Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kanske inte framgår av första bilden. Det var en 300g australiensisk oxfilé... pommes till det och en fantastisk peppar och cognacsås. Huvudrätten hade ju självklart föregåtts av förrätt...
Kanske inte framgår av första bilden. Det var en 300g australiensisk oxfilé... pommes till det och en fantastisk peppar och cognacsås. Huvudrätten hade ju självklart föregåtts av förrätt...
Herregud vad ni trycker i er. Hade jag gjort det hade jag rullat runt som en tunna. Men det är inga problem med denne kocken, julmaten var ljuspunkten men där var det mesta färdiglagat.
Hittade en pizzeria här på Sukkumwit 33
I Bkk. Jäkla va den var god.
Peppina är namnet på pizzerian.
Jag vet det är nästan alltid samma mat för mig här i Bkk
I only live once
Jag la ärtor i blöt igår kväll, nu kokar jag ärtorna och skummar av och tar bort lite skal, förhoppningsvis blir det ärtsoppa när dom kokat färdigt.
Bra att portionera och frysa in så är några matlådor färdiga till jobbet.
Jag försökte att koka ärtor men det blev inte den ärtsoppa som jag är van att äta i Sverige. Jag vet inte om det var fel typ av ärtor eller min kokning. Vad jag minns var jag tvungen att koka i nära 3 timmar. Ärtorna var blötlagda. Ärtorna hittade jag på MAKRO.
Jag försökte att koka ärtor men det blev inte den ärtsoppa som jag är van att äta i Sverige. Jag vet inte om det var fel typ av ärtor eller min kokning. Vad jag minns var jag tvungen att koka i nära 3 timmar. Ärtorna var blötlagda. Ärtorna hittade jag på MAKRO.
Sist jag kokade ärtsoppa blev det misslyckat, jag blötlade de över natten och kokade i fler timmar mot vad jag skulle ändå var ärtorna stenhårda.
Jag utgår ifrån att ärtorna var för gamla. Jag trodde inte ärtor kunde bli gamla.
Denna paket köpte jag igår och det blev superbra.
I morgon tar jag med en portion till jobbet till lunch.
Sist jag kokade ärtsoppa blev det misslyckat, jag blötlade de över natten och kokade i fler timmar mot vad jag skulle ändå var ärtorna stenhårda.
Jag utgår ifrån att ärtorna var för gamla. Jag trodde inte ärtor kunde bli gamla.
Denna paket köpte jag igår och det blev superbra.
I morgon tar jag med en portion till jobbet till lunch.
Ärtsoppa med senap. Jummi. Min mor tål inte ens lukten av ärtsoppa så jag fick aldrig det hemma. I skolan passade jag på att sleva i mig
Har aldrig provat att göra själv. Endast köpt färdig att värma. Palt kan jag koka det har min gamla morfar lärt mig. Han var norrlänning men flydde till Stockholm som pojkspoling. 101år blev han. Gick bort för drygt ett år sedan. Han var frisk hela sitt liv förutom dom sista veckorna men det gick fort. Hoppas jag fått ärva det av honom.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.