Det svenska kungahusets vara eller inte vara

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag kommer inte att ta tillbaka mitt inlägg som dom 2 förgående skribenterna gjorde. ;D

Jag och många andra klagar på att vi betalar mycket skatt i Sverige, den skatten som vi betalar till kungahuset och allt vad det innebär är nog bra mycket mer än den skatt vi betalar till div. flyktingar och invandrare som bor här och förhoppningsvis får ett arbete med tiden som gör att dom också kan vara med och betala skatt.
Vad än kungafamiljemedlemmarna gör så tror jag knappast att jag personligen får tillbaka något utav det. Tror ni? Men det är säkert gott att leva på andras pengar och ha mage att be om mera pengar eftersom dottern gifte sig med en "vanlig" kille. Han behöver utbildning sa han, bekosta den själv tycker jag, det får jag göra om jag vill utbilda mig.
nötter :thumbsdown:

"Sir One " sa:
Vad tusen har vi för nytta av ett kungahus?
Nu kommer någon säkert att framföra att de gör en god PR för Sverige men jag är säker på att en konsult med kungens apanage i sin hand skulle åstadkomma ett vidare bättre resultat. Dock inte om PR görs på samma sätt som nyligen i forskarkretar...

Vad yrar du om egentligen ? En konsult med konungens apanage ? Det är hela kungahuset med alla slott och anställda m.m apanaget handlar om. Du säger att en konsult kan göra bättre "reklam" för Sverige än Kungahuset.. Vakna upp nu din tomte, och lägg det där löjliga "sir" åt sidan ett tag. Alla vet att du lever på din förtidspenion men låtsas ha en massa kapital att placera.. Ta en chang och låt fakta tala.

"Gazton " sa:
Kort förtydligande: Jag är emot all form av titlar som man ärver,typ "tronföljd".
Man ska förtjäna en titel... inte ärva.

Jaa.. och hur förtjänar man din då ? Nu menar jag inte den fula flinten utan titeln..

"skuggan " sa:
Vad yrar du om egentligen ? En konsult med konungens apanage ? Det är hela kungahuset med alla slott och anställda m.m apanaget handlar om. Du säger att en konsult kan göra bättre "reklam" för Sverige än Kungahuset.. Vakna upp nu din tomte, och lägg det där löjliga "sir" åt sidan ett tag. Alla vet att du lever på din förtidspenion men låtsas ha en massa kapital att placera.. Ta en chang och låt fakta tala.
Ja du skuggan, lämpligt namn då du tycks befinna dig i en sådan.
Inte många rätt.
Visst vet jag vad ett apanage är och jag är säker på att en PR-konsult skulle åstadkomma en mycket bättre PR än vad kungahuset förmår om han skulle ha tillgång till det kapital som kungens apanage innebär.
Sen, detta med att jag skulle vara förtidspensionerad.... Du har inte rätt i det påståendet. Faktum är att jag nog kommer att arbeta en bra bit in i pensionsåldern.
Avundsjukan visas när du påstår att jag har en massa pengar. Min enda kommentar till detta är att om du hade skött dig i skolan så kanske du också fått ett jobb som betalar sig. Med tanke på hur du skriver kan jag utläsa att din skolgång var begränsad.
För övrigt så avskyr jag påhopp i stil med det du gör, Sånt hör inte hemma i ett forum som syftar till att dela erfarenheter från Thailand och annorstädes.

"Sir One " sa:
Ja du skuggan, lämpligt namn då du tycks befinna dig i en sådan.
Inte många rätt.
Visst vet jag vad ett apanage är och jag är säker på att en PR-konsult skulle åstadkomma en mycket bättre PR än vad kungahuset förmår om han skulle ha tillgång till det kapital som kungens apanage innebär.
Sen, detta med att jag skulle vara förtidspensionerad.... Du har inte rätt i det påståendet. Faktum är att jag nog kommer att arbeta en bra bit in i pensionsåldern.
Avundsjukan visas när du påstår att jag har en massa pengar. Min enda kommentar till detta är att om du hade skött dig i skolan så kanske du också fått ett jobb som betalar sig. Med tanke på hur du skriver kan jag utläsa att din skolgång var begränsad.
För övrigt så avskyr jag påhopp i stil med det du gör, Sånt hör inte hemma i ett forum som syftar till att dela erfarenheter från Thailand och annorstädes.
Du skämtar ! Jag påstår att du INTE har en massa pengar. Så tala inte om för mig hur jag skötte mig i skolan,när du inte ens klarar av att läsa mitt inlägg i sin helhet ! Jag påstår alltså att: DU är en fattiglapp som låtsas ha pengar. Lägg ner det, jag har läst tidigare inlägg från dig om att du vill ha råd om att placera pengar som du tjänat på ditt o datt.. Vem f..an rådfrågar ett sånt här forum om det ??,, om han inte är en bluff. Som DU.. ta en chang och se verkligheten i skummet

Alla har rätt till sin åsikt. Men att Kungen har gjort vad han är anklagad för är inte bevisat, det var ju en kriminell individ som hade fabricerat bevis. Ingen skall dömas på lösa grunder, det är min mening.

:wai: :wai: :wai:

Fattar inte var alla "huggormar" kommer från!

Tänker inte blanda mig i era åsikter, men när jag läser här måste jag undra vilka kunskaper ni besitter i kungahusets ekonomi.

Otroigt att ni sitter med fakta som ingen annan har. om vilka pengar som går till vad när det gäller kungahuset.

För eller emot kungahuset är upp till var och en. Men ta reda på lite mer innan ni tar för stora ord angående ekonomin, svammel är för de okunniga.

Insayt.

Tack för att du kommenterade mitt inlägg, jag var inte för sent ute så jag kunde ta bort det.
Det blev något fel i citeringen så jag kan inte förtydliga det för dig..
När jag själv läste igenom det så insåg jag hur dumt det var.

Tack än en gång. :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
1 K
anonymous
A

Tillbaka