Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Middag igår var det först några lokala förrätter och sedan kanin till huvudrätt. Allt smakade bra!
20200124_181619.jpg
20200124_181720.jpg
20200124_181626.jpg
20200124_183514.jpg

Idag fick jag en favorit i repris som intogs uppe på bryggan under lotsning ut från Hamina. Nämligen "Steak Tartar" eller Råbiff efter alla konstens regler. Det var verkligen ett kärt återseende, serverad med rå äggula, kapris, hackad lök samt hackade rödbetor. Denna kocken kommer att få toppbetyg vid avmönstring. :p:)

Idag fick jag en favorit i repris som intogs uppe på bryggan under lotsning ut från Hamina. Nämligen "Steak Tartar" eller Råbiff efter alla konstens regler. Det var verkligen ett kärt återseende, serverad med rå äggula, kapris, hackad lök samt hackade rödbetor. Denna kocken kommer att få toppbetyg vid avmönstring. :p:)
Du är lika dålig som jag på att lägga ut bilder på maten Berra :D Eller tom sämre:reta:

Inte lika korkad som mig som när jag var på novotel och beställde steak tartar.
Trodde ju det var en stek med tartarsås, ja blev jag förvånad när middagen serverades ;)
Men gött var det ;)

Supergott ju!! Jag måste be frugan att säga till svärfar att grilla risråtta i sommar igen. Jag bokar 2 st på direkten, Dom lär vara extra goda när dom är honungsglacerade. :p:)
Jag fick mig dessutom en riktigt fet och fin en till livs. Skinnet var knaprigt och gott också. Särskilt fettlagret mellan huden och köttet var en höjdare. Jag försökte verkligen få Ubon att delta i kalaset men han avstod så jag fick allt själv!

Jag fick mig dessutom en riktigt fet och fin en till livs. Skinnet var knaprigt och gott också. Särskilt fettlagret mellan huden och köttet var en höjdare. Jag försökte verkligen få Ubon att delta i kalaset men han avstod så jag fick allt själv!
Hälsa Ubon att han är en fegis, man skall inte ha förutfattade meningar. Släpp hämningarna!! :cool:

Här är jag på Ubons sida alla dar i veckan :) min munhåleupplevelse skulle jag ALDRIG svärta med råtta eller andra skadedjuro_O;)
Men Ubon har avstått alla läckerheter, inklusive groda, hittills! Men... det ryktas om ägg från rödmyra imorgon eftersom fru Ubon med glädje ser att hennes gäst med god aptit konsumerar allt hon, samt hennes systrar lagar. Jag har dock börjat misstänka att det är någon slags test, jag hörde något om en ogift systerdotter.

Men Ubon har avstått alla läckerheter, inklusive groda, hittills! Men... det ryktas om ägg från rödmyra imorgon eftersom fru Ubon med glädje ser att hennes gäst med god aptit konsumerar allt hon, samt hennes systrar lagar. Jag har dock börjat misstänka att det är någon slags test, jag hörde något om en ogift systerdotter.
Men dom där myräggen, maengdaa eller vad dom nu kallas, är ju riktiog goda och proteinrika. En fantastisk energikälla. Nu återstår bara att be svärfar fixa till grodlår och framför allt orm, dessa läckerheter har jag missat hittills. Men skam den som ger sig!

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar