Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

"Mats 49 " sa:
Kan tro det jag kycklingen.....

Igår för att återgå till ämnet så blev det en äkta plankastek på sportbaren igår,
tusan så gott det var jämfört med placet jag vistas på ett tag förut.
Idag ska jag gå ut med mig själv och käka kycklinggrillspett på Thairestaurangen
som finns här. Gott som tusan och spicy spicy. Mums ska det bli.

Mats 49
:wai:

Det där med plankstek lät riktigt gott :thumbsup:

I går kväll gjorde jag kantarellsoppa.
Till lunch i dag blir det också soppa, Keldas Thaisoppa med stekt lax som förstärkning.

/Anubaan

Ikväll så gjorde jag en hemma grillad hel kyckling i ugnen och självklart ris till det.

Och Potatis,stekt fläsk och löksås.

"Kycklingen " sa:
Ikväll så gjorde jag en hemma grillad hel kyckling i ugnen och självklart ris till det.

Och Potatis,stekt fläsk och löksås.
Fan en tvårätters på en Tisdag :D
Här ligger köttfärs i köket och jag har hämtat upp potatis. Det blir nog nåt bra :P

"b-tung " sa:
Texas longhorn blir det idag och deras Chili. Mums
Här hade man tänk att nämna ett paket köttfärs på diskbänken som ska tina och så dyker Texas longhorn upp, fy f-n vad sur jag blir alltså avundsjuk,
Klar jag skulle ju kunna åka dit jag med, men för slö som vanlig :D :D

Idag äter vi ångkokt fisk från Norge och ris förståss.

IMG_4075.webp

Hemmagjorda biffar, kokt potatis, och en riktigt feeet gräddsås med en stor klick vinbärsgele till... s,atan i gatan va gott! 8)

"legolas " sa:
Mats, jääääklar anåda va gött det låter. jag älsar vilt och jag älskar gele´i det läget... det borde vara straffbart att nämna så god mat så någon som bor i tassemarkerna kan läsa om det... ;D ;D ;D

Lego!
Vilt kan du fixa i LOS också, bara att sänka en"kwai"buffel, så har du lite vilt på trallriken... ;D :D ;D

Idag serverades det:

Lunch: Stekt ungnötslever med lingon. Sallad

Middag: Kassler med broccoli och stekt potatis. Sallad

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R