Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Jag utgår ifrån att jag som svensk är lika lite värd enligt er som dom tjocka feta phillipinskorna.
Men här hos oss så jobbade jag idag lördag pga produktiobsövertid, sambon är ute och rengör dammen, jag började laga middag. Kotletter med hasselbackspotatis.
Hade jag vart thai och gift med någon av er hade jag kunnat vila, titta på thaitv eller något annat.
Men nu är det inte så haha.

F4AA4BB3-0ABF-47DA-BFC0-10634853D29D.jpeg

DA4496C8-389D-4B23-8026-CD192D8E8BBA.jpeg

513FDB0F-E592-45BE-ADEA-887FBD375A58.jpeg

0307BD6C-3C67-4726-8EEE-39B8422AB5DB.jpeg

Jag utgår ifrån att jag som svensk är lika lite värd enligt er som dom tjocka feta phillipinskorna.
Men här hos oss så jobbade jag idag lördag pga produktiobsövertid, sambon är ute och rengör dammen, jag började laga middag. Kotletter med hasselbackspotatis.
Hade jag vart thai och gift med någon av er hade jag kunnat vila, titta på thaitv eller något annat.

Visa bilaga 78883

Visa bilaga 78884

Visa bilaga 78885

Visa bilaga 78886
Ja du @Kycklingen livet är inte rättvist så är det bara.
Men trots ha ätit pizza skulle jag kunna stoppa ner i magen 2st kotletter och mååååånga pot.:p:p

Visa bilaga 78883

Visa bilaga 78884

Visa bilaga 78885

Visa bilaga 78886
Det såg väldigt gott ut, annat än de feta filippinskorna får äta.
Trots det så har dom talang att bli feta på mat som är praktiskt tagit oätbar och är världens sämsta.

Där kommer vi aldrig att vara överense.
Jag viil ha sås på allt kött jag äter om det går.
Spelar ingen roll om det är Bea eller brunsås, pepparsås,rödvinsås, eller svampsås..

Sås, sås, sås, sås.
Jag vill ha min sås. @andrejsdenruskige
Skulle aldrig köra med någon fet sås till wagyu.
Fast det är egentligen perfekt att du gillar sås ich jag inte tycker att det är så noga.
Är vi på samma restaurang så kan du få dubbla doser med sås, då jag förmodligen inte behöver såsen.
Inte för att jag inte tycker om sås, men till en del kött så behövs det bara inte...tycker jag.

Skulle aldrig köra med någon fet sås till wagyu.
Fast det är egentligen perfekt att du gillar sås ich jag inte tycker att det är så noga.
Är vi på samma restaurang så kan du få dubbla doser med sås, då jag förmodligen inte behöver såsen.
Inte för att jag inte tycker om sås, men till en del kött så behövs det bara inte...tycker jag.
Ingen fara med såsen när jag äter ute i BKK
Ber alltid om extra sås och det får jag.
Annars blir det hus i helvete om jag inte får extra.
Betalar man så mycket för maten som jag gör ofta.
Så får jag det.

Wagyu har jag ätit kanske 2-3 gånger jaja
Fick så små portioner och dyrt kommer ihåg att jag gick till någon håla i väggen till att fylla magen.
Men du tycker det är kanske slöseri med så gott kött men jag köpte kobe beef burger i Tokyo och det var gött.

Liknande trådar

Topp