Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Jackfruktsgryta är härlig rätt men även dessa frukter från en stor mogen Jack är så goda så goda.
DSC_0098.JPG
 
Sockerkaka doppad i fisksås, ett tunt lager med pala uppe på och sen lite vispgrädde och en jordgubbe uppe på det, det är smaskens det. :tongue_transparent::love_transparent:
Kan jag rekomendera till efterätt på midsommar när ni sitter i regnet, 8 grader och äter sill och färskpotatis. :reta:
 
Fast sockerkaka doppad i fisksås men Pala men skippar helst jordgubben :eek: Måste bara vara en smaksensation. Därtill 8 grader yipee. Fast värmeböljan i Sverige är ju ett skämt för på nätterna är det så kallt så man måste ha ylletröja på sig. :cool:
 
Fast sockerkaka doppad i fisksås men Pala men skippar helst jordgubben :eek: Måste bara vara en smaksensation. Därtill 8 grader yipee. Fast värmeböljan i Sverige är ju ett skämt för på nätterna är det så kallt så man måste ha ylletröja på sig. :cool:
Jag tror banne mig att jag skall be frugan fixa till denna sensation när jag kommer hem. Det måste vara en smakupplevelse utöver det vanliga. :rolleyes:
 
Mina favoriter är Guava, Mangoplommon, Jack, Durian mm mm mm mm.
Ursäkta glömde en klar favorit nämligen Passionsfrukt, bara namnet mm. Fast ta ett par tre frukter till en dl joghurt, helst melon eller kokossmak. Himmelriket, närmare kommer man inte.
Har planterat en gul och en brun variant vid en ställning av bambu där de får klättra upp som vindruvor. Skall ta bilder när de blir lite större.
 
Fast sockerkaka doppad i fisksås men Pala men skippar helst jordgubben :eek: Måste bara vara en smaksensation. Därtill 8 grader yipee. Fast värmeböljan i Sverige är ju ett skämt för på nätterna är det så kallt så man måste ha ylletröja på sig. :cool:
20 grader på nätterna och upp till 30 på dagen har vi haft så inte så kallt nattetid.
 
Fast tjugo är inte varmt , då är det långärmat som gäller
Är väl varmt för dig uppe i bergen ni har väl några månader om året under 20 nattetid?
Och för Sverige är det varmt, dom boende här går nog mest i kortärmat då tror jag, är så sällan i Sverige så har ingen koll på när lång och kort åker på?
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
17 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp