Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Får beställa en nattmacka...

20190315_194657.jpg
Den gillar jag starkt. @Samet
 
Tog ingen bild idag men det har öppnat ett litet pasta ställe på foodcorten där vi brukar sitta, typ Thailands bästa foodcort.
Iaf så testade vi vanlig spaghetti bolognese idag till det fasala priset a 30 baht. Hade inga större förväntningar men blev överraskad, det var riktigt gott och en helt ok portion.
Kan vi spara på välfärdskortet ytterligare nån dag.
 
Tog ingen bild idag men det har öppnat ett litet pasta ställe på foodcorten där vi brukar sitta, typ Thailands bästa foodcort.
Iaf så testade vi vanlig spaghetti bolognese idag till det fasala priset a 30 baht. Hade inga större förväntningar men blev överraskad, det var riktigt gott och en helt ok portion.
Kan vi spara på välfärdskortet ytterligare nån dag.
Bästa bolognesen i Thailand lagar jag, åker vi förbi HH nästa vecka kanske jag kommer förbi och lagar en riktig bolognese till dig ;)
 
Tog ingen bild idag men det har öppnat ett litet pasta ställe på foodcorten där vi brukar sitta, typ Thailands bästa foodcort.
Iaf så testade vi vanlig spaghetti bolognese idag till det fasala priset a 30 baht. Hade inga större förväntningar men blev överraskad, det var riktigt gott och en helt ok portion.
Kan vi spara på välfärdskortet ytterligare nån dag.
Oj då har jag råd att testa det i helgen me en soda oj 39 bath ha det gött alla
 
Oj då har jag råd att testa det i helgen me en soda oj 39 bath ha det gött alla
Hade ett riktigt bra ställe vid tukcom i Pattaya med 2 äldre, plats för 8 personer.
Kanonmat och lika billigt, så besviken nu när jag kom hem och såg att det blivit en apple shop.
Men märker att vi är ofta där nere i tukcomområdet dom minns oss, frugan köpte somtam dom gav henne 2 portioner att ta hem men betala, 20 baht för 1, hon ville betala för andra, nej du är från samma provins mahasarakham gratis för dig.
 
Gårdagens pastalunch på en liten italiensk krog blev annorlunda.
Beställde Carbonara med spaghetti men fick inte det.
Väldigt gott i alla fall....
Ägaren tyckte det var pinsamt och gav rabatt på notan, från 300 till 270 och skällde ut personalen på italienskt vis.

FB_IMG_1553030357425.jpg
 
Blev inte vad jag hade tänkt mig med maten.
Frugan hade snott det jag skulle haft.
Men inga problem min kyl är alltid full med mat när jag är hemma i spenaten.
Så jag bankade kycklingsbröst:eek:
Och panerade och åt med potatissallad och sallad och lingonsylt (copy) och Zero.

20190323_120126.jpg
 
Blev inte vad jag hade tänkt mig med maten.
Frugan hade snott det jag skulle haft.
Men inga problem min kyl är alltid full med mat när jag är hemma i spenaten.
Så jag bankade kycklingsbröst:eek:
Och panerade och åt med potatissallad och sallad och lingonsylt (copy) och Zero.

20190323_120126.jpg
Ser att du är ekonomisk:pstorpack på zeron:D:D
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
17 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp