Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Det jag njuter av mest på semestern är att jag kan sätta mej och beställa vad jag vill, äta, betala och gå, gubben tycker det är det sämsta med semestern att behöva äta ute. ;)

"Kycklingen " sa:
Det jag njuter av mest på semestern är att jag kan sätta mej och beställa vad jag vill, äta, betala och gå, gubben tycker det är det sämsta med semestern att behöva äta ute. ;)

Ja...
Sicket elände att behöva äta ute... ::)

En fullkomlig fullträff kycklingen, pluspoäng! ;D

Kycklingen, du har skämt bort din gubbe alldeles för mycket. Att fixa till schnitzel när du lagar så god thaimat till dig själv. Det är sällan jag inte äter vad frugan äter, det skall vara Som Tam då.

Idag har vi haft fiskfilé till lunch samt köttgryta (kalopsliknande) till middag. Ris á la Malta till dessert (som jag hoppade över).

Endast en måltid idag. Texas no bean chili med focaccia och chiliaioli.

Lunch: Rårakor med stekt fläsk alt grillade kycklingklubbor. Jag valde det senare (magrare och godare). Sallad.

Middag: Pannbiff av något slag med lingon. Sallad.

Idag:

Lunch: Stekt ungnötslever med krösor och sallad.

Middag: Det skall visst bli fisksoppa. Ev efterrätt okänd.

Lunch fläskfile´+ sallad.
Middag: kyckling med sallad.

Beach 2011 here I come :o

Lunch: Kyckling med panangsås
middag: Knäckemackor med makrillfile i tomatsås

Lunch. Slarvar som vanligt.

Middag.
1. Stekta nudlar med bacon,räkor och ägg.

2. Ugnspannkaka med bacon.

Du får ju helt fantastisk mat på jobbet Berralund. :thumbsup:

En fördel för min del med denna tråden är att jag kan få lite tips av er andra. Jag känner ibland att min fantasi tar slut när det gäller mat. ;)

"Kycklingen " sa:
Du får ju helt fantastisk mat på jobbet Berralund. :thumbsup:

En fördel för min del med denna tråden är att jag kan få lite tips av er andra. Jag känner ibland att min fantasi tar slut när det gäller mat. ;)

Jag klagar inte, men det är inte utan att jag saknar Thaimaten och chillin. Det vi får nu är ganska smaklöst, men det varierar.

Idag har jag inhandlat äkta julskinka färdigt grilljerad och till färgen lika som som vi har i Sverige ca 1 kg och den nedre delen av skinkan mot foten. Köpte den på Big C i Chiang Mai idag och den smakar som en julskinka ska smaka. Big C på väg nr 11.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar