Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Förr eller senare ska vi alla lämna jordelivet, hur vi kliver av är upp till var och en.
Förutsatt att lidandet som kommer före inte är alltför hårt och avslutet blir det ni samtliga önskar i en väg av gröna skogar & en hellvetisk tjock plånbok som släktingar kommer att slåss för...

@JBK.Ltd.
Den första meningen håller jag med om. Jag är absolut ingen renlevnads människa men försöker undvika sådant som är onyttigt och samtidigt inte ger mig tillfredsställelse som margarin, smör däremot anser jag vara både nyttigt och gott. Öl, vin och GT är inte nyttigt men ger mig krydda på tillvaron och därför, för mig, värt att förtära. Älskar pasta och potatis i olika former till den övriga maten men blir snabbt fet och får cravings så försöker hålla ned dessa till ett minimum. Sedan början av juni fram tills nu har jag gått upp ca 5kg i vikt pga av öl annan alkohol och annat skräp men det var helt med i beräkningen. Livet måste ha balans. Det kommer en höst och vinter. Då skärper jag till mig och hopoas bli av med dessa 5kg plus lite till.
Nu en dusch sedan mot kräftkalas :)

Det blev den enkla vägen idag också.:nod:
Spagetti och köttfärssås :)
1691251605819.webp

Ingen dum idé faktiskt :unsure:

En gasolgrill släpper nog ut ”avgaserna” bakom själva grillen. En ”slitsport” skulle kunna fungera som utsug.
Det svåra blir att göra det snyggt.
Annars får du dra några slangar med kopparavslut typ koreansk grillupplägg. Extern motor så man slipper höra den.

Skicka ritning på hus och kuvös så ska jag designa något offshoreaktigt

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37