par gånger nu, att någon (jag?), inte skulle tåla frimodiga barn?? Löjligt att skriva så, när du vet att jag har haft med så mycket barn att göra under alla 26 åren som ungdomsledare... Inte fan slog vi barnen, så nog har jag stött på mängder av mer barn än du någonsin kommer att göra, så fel gubbe att insinuera sådana saker till mackes.

Ska väl tydliggöra min ståndpunkt i detta också...
Jag hatar folk som slår barn och djur... (Gillar inte våld överhuvud taget)

Det är ju bara det att så ofta det låter:
- Mina barn och andras ungar...

Så många som tror att det bor små änglar hemma och andras ungar är djävlar..
Barn ljuger... Så är det bara..

Angående tonåringar;
- "Hur vet man när en tonåring ljuger?
- "han/hon öppnar munnen"!!!!!

Jag vet vad frimodig är mackes, men ville skriva tydligt för dig, att det du kallar frimodig kanske andra ser som ouppfostrade slynglar bara, och inget annat.

Förresten du antyder ju saker (frimodig) ett par gånger nu, att någon (jag?), inte skulle tåla frimodiga barn?? Löjligt att skriva så, när du vet att jag har haft med så mycket barn att göra under alla 26 åren som ungdomsledare... Inte fan slog vi barnen, så nog har jag stött på mängder av mer barn än du någonsin kommer att göra, så fel gubbe att insinuera sådana saker till mackes.
...att misshandel av barn naturligtvis är kass, men när ungarna varit för jävliga, ge dom en dask i röva skall inte behöva bli dessa fjant-skriverier..

i lagen är en dask i röven misshandel även om den är ringa.Ovanstående inlägg får mig att tro att du tycker det är ok,

Ska väl tydliggöra min ståndpunkt i detta också...
Jag hatar folk som slår barn och djur... (Gillar inte våld överhuvud taget)

Det är ju bara det att så ofta det låter:
- Mina barn och andras ungar...

Så många som tror att det bor små änglar hemma och andras ungar är djävlar..
Barn ljuger... Så är det bara..

Håller inte med om det, det beror på hur ungarna är uppfostrade. Alla ungar testar någon gång att ljuga och kommer de undan med det så utvecklas det men om föräldrarna aldrig ljuger så kommer samvetet krypande och de backar...

En viktig sak är att ALDRIG straffa ett barn som talar sanning.

i lagen är en dask i röven misshandel även om den är ringa.Ovanstående inlägg får mig att tro att du tycker det är ok,

Ja du skriver detta upprepat hela tiden. Speciellt när du förlorat argumentationen alldeles nyss. Varför inte bara knipa, och säga att du var fel ute mackes..?

Att insinuera att jag inte skulle förstå frimodiga barn. Löjligt ju, En stilla fråga? Har du ens varit med och uppfostrat dina egna svenska barn? Eller var du helgpappa som så många andra.. Bara en stilla fråga inget att bli arg över... Men vore kul att veta om du verkligen har på fötterna med allt ditt snack om misshandel och barna-skötsel..

Ja du skriver detta upprepat hela tiden. Speciellt när du förlorat argumentationen alldeles nyss. Varför inte bara knipa, och säga att du var fel ute mackes..?

Att insinuera att jag inte skulle förstå frimodiga barn. Löjligt ju, En stilla fråga? Har du ens varit med och uppfostrat dina egna svenska barn? Eller var du helgpappa som så många andra.. Bara en stilla fråga inget att bli arg över... Men vore kul att veta om du verkligen har på fötterna med allt ditt snack om misshandel och barna-skötsel..

Det låter närmast som det är du som är arg...

Nu var det ju barnmisshandel generellt vi talade om men som ett brev på posten försöker du föra över diskussionen att gälla min person och samtidigt ifrågasätta den. Detta händer varje gång du kommer i underläge.

Om vi istället återgår till sakfrågan så kan du ju istället argumentera för din åsikt. Du har flera gånger upprepat att barn inte tar någon skada av ringa misshandel som det heter i lagen. Hur försvarar du det för lagen säger ju något annat.

Det är nog bra att du flyttat till ett land där du @Mr Newdawn kan känna samhörighet med Thai ang barn aga!
För oss andra är det aldrig ok att slå barn oavsett vad du säger!
Har du egna barn?

Vem ger flickorna stryk i Thailand? Och vem är det som fostrar sina barn i thailand? Är det kvinnorna? Då kanske det går i arv att kvinnorna har blivit slagna och tror att det är så man ska fostra sina egna barn? ? ?

Vem ger flickorna stryk i Thailand? Och vem är det som fostrar sina barn i thailand? Är det kvinnorna? Då kanske det går i arv att kvinnorna har blivit slagna och tror att det är så man ska fostra sina egna barn? ? ?

kycklingen!! båda könen slår, teorin är nog fin, men håller inte 100% vägen ut, männen slår rejält, de slår sina fruar också, och sina barn.... och fruarna slår också naturligtvis.. I alla fall vad jag sett..

kycklingen!! båda könen slår, teorin är nog fin, men håller inte 100% vägen ut, männen slår rejält, de slår sina fruar också, och sina barn.... och fruarna slår också naturligtvis.. I alla fall vad jag sett..
I Sverige är 82% av de som misstänks för misshandel män. Det skulle förvåna mig om det skiljer mycket i Thailand.
Så ja, i 8 fall av 10 är det männen som slår.

Jag har bara sett kvinnor slå barn i Thailand, ni säger ju att dom oftast uppfostrar barnen själva.
Fast jag har bara sett en slå barn och det var svärmor som slog med en pinne när jag flyttade till byn.
Jag tog den pinnen ifrån henne och sa till exet att översätta att nästa gång skulle hon få rapp av pinnen.
Vet jag inte om hon översatte vad jag sa men hon slutade iallafall.
Antagligen översatte hon inte ordagrant, jag var rätt förbannad den gången.

Jag har hört av frugan att grannkärringen agar sina barn, frugan tycker hon är ett svin, hon kom hem och skvallra efter hon sett henne ge sin unge en örfil.

Men aldrig hört om någon man som gjort det förutom lärare, fast dom finns ju självklart med men tror inte man skall lägga Svenska siffror som Mackes i ett land där aga tillhör uppfostran och mödrarna står för störst del av uppfostran.

Vad jag tror.

Jag har bara sett kvinnor slå barn i Thailand, ni säger ju att dom oftast uppfostrar barnen själva.
Fast jag har bara sett en slå barn och det var svärmor som slog med en pinne när jag flyttade till byn.
Jag tog den pinnen ifrån henne och sa till exet att översätta att nästa gång skulle hon få rapp av pinnen.
Vet jag inte om hon översatte vad jag sa men hon slutade iallafall.
Antagligen översatte hon inte ordagrant, jag var rätt förbannad den gången.

Jag har hört av frugan att grannkärringen agar sina barn, frugan tycker hon är ett svin, hon kom hem och skvallra efter hon sett henne ge sin unge en örfil.

Men aldrig hört om någon man som gjort det förutom lärare, fast dom finns ju självklart med men tror inte man skall lägga Svenska siffror som Mackes i ett land där aga tillhör uppfostran och mödrarna står för störst del av uppfostran.

Vad jag tror.
Samma här...??
Har bara sett kvinnor som slår barn i Thailand...
Men då är det ju i uppfostran/bestraffning..

Att män slår finns säkert också.. Men då blir det nog mera misshandel..??

Enligt några av er här så sitter ju bara männen och super och kvinnorna tar hand om barnen, när mamman till barnen blir lämnad av mannen och måste åka till turistorterna för att få en inkomst så tar mormors över barnuppfostran enligt en del experter här. Då är det ju logiskt att det är kvinnorna som slår sina barn, eftersom männen inte finns med i bilden.
Förutom lärarna då som Jonas nämnde.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp