Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Jag d mätt nu iaf och ja dricker inte. Thaisen verkar inte ha nån botten i kistan haha.

Frugan dricker bara heineken 0.0 men hennes kund och hennes farbror e rätt packade

20210914_223039.jpg
 
Nu får @PanPan sverigelängtan igen. Det var elakt att lägga upp den bilden. :laugh:
Äääh jag gjorde ju en egen idag, sverigelängtan blir ibland på fyllan, samma ibland får för mig att jag vill jobba igen.
Så det är en känsla som dyker upp ibland som försvinner snabbt när man är nyckter.
Åka till Sverige vid den här årstiden, nä, kanske nästa sommar ;)
 
Nu, är man ute på ogjorda kunskaper jag tillhör den där typen som inte kan baka, senaste gången jag försökte att baka blev det ett stort misslyckande.

20210917_150926.jpg


Den gången var det mitten på 80talet ungefär och jag hade inköpt Kungsörnens färdiga mix av sockerkaka, i min iver ville imponera på min dåvarande flickvän med en kaka och kaffe inför kvällens soffsittande, jo, kaffe blev det men sockerkakan var bara att glömma och även fast en hade följt instruktionerna på paketet till punkt och pricka så blev det till att kasta bort kakan, den reste sig inte ens i fromen när den gräddades i ugnen.
Så ursel är en stackare när det kommer till bakning.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
17 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp