Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Är bra att äta på samma ställe

20200301_193303.jpg

Jag tog precis en dust med monstret. Nu sitter han och snyftar vid bordet och plågar i sig maten. Fel med potatis tydligen. Äter inte det längre:mad::mad::mad:
Senap kan du fetglömma. Ketchup funkar ibland. Nä han får snart laga sin egen mat. Hans matvärld ser ut så här. Rankade uppifrån och ned.

1. Makaroner och köttbullar. Hemgjorda köttbullar går fetbort.
2. Makaroner och bacon (blandar med grädde blir typ carbonara).
3. Hamburgare med endast ost, absolut inget annat på.
4. Tacos utan grönsaker dock majs.
5. Pannkakor (skall vara hemgjorda. Roligt :) )
6. fiskhamburgare (endast från gyllne måsen)
7. Pizza (endast Vesuvio)

Absolut inga grönsaker utöver majs till Tacos och ibland lite rivna morötter men endast i skolan. Man får inte använda några kryddor utöver salt. Gör man någon gång korvstroganoff eller köttfärssås så ratar han löken och sitter och surar. Grillad fläskkarré kan funka på sommaren om han känner för att ta ut svängarna lite.

Det är inte svårt att laga mat till honom men något begränsat och tråkigt. Fick ju ihop en hel vecka i alla fall :)
Jag känner igen det där. Vår lille är exakt likadan, grönsaker går fetbort. Envis som synden, det hjälpte ingalunda att skolsköterskan poängterade vikten av att äta nyttigt. Nu har han feber, har försökt med att grönsaker gör honom frisk. Men icke! :(

Det var länge sedan det blev mat på en food court.
Idag blev det premiär för oss på Carl Jr burger.
Burgaren med bacon och ost var helt i min smak.
Tjejen var nöjd med kycklinglåren.
Bästa burgaren i Thailand för min del...so far...

Det var länge sedan det blev mat på en food court.
Idag blev det premiär för oss på Carl Jr burger.
Burgaren med bacon och ost var helt i min smak.
Tjejen var nöjd med kycklinglåren.
Bästa burgaren i Thailand för min del...so far...
Då var vi kanske nära varandra, gick förbi där, testat burgaren där dock och vi har olika smak, käka inte ens upp min.

Själv ser jag fram emot att mönstra på till Lördagsbiffen.
Oxfilen ombord är så bra bara, enda som alla kockarna gör riktigt bra.
Fast maten ombord på sista båten va så jäkla bra så kändes som att gå på lyxrestaurang vid lunch och middag.
Den kocken hoppas jag ja får på båt igen.
Var tvungen att gå och berömma honom, efteråt stod det lite extra badrumstillbehör som inte var för alla på golvet när jag kom in i hytten ;)

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar