Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Jag smakade faktiskt för första gången nu när vi var nere, frugan gillar inte heller de gamla mjuka utan ska vara de färska lite hårdare. smakade faktiskt gött men hade aldrig kunnat äta de gamla mjuka som luktar illa.

Årets första Durian. Äter man den för första gången så är det bäst och prova nu när de är unga och färska.
Smakar ljuvligt med klibbris och luktar nästan inget, bara liten aning.
Det blir annat sedan de vuxna lagrade kommer så blir det sting, (K).

20180429_172739.jpg
 
Jag smakade faktiskt för första gången nu när vi var nere, frugan gillar inte heller de gamla mjuka utan ska vara de färska lite hårdare. smakade faktiskt gött men hade aldrig kunnat äta de gamla mjuka som luktar illa.
Vänta bara. När du har ätit det tre fyra gånger då är du fast och då är de gamla mumma :eek:
Så var det med mig också, inget fel med att vidga vyerna lite. :rolleyes:
Det är rätt lustigt egentligen med smaker som vuxen kan man längta efter smaker som man inte gillade värst mycket som ung.
Likaså nya, som oliver för mig i början, inga god men efter ihärdigt testande var de goda och orsakar begär av och till. :eek:
 
Kallar du det för kompromiss :cool:

Ja, ingen av oss fick som vi ville :rolleyes:

Jag har varit helt kass på att leta upp ett bra steakhouse denna resan. Idag var vi iväg och testade ett ställe i närheten av Saladaeng som var rätt ok men vi var där på lunchen så då blev det revben och chili. Blev en bra promenad på en halvmil i solen och roligaste taxichaffisen jag har åkt med i Thailand efter det. Han verkade mer köra för att sitta och tjata och lyssna på radio än att tjäna några pengar för taxametern åkte av långt innan vi var framme.
 
Ja, ingen av oss fick som vi ville :rolleyes:

Jag har varit helt kass på att leta upp ett bra steakhouse denna resan. Idag var vi iväg och testade ett ställe i närheten av Saladaeng som var rätt ok men vi var där på lunchen så då blev det revben och chili. Blev en bra promenad på en halvmil i solen och roligaste taxichaffisen jag har åkt med i Thailand efter det. Han verkade mer köra för att sitta och tjata och lyssna på radio än att tjäna några pengar för taxametern åkte av långt innan vi var framme.
Åk till The Landmark på Sukhumvith jämter Svenska ambassaden, dom har tidigare varit prisad för Bangkoks bästa biff uppe på restaurangen på toppvåningen, jag har inte testat den så kan inte uttala mig jag åt annat när jag var där.
Men var beredd på dom värsta priser du kanske sett.
 
Annars har ju några ställen fått stjärna i guide micheline i år bla. ett gatuställe.

Guide micheline bangkok.

Je fai seafood noodle costs several hundred baht a dish.

Other Bangkok’s street food highlights – the hugely popular chicken rice at Pratunam and Tipsamai Pad Thai near Golden Mount – didn’t make the list.

The usual suspects all make it. The one-starred restaurants include Bo.Lan, Nahm, Paste, Saneh Jaan, Savelberg, Suhring, Chim by Siam Wisdom, Elements, Ginza Sushi Ichi, J’aime by Jean-Michel Lorain, L’atelier de Joel Robuchon, Sra Bua by Kiin Kiin, Suhring, and Upstairs at Mikkeller.

The three restaurants that receive two stars are Gaggan, Le Normandie (at Mandarin Oriental), and Mezzaluna (at State Tower).
 
Blev ingen schnitzel för mig idag, gasen tog slut och jag har bara 1 elplatta så får ta den imorgon.
 
Jo vi såg ett par ställen men förutom att jag inte riktigt känner för att slänga ut 10k+ baht på en middag för två så kommer tjejen att gnälla en del på att det är för mycket pengar för mat... Nu har vi iofs en del baht över och hemresan närmar sig så kanske slösar lite på måndag :)

Roadhouse BBQ var helt ok och inte så farligt för en 3 rätters lunch. 1200baht för två.
 
Jo vi såg ett par ställen men förutom att jag inte riktigt känner för att slänga ut 10k+ baht på en middag för två. Nu har vi iofs en del baht över och hemresan närmar sig så kanske slösar lite på måndag :)

Roadhouse BBQ var helt ok och inte så farligt för en 3 rätters lunch. 1200baht för två.
Skall du ha en prisvärd och bra steak får du ta dig till Pattaya, i Bangkok verkar dom ta bra betalt för det ;)
 
Åk till The Landmark på Sukhumvith jämter Svenska ambassaden, dom har tidigare varit prisad för Bangkoks bästa biff uppe på restaurangen på toppvåningen, jag har inte testat den så kan inte uttala mig jag åt annat när jag var där.
Men var beredd på dom värsta priser du kanske sett.

Ja den hörde jag om efter vi var där. Nu vet jag inte om vi hinner dit innan hemresan då hon lyckats boka upp i princip varenda timme fram till hemresan.
 
Jo vi såg ett par ställen men förutom att jag inte riktigt känner för att slänga ut 10k+ baht på en middag för två så kommer tjejen att gnälla en del på att det är för mycket pengar för mat... Nu har vi iofs en del baht över och hemresan närmar sig så kanske slösar lite på måndag :)

Roadhouse BBQ var helt ok och inte så farligt för en 3 rätters lunch. 1200baht för två.
Ja så åk inte till The Landmark då, för skall du ha steak kommer du nog inte under +10k för 2 ;)
 
Skall du ha en prisvärd och bra steak får du ta dig till Pattaya, i Bangkok verkar dom ta bra betalt för det ;)

I Phuket vid änden av Kata finns ett riktigt bra steakhouse till rimliga priser. Vunnit i Tripadvisor några gånger har jag för mig. Var några år sedan jag var där men nästa resa ska jag dit oavsett vad sällskapet tycker om "dyra" steaks. 1000-1200baht för en skitgod middat är i mina ögon verkligen värt!
 
I Phuket vid änden av Kata finns ett riktigt bra steakhouse till rimliga priser. Vunnit i Tripadvisor några gånger har jag för mig. Var några år sedan jag var där men nästa resa ska jag dit oavsett vad sällskapet tycker om "dyra" steaks. 1000-1200baht för en skitgod middat är i mina ögon verkligen värt!
I Pattaya Har du bra Svenska ställen som Beefeater och News med fina steaks och där ligger det på 600 baht.
En oxfile där är helt kanon eller annan rätt, bland dom bättre.
Har bara sett ett ställe här där dom tog över 1000 och det var ett Japanskt och det var 20.000 för Japansk kobe beef.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
18 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp