Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Blir köttbullar, mos och lingonsylt.

20240302_120806.jpg

Ikväll skulle det smaka med en riktig köttbit med sås eller bea....:rolleyes:. Det närmaste en medium entrecote man kommer här nu är nog en risråtta med pommes känns det som, hahaha:rolleyes:
SmartSelect_20240302_145132_Gallery.jpg

Man får nog besöka Lotas och inhandla själv....

Ikväll skulle det smaka med en riktig köttbit med sås eller bea....:rolleyes:. Det närmaste en medium entrecote man kommer här nu är nog en risråtta med pommes känns det som, hahaha:rolleyes:
SmartSelect_20240302_145132_Gallery.jpg

Man får nog besöka Lotas och inhandla själv....O in't nog med det, hur f***n delar man kalender i nya Outlook...:mad:

Blev godis att ta med till hemmet när jag var i Udon. Bland annat en god och billig Harvati som inte förpestade kylskåpet.
20240307_091751.jpg

20240308_103617.jpg

Så idag blir att testa två nya sorters korv, blodpudding och surkål till middag.
20240308_130509.jpg
Ja och billigt för en månad I lyx :thumbsup: Förstår väl att man blir less fisksås o risrätter i det långa loppet...

Jag kan tänka mig att du inte häller i Thailandskt salt (fisksås) med umami smak när du lagar mat.

Men när du äter Thai food som lagas på restaurang/.food stall / vagn så har du garanterat fått fisksås i din mat.
Tror han menar att blaska på mer än nödvändigt..."saltningen" skiljer sig åt på isaan köket och Bangkok farang anpassning både chili och fiskmåsar...här uppe kan till och med chips smaka rensad mört fingrar, hahaha.

Jag kan tänka mig att du inte häller i Thailandskt salt (fisksås) med umami smak när du lagar mat.

Men när du äter Thai food som lagas på restaurang/.food stall / vagn så har du garanterat fått fisksås i din mat.
Givetvis har jag ätit thaimat med fisksås.
Äter inte thaimat utanför tomtgränsen.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37