Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Här är våran planka med lite tillbehör

8E18F813-99D3-4AE3-9012-28DDD86C57AF.jpeg

Såg jävligt god ut, är det hemma restaurang, thailand, sverige.
Fan vet inte ens om beef eaters är öppet nu under pandemin är det så blir den planka snart, väntar på andra sprutan. Är inte det öppet hoppas ja på Harrys och planka där.
Hej det är hemma ny flyttad med 40 o upp packade kartonger hittade inte min biff men det blev gott med grillad flankstek också 56 grader medium medium rare tycker jag är

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal

PanPan

Forumveteran
Gör jag väl lite annorlunda här nere men om du såg på mitt tidigare foto så häller jag en hel del salt över innan jag kokar pga räken här har svårare att ta till sig, sen låter jag det ligga i kastrull med salt någon timma och sen kokar upp och smaken blir som från Smögen.

PanPan

Forumveteran
Dom räkorna du fiskade är antagligen slängda eller uppätna för många år sedan.
Dom räkorna vi äter nu i Sverige är färska och kommer garanterat inte ifrån ditt fiske.
555 nä inte nu men eftersom jobbat på räktrålare, haft båtar med farsan så har du nog ätit dom någon gång och skrev väl om tillagning inte vem som köpte idag?

PanPan

Forumveteran
Smögen räkan har nog över 100 år på nacken och den kokas ombord på båtarna och restaurangerna köper den på auktion. Inte tillagad av en kock utan vi levererar den färdig kokt när vi kommer iland.

Liknande trådar

Topp