Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Ska tydligen finnas en riktigt grym pizzeria i Nol. Verkar som en kompis ska lura dit mig imorgon då jag lovade valfri mat som tack för flytthjälpen.

Finns två pizzerior i Nol. Inte käkat pizza på någon av dem på 15år, på den tiden jag jobbade i Nol.

Nol York som den ena heter, tidigare Brandsbo Pizzeria har riktigt bra lunch, där hamnar jag ibland när jag "jobbar hemifrån".

Blev köttbullar till middag

20200225_184512.jpg

Min fru skulle baka kanelbullar med barnen igår då semlor gick fetbort.

Då kom de på att ändra och göra pizzabullar. Så istället för smör, socker och kanel blev det tomatsås och bacon, istället för pärlsocker blev det ost. De blev omtyckta av barnen och de var inte så dåliga men jag föredrar kanelbullar.

Va ju ute och åt med ett par kollegor igår. Trattoria La Strega en italiensk rest som varit omnämnd ;)
20200228_222821.jpg

Maten va helt ok, förrätten va italiensk lufttorkad skinka med krasse å surdegsbröd
20200228_203107.jpg

Sedan vart det hemmagjord spenatpasta svamp och någon god sås
20200228_210715.jpg

Tyvärr ingen vidare bra bild på pastan. Men efter pastan blev det tonfisk som tydligen va fiskad på schysst sätt :D
20200228_213607.jpg

Va för rå för min smak. Nu körde jag så blev en alkoholfri till maten:rolleyes: efterrätten tog jag ingen bild på, men en ljuvligt god tiramisu blev det :)
20200228_202423.jpg

Lite ketchup å senap en sked, sedan är det bara att sleva :)
Båda våra ungar är kräsna i maten så man blir vansinnig.:rolleyes:

Jag tog precis en dust med monstret. Nu sitter han och snyftar vid bordet och plågar i sig maten. Fel med potatis tydligen. Äter inte det längre:mad::mad::mad:
Senap kan du fetglömma. Ketchup funkar ibland. Nä han får snart laga sin egen mat. Hans matvärld ser ut så här. Rankade uppifrån och ned.

1. Makaroner och köttbullar. Hemgjorda köttbullar går fetbort.
2. Makaroner och bacon (blandar med grädde blir typ carbonara).
3. Hamburgare med endast ost, absolut inget annat på.
4. Tacos utan grönsaker dock majs.
5. Pannkakor (skall vara hemgjorda. Roligt :) )
6. fiskhamburgare (endast från gyllne måsen)
7. Pizza (endast Vesuvio)

Absolut inga grönsaker utöver majs till Tacos och ibland lite rivna morötter men endast i skolan. Man får inte använda några kryddor utöver salt. Gör man någon gång korvstroganoff eller köttfärssås så ratar han löken och sitter och surar. Grillad fläskkarré kan funka på sommaren om han känner för att ta ut svängarna lite.

Det är inte svårt att laga mat till honom men något begränsat och tråkigt. Fick ju ihop en hel vecka i alla fall :)

Jag tog precis en dust med monstret. Nu sitter han och snyftar vid bordet och plågar i sig maten. Fel med potatis tydligen. Äter inte det längre:mad::mad::mad:
Senap kan du fetglömma. Ketchup funkar ibland. Nä han får snart laga sin egen mat. Hans matvärld ser ut så här. Rankade uppifrån och ned.

1. Makaroner och köttbullar. Hemgjorda köttbullar går fetbort.
2. Makaroner och bacon (blandar med grädde blir typ carbonara).
3. Hamburgare med endast ost, absolut inget annat på.
4. Tacos utan grönsaker dock majs.
5. Pannkakor (skall vara hemgjorda. Roligt :) )
6. fiskhamburgare (endast från gyllne måsen)
7. Pizza (endast Vesuvio)

Absolut inga grönsaker utöver majs till Tacos och ibland lite rivna morötter men endast i skolan. Man får inte använda några kryddor utöver salt. Gör man någon gång korvstroganoff eller köttfärssås så ratar han löken och sitter och surar. Grillad fläskkarré kan funka på sommaren om han känner för att ta ut svängarna lite.

Det är inte svårt att laga mat till honom men något begränsat och tråkigt. Fick ju ihop en hel vecka i alla fall :)
Skulle kunna tro att det va min stora unge du recenserade :) jag kör grönsaker i mixern, då märker dom inget i köttfärssåsen. Lök går givetvis bort. Dom dissekerar all mat, man får inte blanda sakerna då äter dom inte. Hoppas detta växer bort.

När jag va hos mormor å morfar i min barndom, vart det fisk 6 dagar i veckan kött på söndagar. Fick lägga mig hungrig en del, men idag älskar jag fisk bara den inte är rå;)

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar