Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Mr.Jo

Forumveteran
Mat eller livsmedelsteknik har ju varit en del av mitt liv. Inte så konstigt då att på cykelrundan idag kom jag att tänka på Moussaka. Vet inte varifrån tanken kom för det var länge sedan jag var i Grekland. Syrebrist kanske :p nu slipper ni påpeka detta.
I alla fall så gjorde jag Moussaka när jag kom hem, gör ofta som min hjärna säger.
En del följer sitt hjärta, men har läst någonstans att hjärtat kan vara bedräcklig. :oops:
Ok jag hade potatis men inga äggplantor eller zuggini så jag fick improvisera.
Illustrerar detta med några bilder.
Det gröna är Cana Mexiko som Noi älskar. De är lite grova örtblad med rätt neutral smak.
Fasiken vad Moussaka är gott.

DSC02480.JPG

DSC02481.JPG

DSC02483.JPG

DSC02484.JPG

DSC02486.JPG

DSC02490.JPG

DSC02491.JPG

Jo-Be

Forumveteran
Mat eller livsmedelsteknik har ju varit en del av mitt liv. Inte så konstigt då att på cykelrundan idag kom jag att tänka på Moussaka. Vet inte varifrån tanken kom för det var länge sedan jag var i Grekland. Syrebrist kanske :p nu slipper ni påpeka detta.
I alla fall så gjorde jag Moussaka när jag kom hem, gör ofta som min hjärna säger.
En del följer sitt hjärta, men har läst någonstans att hjärtat kan vara bedräcklig. :oops:
Ok jag hade potatis men inga äggplantor eller zuggini så jag fick improvisera.
Illustrerar detta med några bilder.
Det gröna är Cana Mexiko som Noi älskar. De är lite grova örtblad med rätt neutral smak.
Fasiken vad Moussaka är gott.

Visa bilaga 86382

Visa bilaga 86383

Visa bilaga 86384

Visa bilaga 86385

Visa bilaga 86386

Visa bilaga 86387

Visa bilaga 86388
Själv är man ingen större moussaka älskare, men ta mig tusan det där ser j-kligt smasken ut.
Någon gång ska väl gammel hunden lära sig att sitta. ;)

PanPan

Forumveteran
Näa mina två herrar @Nam Falang och @PanPan, ni kan väl se att @Micke.T äter på en lyxresturant som ni två är inte vana vid:p:p
Detta är en fin och saftig kladdkaka med glass och nötter.:cool:
ELLER?
Kanske vi inte är men våran utsikt slår hans, här vi äter frukost nu.
Vilket som jäkligt fult upplagd dessert för att vara lyxrestaurang, ser ut som en kladdkaka med en moskula från en Sibylla restaurang ;)

Här blir det en chicken mayo till frukost.

20200115_095143.jpg

20200115_095109.jpg

20200115_095102.jpg

PanPan

Forumveteran
Själv sitter jag och druknar i arbete.

Har inte tid för en lyxfrukost som du.:p
Men smaklig måltid.
Själv har man vart ledig 2,5 månad nu och ser ut som minst 2 veckor till.
Fast sen får vi se kan bli 3-4 månader ombord, det beror på vad dom erbjuder mig i lön, dom skulle återkomma om ett par dagar.

I eftermiddag blir det Pizza det var över 1 månad sen sist nu.

Liknande trådar

Topp