Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Här är aktuella priser på steakhouset på Landmark våning 33
Priserna ligger väl som på vilken lite bättre restaurang som helst i Stockholm

biff1.jpg


biff2.jpg
 
Här är aktuella priser på steakhouset på Landmark våning 33
Priserna ligger väl som på vilken lite bättre restaurang som helst i Stockholm

biff1.jpg


biff2.jpg
Ok kanske Stockholm är dyrare då, jag är ju van vid Göteborgspriser och där kostar det inte mellan 600kr-1500kr som på prislistan där.
Vilket som dyrt är det.
 
Ok kanske Stockholm är dyrare då, jag är ju van vid Göteborgspriser och där kostar det inte mellan 600kr-1500kr som på prislistan där.
Vilket som dyrt är det.
Nu får du putsa glasögonen och titta igen :D
En Australiensisk sirlion 300g 1400B = 350SEK
 
Nu får du putsa glasögonen och titta igen :D
En Australiensisk sirlion 300g 1400B = 350SEK
Kanske du skall uppdatera dig med växelkursen men OK 400-1500 då.
Och eftersom du inte får XE kurs kanske lite dyrare ;)
400 för den sämsta biffen, det betalar jag för den bästa i Göteborg.
 
haha på ett sketställe som Jensens Böffhus kostar en torr sketen biff 290:- och det utan tillbehör.
Väljer du en sås och lite potatis till så är du uppe i mer än 1400B :D
 
Jag firade min skiljsmässa på The Landmark men höll på och sätta i halsen när jag såg menyn vi är ju trots allt i Thailand.
lite över 10k med en flaska vin till och då var jag inte imponerad alls av maten.
Enda jag rekommenderar med den restaurangen är utsikten, men då kan man lika gärna åka upp på toppen på Chatrium och äta på Kinarestaurangen med humana priser och riktigt bra mat med kanonutsikt.
Tror jag betala 300 för en rätt där och det var den bästa kinamat jag ätit.

Men jag känner inte till så många restauranger i Bangkok, jag har ju startat en tråd i ämnet innan och eftersökt men fick få svar.
 
haha på ett sketställe som Jensens Böffhus kostar en torr sketen biff 290:- och det utan tillbehör.
Väljer du en sås och lite potatis till så är du uppe i mer än 1400B :D
Men ett sketet ställe som Jensens tar ju samma pris som dom bra ställena i Gbg.
 
I Pattaya Har du bra Svenska ställen som Beefeater och News med fina steaks och där ligger det på 600 baht.
En oxfile där är helt kanon eller annan rätt, bland dom bättre.
Har bara sett ett ställe här där dom tog över 1000 och det var ett Japanskt och det var 20.000 för Japansk kobe beef.
20.000 oh my God and Buddha! Det kostar verkligen att ligga på topp men jag avstår. :)
 
Kanske du skall uppdatera dig med växelkursen men OK 400-1500 då.
Och eftersom du inte får XE kurs kanske lite dyrare ;)
400 för den sämsta biffen, det betalar jag för den bästa i Göteborg.

Då får du hitta bättre ställen när du besöker Gbg nästa gång. Jämföra äpplen å päron är inte heller rätt.

Landmark får du jämföra med de bättre köttställerna t.ex. Hereford på Linne eller Meet vid Avenyn. Även den jämförelsen haltar lite. Men Landmark fick ingen stjärna så blir inte rätt att jämföra med finkrogarna.

Visst är importerat kött dyrt i Thai. Så kött och steak är dyrt i Thai. Men jag upplever ändå Bkk som mycket prisvärt kontra Gbg eller Sthlm.
 
Men jag känner inte till så många restauranger i Bangkok, jag har ju startat en tråd i ämnet innan och eftersökt men fick få svar.

Det är för att du inte dubblar med andra forum. UbonBorge, Jag, Andrej, Atom osv... vi h**ar runt på flera ställen och det finns riktigt bra tips att få på det stora hemska elaka forumet. Massor av gourmander som tipsar och delar med sig.

Så Jonas... welcome to the darkside... ;)
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
18 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp