Bygga kök+tvättstuga. Budget 100.000B

• Trådstartare Trådstartare Pjodd
  • Start datum Start datum

Nu kom reglarna
Inköpta på Global House Kalasin

IMG_0994.JPG

Bild 1
Början till halvön

Bild 2
Dom pysslar med köket

Bild 3
Är inte detta en overkill?

Nåja, vi väntar med spänning på resultatet. Hur ska dom peta ner en nedsänkt spis och vask när dom armerar allt? Nåja, dom brukar lösa det mesta;)

IMG_0997.JPG

IMG_0998.JPG

IMG_0999.JPG

Förhandlar med frun om det är ok att lämna teglet synligt. Jag gillar det.
Putsen (eller vad det heter) får dom dock snygga till

EDIT:
Glömde bilden

IMG_1001.PNG

Förhandlar med frun om det är ok att lämna teglet synligt. Jag gillar det.
Putsen (eller vad det heter) får dom dock snygga till

EDIT:
Glömde bilden

IMG_1001.PNG

Det kunde jag tydligen fetglömma...
Jag gillar synlig tegel. Hon får sin vilja genom nu, men nästa hus vi ska bygga blir tegelhus:cool:

Så jäkla bra med forum att snacka med andra och få inspiration!!!
Lite småkul att vi kommer ha en liknande gasolspis med 3 brännare (samma här, den är nersänkt):)
Ventilationen var det som jag fastnade för. Kommer också att ha gasoltuben inne. Det jag kommer att ändra på blir du kanske dock inte så glad över;). Gasol är tyngre än luft, så jag kopierar din ide, men kommer lägga ventilationen längst ner. Men tanken på ventilation hade jag glömt, TACK!

Samma vasken som ska vara nersänkt.

Visst är det en speciell känsla att få kunna (för relativt små pengar) designa och bygga som man vill. Det går att bygga ett hus (om man har marken) för mindre pengar än vad det kostar att koppla in el och v/a i Sverige

Men nu vill jag bli lite arg på dig... Varför har du inte startat en tråd om ditt bygge? Jag personligen älskar att läsa om andras projekt. Finns mycket man kan lära av varandra. Särskilt här nere.

Spännande o snygg klinkers på väggarna. Börjar tvivla på mitt val...
Jag har egentligen svarat på din fråga redan men man kan inte läsa alla inlägg.
Jo jag ville vänta när Micke T blev färdig. Hoppade bara in lite olika diskussioner. Nu har han det men jag har jädra mycket just nu så det får bli när jag har tid att samla bilder från min gamla kamera utan wifi och två mobiler. Men det skall bli endera dan.

Jag har egentligen svarat på din fråga redan men man kan inte läsa alla inlägg.
Jo jag ville vänta när Micke T blev färdig. Hoppade bara in lite olika diskussioner. Nu har han det men jag har jädra mycket just nu så det får bli när jag har tid att samla bilder från min gamla kamera utan wifi och två mobiler. Men det skall bli endera dan.

Nu gjorde du mig förvirrad. Vilken fråga?
Samla ihop bilderna och publicera dom här:) Tror det är fler än oss som kommenterar som läser här

Bild 1
Början till halvön

Bild 2
Dom pysslar med köket

Bild 3
Är inte detta en overkill?

Nåja, vi väntar med spänning på resultatet. Hur ska dom peta ner en nedsänkt spis och vask när dom armerar allt? Nåja, dom brukar lösa det mesta;)

IMG_0997.JPG

IMG_0998.JPG

IMG_0999.JPG
Jag kan gissa, en slägga och en mejsel. Thai kan inte kök och vanliga thaibyggare kan inte finlir.
De är duktiga på gruvarbete men resten får andra göra. Jag anställde en dyr (enligt Noi) elektriker, han hade supermuppar, han fick även göra innertaket.

Jag kan gissa, en slägga och en mejsel. Thai kan inte kök och vanliga thaibyggare kan inte finlir.
De är duktiga på gruvarbete men resten får andra göra. Jag anställde en dyr (enligt Noi) elektriker, han hade supermuppar, han fick även göra innertaket.

Nej nej nej. Låt oss inte gå in på "elektriker". Jag har såååå många erfarenheter av dessa yrkeskunniga män. Det är en tråd för sig... 5555

Skorsten på nocken det är det som gäller

Du kanske skojar men jag vill seriöst ha en öppen spis i vardagsrummet i nästa hus. Det blir lite kyligt ett par veckor i januari och dessutom är det jäkligt snyggt. OCH att alla inhemska kommer tycka jag är lite galen (utom de veckorna dom gärna kommer in för att värma sig)

Du kanske skojar men jag vill seriöst ha en öppen spis i vardagsrummet i nästa hus. Det blir lite kyligt ett par veckor i januari och dessutom är det jäkligt snyggt. OCH att alla inhemska kommer tycka jag är lite galen (utom de veckorna dom gärna kommer in för att värma sig)

Nu snackar ni om varandra. @Långeman menar en skorsten för att vädra ur varmluft mellan innertak och yttertak.

Det var det galnaste jag läst efter att har reflekterat vad folk har att säga om min bastu som snart står på tomten :xmas_smiley::rolleyes:

Det var det galnaste jag läst efter att har reflekterat vad folk har att säga om min bastu som snart står på tomten :xmas_smiley::rolleyes:

55555 fan va underbart!!!
Då får du komma över till mig på vintern så kommer jag över till dig o bastar:D. Is är billigt så en liten "pool" på 500 liter med isvatten att doppa sig i vore riktigt nice:)
Gäller att man har sina visum i ordning så man inte blir deporterad i bara en handduk om sig hahaha

Liknande trådar

C
Svar
116
Visningar
16 K
Anonymos
A
A
Svar
88
Visningar