Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Det var en på forumet som gjorde pizza häromdagen, med mayon kanske aldrig kom på....

20240214_175753.jpg
Dom såserna fick jag av en kompis och hade inte på pizzorna fast testade och dippa och den smakade inte majonäs, vet inte om det är majonäs då det står mayo, smaken hade ingen likhet till majonäs.

Dom såserna fick jag av en kompis och hade inte på pizzorna fast testade och dippa och den smakade inte majonäs, vet inte om det är majonäs då det står mayo, smaken hade ingen likhet till majonäs.
Det är Mayo nnais (näs). Dock med krydda.

Bra mayonnaise är svårt, eller i alla fall dyrt, att hitta i Thailand. Den billiga Thai varianten är inge vidare. Jag brukar göra min egen istället.

55555 Sveriges största pizzeria så menar dom en Orkla fabrik i Dalarna.
Och självklart skriver dom att den godaste pizzan kommer från Grandiosa.
Det är ju Grandiosas hemsida.
Fryst pizza är ingen storsäljare som i Norge.
Som sagt i Sveriga har vi råd att gå på pizzeria och äta pizza istället för några frysta fabrikatpizzor.

Visste inte att pizza med majonäs var en vanlig svensk grej, att det finns tvivlar jag inte på men själv aldrig sett en majonäspizza.

Efterspörseln är så stor i Norge ja men är ju en fryspizza, liten efterspörsel utanför Norge, för dom flesta utanför Norge helt okänd.
I Sverige har man råd att gå ut och äta riktig pizza på pizzeria.
I Norge har man ju Grandis på julbordet. ;)

Hva er storselgere ? Grandiosa selges 30 miljoner Pizza i året og sveriges storste pizzeria i Dalarna selger Grandiosa . Og dei reklamera med , att den godaste pizzaen kommer fra Grandiosa .
Jeg spiser heller Grandiosa Pizza en Muslim Pizza med hala kott i Sverige ,Du får ikke svine-kott i Pizza i Sverige , Og muslimene bruker hala slaktet fårekott , En san historie frå Tidaholm . En granne til Pizzerian i Tidaholm såg att dei leia 4 får inn på Pizzerian og han ringde til Polisen .som kom etter ei stund . og då hadde dei hala slakta ett får og hadde 3 i live igjen . Så god appetitt på hala Pizza -se vedlegg Slakta får i kjelleren i Tidaholm

P1145.JPG

Jeg spiser heller Grandiosa Pizza en Muslim Pizza med hala kott i Sverige ,Du får ikke svine-kott i Pizza i Sverige , Og muslimene bruker hala slaktet fårekott , En san historie frå Tidaholm . En granne til Pizzerian i Tidaholm såg att dei leia 4 får inn på Pizzerian og han ringde til Polisen .som kom etter ei stund . og då hadde dei hala slakta ett får og hadde 3 i live igjen . Så god appetitt på hala Pizza -se vedlegg Slakta får i kjelleren i Tidaholm

P1145.JPG
Jag är ledsen Einar men du har fel.

I Sverige har vi skinka, fläsk, på pizzorna. Även på Grandiosa!

P1145.JPG
Detta är 30 år sedan. när var du i Tidaholm senast?

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar