Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Idag blir det en ostmacka och ett ägg till frukost.

20240706_075249.jpg
 
Gick och åt en kycklingtallrik, kocken ombord nu är riktigt dålig, tom Lörd-biffen lyckades han förstöra, mumlas ombord, ingen som är nöjd med kockvikariens matkonster.
Nu en efter maten promenad.

20240707_175400.jpg
Nog finns det riktigt dåliga grytamiraler, några få har jag sparkat. Men då var dom hygieniska katastrofer, förutom usla matlagare.
 
Har dere spist gulertersuppe i Thailand ??? Kjerringen fikk tak i Guleerter i Bangkok for lenge siden . Når normennene koker ertersuppe har vi rokt svineknoke og koker erter og knoken i 3 timer , til kjottet er mort . Og erterne ligger i vann fra dagen i forveien . Rokt svineknoke har dei her i Bangsaen , for Thaikinesere når dei har store fester her i Bangsaen , Så hva heiter rokt svineknoke på Thai - Og hva heiter gule erter på Thai , Det var sporsmål jeg fikk fra norbaggane på Facebook , når dei såg bilde av ertersuppa mi . Se foto av svineknoke .

P1120009.JPG


P1010027 (2).JPG


P1010029.JPG
 
Dagens lunch spisades sittande på passagerarsätet.

IMG_20240708_124558.jpg


Var det en "Smakupplevelse"?!
Eeh? Näe!
50 g kyckling
20 g bacon
3 st gröna blad
Picklad rödlök (hatar picklad lök!)
En ynka coctailtomat som var delad
Hittade fyrkantiga vita bitar av vad som liknade ost
En liten burk med någon typ av vitsås med endast smak av vitlök & svarta prickar (kan vara svartpeppar)
Sen var resten av "Salladen" fylld med Quinoa & Vetekorn.
För att ni själva inte ska råka ut för samma, denna inköptes på "Ploq" macken inte värd sina 90kr... :sick:

eyJwYXRoIjoic3QxXC9hY2NvdW50c1wvMzdcLzQwMDEzNTRcL3Byb2plY3RzXC80NlwvYXNzZXRzXC9lMlwvNTA5XC9hNG...jpg


@JBK.Ltd.
 
Senast ändrad:
Nog finns det riktigt dåliga grytamiraler, några få har jag sparkat. Men då var dom hygieniska katastrofer, förutom usla matlagare.
Ja det ha varit några minnes värda kommer i håg en Jul i Kotka . Kocken bjöd på ett jäkla bra jul bord . Sedan söp han till sa till skepparen son som var i 14-15 års ålder som brukade nalla brännvin i manskaps baren. Där brukade han ägna sig att klämma mäss tjejen på pattarna, vilket hon vara väldigt road av.
Nu jävlar skall jag K..... din morsa som också var med denna jul resa. Slutade med att skepparen låste in sig med kärringen och kocken slog brand yxan i dörren. Sedan vart det lite tumult då den finska polisen kom och brottade ner den kärleks kranka kocken. Vet inte men en trekant kanske hade vart i diplomatisk anda och roat ned dom hetta känslorna ;). Hon hade dock varit lite väl vin på struken och flörtig med kocken innan.

En finsk fyllekock som skar sig i handen och blödde ned kyckling curry grytan , med orden AIDS på tydlig finsk brytning.

Var en Liberia tanker resa Argentina Kina maten var både bristfällig och dåligt , började svetten luka jävligt konstig efter några veckor. Tappade en hel del vikt den turnen hade ett helvete att komma hem från den båten och hem det ville jag, vart 5 1/2 månad.

Sedan var det Olle Reck hette egentligen Wolfgang österrikare föredrog Olle. Hökare men mat det kunde han laga med bravur.
Då var det 3 rätters till lunch och middag årgångsviner till middagen, Jag inget vara för evigt Mat pengarna fick ju rederiet att skrika rakt ut och mässmännen att bäva för diskningen.

Olle brukade kallas in till Ax:son Johnsons Nordstjernans herrgård i Avesta då det skulle vara extra fint för herrskapet.
Hörde att Olle strök med i AIDS vågen någon gång slutet på 80 början 90 talet vet inte om det stämmer.

Men då det gäller Kockar så är det dom där jävla snåla ögontjänare som slickade skeppare och rederi röven.
Jag kommer ihåg mest och kände mest avsky mot.
Som sedan skröt hur dom hade lägsta matpengen i rederiet och serverade skit mat.
 
Ja det ha varit några minnes värda kommer i håg en Jul i Kotka . Kocken bjöd på ett jäkla bra jul bord . Sedan söp han till sa till skepparen son som var i 14-15 års ålder som brukade nalla brännvin i manskaps baren. Där brukade han ägna sig att klämma mäss tjejen på pattarna, vilket hon vara väldigt road av.
Nu jävlar skall jag K..... din morsa som också var med denna jul resa. Slutade med att skepparen låste in sig med kärringen och kocken slog brand yxan i dörren. Sedan vart det lite tumult då den finska polisen kom och brottade ner den kärleks kranka kocken. Vet inte men en trekant kanske hade vart i diplomatisk anda och roat ned dom hetta känslorna ;). Hon hade dock varit lite väl vin på struken och flörtig med kocken innan.

En finsk fyllekock som skar sig i handen och blödde ned kyckling curry grytan , med orden AIDS på tydlig finsk brytning.

Var en Liberia tanker resa Argentina Kina maten var både bristfällig och dåligt , började svetten luka jävligt konstig efter några veckor. Tappade en hel del vikt den turnen hade ett helvete att komma hem från den båten och hem det ville jag, vart 5 1/2 månad.

Sedan var det Olle Reck hette egentligen Wolfgang österrikare föredrog Olle. Hökare men mat det kunde han laga med bravur.
Då var det 3 rätters till lunch och middag årgångsviner till middagen, Jag inget vara för evigt Mat pengarna fick ju rederiet att skrika rakt ut och mässmännen att bäva för diskningen.

Olle brukade kallas in till Ax:son Johnsons Nordstjernans herrgård i Avesta då det skulle vara extra fint för herrskapet.
Hörde att Olle strök med i AIDS vågen någon gång slutet på 80 början 90 talet vet inte om det stämmer.

Men då det gäller Kockar så är det dom där jävla snåla ögontjänare som slickade skeppare och rederi röven.
Jag kommer ihåg mest och kände mest avsky mot.
Som sedan skröt hur dom hade lägsta matpengen i rederiet och serverade skit mat.
Ja man skall nog inte skriva om alla skräckexempel, ingen yrkesstolthet alls. En filippinare på sista båten blev den siste jag sparkade, han fick packa och åka iland i Kirkenes dagen efter. Förutom att han inte ens kunde koka ett ägg var han en hygienisk katastrof. Droppen blev när överstyrman råkade komma på honom med att försöka rengöra diskmaskinen med en toalettborste, en använd sådan direkt från dasset utanför mässen. Vi hjälptes åt att fixa käk en vecka tills en ny kock kom ombord i Göteborg.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
19 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp