Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Blev en hamburgare på hotellet vid lunch, nu är vi alldeles för trötta och yngste sonen sover så får bli room service, den väntar jag på nu.

20190527_135217.jpg
 
Jag utgår ifrån att jag som svensk är lika lite värd enligt er som dom tjocka feta phillipinskorna.
Men här hos oss så jobbade jag idag lördag pga produktiobsövertid, sambon är ute och rengör dammen, jag började laga middag. Kotletter med hasselbackspotatis.
Hade jag vart thai och gift med någon av er hade jag kunnat vila, titta på thaitv eller något annat.
Men nu är det inte så haha.

F4AA4BB3-0ABF-47DA-BFC0-10634853D29D.jpeg


DA4496C8-389D-4B23-8026-CD192D8E8BBA.jpeg


513FDB0F-E592-45BE-ADEA-887FBD375A58.jpeg


0307BD6C-3C67-4726-8EEE-39B8422AB5DB.jpeg
Rätt fiffig inlägg och att rulla vidare på temat så hade du fått kötsoppa hos mig idag.
Är ju ensam i Phrae så får hitta på.
Fast grannfrun kommer med frukost varje dag, undrar vad kvinnor tänker på egentligen.
Jo köttsoppa blev det med potatis och efftersom jag fick lite stekt kyckling hmm över så la jag den där i soppan också. Gott blev det i alla fall, jag älskar soppa i alla dess slag.

DSC_0272.JPG
 
Rätt fiffig inlägg och att rulla vidare på temat så hade du fått kötsoppa hos mig idag.
Är ju ensam i Phrae så får hitta på.
Fast grannfrun kommer med frukost varje dag, undrar vad kvinnor tänker på egentligen.
Jo köttsoppa blev det med potatis och efftersom jag fick lite stekt kyckling hmm över så la jag den där i soppan också. Gott blev det i alla fall, jag älskar soppa i alla dess slag.

DSC_0272.JPG
Jag brukar göra till mig (kjötsúpa)
Men gör precis som du @Mr.Jo , men har saltat lamkött i min soppa.
Och den räcker i ca 4 daga
 
Senast ändrad:
Jag gav min fru lite portion, men nej.
Hon gillar inte potatis och tyckte köttet var för salt.
Jag blev bara gladare.
Som jag, ja blir lika lycklig var gång dom inte gillar min mat, mer rester över till mig.
Ex svärfar gillade min farangmat så han vräkte ju i sig varje gång, aldrig några rester över, fick man laga nytt dagen efter, mindre kul.
 
Rätt lustigt, här gillar folk potais, speciellt i en soppa.
De gillade även mos när jag gjorde mandelfisk med potatismos i ugn.
Min fru gillar sötpotatis.
Inte jag.
Jag bodde i usa i drygt 10 år men blev aldrig så förtjust i den sorten.
På Thanksgiving där, då är den helig på matbordet, men aldrig på min tallrik, då åt jag bara mer av cornbread.
 
Trevligt att se maten som jag inte spenderar pengar på,jag trivs ändock med 25 bath uppe på Jaya soi 88 HH
Får nog stanna till i HH och äta upp mig i augusti innan jag åker vidare till krabborna.
Landar i Bangkok den 19e och har inte bokat resten.
Lite semesterdagar kan jag använda innan dom förfaller. :D
När jag kommer hem får jag Lecheon från egen uppfödning som välkomsthälsning.

20190225_114947.jpg
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
17 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp