Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

PanPan

Forumveteran
Ombord har vi ett hydrauldrivet såll där vi kör räken igenom, stora räken går i koket små räken går ner i lastrummet och läģgs på is för att säljas till fabrik som tex orkla/abba.
Stora kokräken är den ni skalar och äter som färsk.
Den räken kokar vi lägger i svalebackar och säljs som färdig att äta till fiskhandlarna.

PanPan

Forumveteran
Så varför gnäller du, att jag skrev som i nutid att vi, eller pga jag förklarade hur det gick till.
Jag skrev att jag vet hur man får Smögen smak i räkan här nere.
Skrev inte att jag tillagade den idag för er men ni har nog ätit och då mena jag på 90 talet räk jag kokat.
Den räkan vi kokade är nog som du skrev i ditt bitska inlägg uppäten eller kasserad, men koket är det samma..

Nox

Medlem
Äter jag ju inte ett kg, köpte en 300grams bit, ingen annan som äter.
800 baht köttbit för en middag någon gång ibland kan man väl lyxa till med?
Köttet är något otroligt mört, helt värt och lyxa till det så en kväll ibland, vinet var dyrare ;)
Kostade ju inte mer totalt än om man gått ut en Fredag på stan.
Sitter ju bara här i huset och kommer ingenstans då får man vara sin egen kock och restaurang ibland på en Fredags kväll.
Frugan och dom äter inte, hon hade somtam istället det är vad hon ser som lyx smakväg , fast hon äter det varje dag.
Så blir ju inte så dyrt när det bara är jag som vill ha.
Man får vad man betalar för heter det ju.
Jag skulle gärna prova någon gång…men det är väl inget man hittar i köttdisken på Willys:D
För min del går det lika bra med selleri eller Korv Stronganoff;)

MoralMoral

Forumräv
Oksesteken från förra söndagen blev så populär så det fick bli en repris idag oxå.. ska koka köttet längre på lägre värme denna gång

5FFB2639-548D-4A71-B187-BDF2A67416F8.jpeg

PanPan

Forumveteran
Sånt kan du inte lägga ut i social media, kan ju polisen komma och raida. ;)
Har läst artikel där polisen kommit hem och gripit alla här i Pattaya dom hade hemmakväll med gäster, grannarna klagade ;)
Grep alla för brott mot coronaregeln, är ju utegångsförbud sen 26 minuter tillbaks.
Men dom har väl höjt max antalet folk nu, innan i förra månaden var det max 5 personer i grupp, familjemedlemmar och ansiktsmask i mörkröd zone..

Krister

Forumveteran
Sånt kan du inte lägga ut i social media, kan ju polisen komma och raida. ;)
Har läst artikel där polisen kommit hem och gripit alla här i Pattaya dom hade hemmakväll med gäster, grannarna klagade ;)
Grep alla för brott mot coronaregeln, är ju utegångsförbud sen 26 minuter tillbaks.
Men dom har väl höjt max antalet folk nu, innan i förra månaden var det max 5 personer i grupp, familjemedlemmar och ansiktsmask i mörkröd zone..
Jo bra vi hyr lokalen av polischefen här.

Han kommer nog om han visste vi drack öl

Krister

Forumveteran

Polisen har lokalen bakom oss där de spelar biljard och dricker öl.

Vad de sysslar med? De tar knarklangare och pressar på pengar precis som den där som råkade kväva sitt offer

Jag har aldrig vart med om att någon polispatrull kommit i närheten av oss. De vet vems område det är

PanPan

Forumveteran

Men hur kommer ni hem då, eller var det tidigare, man skall vara hemma innan 21:00 när utegångsförbudet införs?
Det är rejäla böter om man bryter mot reglerna och kan även bli inlåst..
Sen är det väl inte polisen som är ansvarig myndighet gällande corona lagarna? Till och med Prayut blev anmäld för han inte bar mask under ett möte, böterna delades ut och betalades framför media.
Han blev anmäld efter han var med på ett foto i media där han satt på möte utan mask.
Blivit en del striktare regler iaf, utegångsförbud 21:00-04:00, ansiktsmask skall man tom ha på sig i bilen även om dom man sitter med är familjemedlemmar, första gången 6000 i böter, sen stegrar det till max 20.000 i böter.
Bara säger ifall du missat några av dom nya reglerna sen du var här sist, folk har gripits för suttit i grupp och druckit öl och ätit.
Och som artikeln IL postade i annan tråd polisen har hört alla bortförklaringar nu ;)
Men kan vara att max antalet personer höjdes från 5 till 25 1 Sep. skall kolla.
Här omkring har grannar etc slutat umgås med varann, innan var vi ju över och drack öl och käka ibland.
Ja dom hade höjt från 5 personer till 25 personer sen 1st September.

Krister

Forumveteran
Men hur kommer ni hem då, eller var det tidigare, man skall vara hemma innan 21:00 när utegångsförbudet införs?
Det är rejäla böter om man bryter mot reglerna och kan även bli inlåst..
Sen är det väl inte polisen som är ansvarig myndighet gällande corona lagarna? Till och med Prayut blev anmäld för han inte bar mask under ett möte, böterna delades ut och betalades framför media.
Han blev anmäld efter han var med på ett foto i media där han satt på möte utan mask.
Blivit en del striktare regler iaf, utegångsförbud 21:00-04:00, ansiktsmask skall man tom ha på sig i bilen även om dom man sitter med är familjemedlemmar, första gången 6000 i böter, sen stegrar det till max 20.000 i böter.
Bara säger ifall du missat några av dom nya reglerna sen du var här sist, folk har gripits för suttit i grupp och druckit öl och ätit.
Och som artikeln IL postade i annan tråd polisen har hört alla bortförklaringar nu ;)
Men kan vara att max antalet personer höjdes från 5 till 25 1 Sep. skall kolla.
Här omkring har grannar etc slutat umgås med varann, innan var vi ju över och drack öl och käka ibland.
Ja dom hade höjt från 5 personer till 25 personer sen 1st September.
Jo jag har hört mycket med men här är det lugnt. Jav tror aldrig frugan eller hennes kunder råkat ut för snuten varesig i butiken eller påväg hem. Tror aldrig de varit hemma innan 21 de 6 månader jag vart i sverje.

Jag tror det är mer om man har grannar som vill sätta dit farang. Alltid faranger som blir raidade.

Det är lite trafik ute på gatan här nu med.

Har varit med om många kontroller med mercan men aldrig att de har stoppat mig. Jo en gång när jag kom från LCB på Sukken de vifta med handen o sa ja ska ha munnskydd på när ja kör. Sen fick ja köra vidare

Liknande trådar

Topp