Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Då var det dags igen.....

Lechon, mört och gott..

20191126_115922-1152x864.jpg


20191126_120351-1152x1425.jpg


20191126_120457-1152x768.jpg
 
Testade att torka kött, det går fort i den värmen och solen vi har här på dagarna.
Det är häftigt hur smaken av kött förstärks. Jag malde i mortel korianderfrö blandat med salt, det var allt.
Tror att man skall passa sig att marinera köttet för fett är ingen höjdare, den torkar inte men härsknar lätt.
Nu har jag plastat och fryst det mesta men härligt att ta fram ibland när man funderar att äta lite något. Jättegott med klibbris samt egna baguette.
Sist blandade jag valsade havregryn i degen, de är hårdare än grötflingor och ger en härlig textur i brödet. Mat är gott. :nod:
Förresten det mörka är nötkött och det ljusare fläsk, tog bort senor och fett.

DSC02300.JPG


DSC02296.JPG
 
Idag åker den här marinerade fläskfilen in i ugnen, och pommesfrittes med nån sås till det.
Frugan vill ha vin till maten idag, funderar på vad jag kan handla drickbart vin på vägen hem bara, kör ju inte till Pattaya centrum för det.

20191128_155452.jpg
 
Alkohol i Sverige börjar väl bli billigt internationellt med den svaga kronan.
Läste igår att billigare öl skall in på systemet nästa år för att konkurera ut öl som inhandlas tex i Tyskland.
För mig det stod 3 sorter och runt 6.90kr.

Ja öl dricker man billigare i Sverige än Thailand har vi konstaterat förut. Men synd att skillnaden är så stor på vin i Thailand mot Sverige. Som om din flaska hade kostat över 200kr i Sverige. För dom pengarna vill man ha ett bättre vin även om Diablo är mer än okej.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
17 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp