Em i fotboll 2021

• Group A: Italy, Switzerland, Turkey, Wales
  • Group B: Belgium, Russia, Denmark, Finland
  • Group C: Ukraine, Netherlands, Austria, North Macedonia
  • Group D: England, Croatia, Czech Republic, Scotland
  • Group E: Spain, Poland, Sweden, Slovakia
  • Group F: Germany, France, Portugal, Hungary

• Group Ö: Leksand IF, Buriram United, Fjant FC
1 Sweden
2 England
3 Russia
Besviken! Känner inte igen ett enda lag :(

Visste inte att Pattaya dolphins (FC) var flyttat, läste det först här men är kanske bara A-laget?
Här spelar sonen match mot Pattaya dolphins ungdomslag på Pattaya UC Dolphin stadion, han är med på bilderna och dom vann över Pattaya dolphins med 4-2 om jag inte missminner mig, tidigt 2020 innan corona restriktionerna.
Eller om dom bytt namn Ser en tiger på tröjorna, så blir osäker men matchen presenterades MIS mot Pattaya dolphins, var det som var Pattaya dolphins u10 lag innan iaf.
Bara vart på en match med det riktiga laget, var nog 2018, va kul.

FB_IMG_1571138209242.jpg

FB_IMG_1571138233686.jpg

FB_IMG_1571138241963.jpg

FB_IMG_1571138271391.jpg

FB_IMG_1571138277890.jpg

Nu skryter jag lite om äldste sonen och det med rätta, tyvvär är ju inte nya skolan så sport inriktad som Regent var, där dominerade han i sin årskull och föräldrar stod och skrek Big-C, Big-C.
Har vi ju tyvärr inte råd med den skolan för tillfället så fått tagit nästbästa internationella skolan här men saknar det han är bäst på.
Har klase av guldmedaljer från hans regent tid, löpning, fotboll, diskuss, spjut you name it.
I årskurs 5 blev han uttagen till att åka med åkurs 6 till Phuket tävla mot kina, vietnam, singapore och flertalet länder här, 1 år yngre en andra tog 1 guld och 1 silver, diskuss och löpning.

Fotboll är han huvudspelarn, löper och attackerar bra så dom sätter han som mittback.

Fick jag skryta lite men jävligt stolt där, tyvvär med nya skolan är det inte så mycket sportintresse och han tappar helst nu under covid-19 det han är bättre än andra på.
Kommer ihåg 200m i på skolan han va så långt före, tog ett par danssteg och skratta innan han klev över linjen.

Samma east coast marathon, han satte sig ner och drack vatten innan mållinjen, kolla vad dom andra var, skrattade, gick över 5 min kom nästa.

Stolt pappa även om inte biologisk men min pöjk, ok skryt men det skiter jag i för han är värd det.

Belgien tror jag kan bli en riktig joker, riktigt bra lag.
Belgien är svårtippade för mig. Lukaku har presterat bra i Inter i vår.
Att De Bruyne missar matchen är ett stort avbräck.
E Hazard har jag inte sett prestera bra i Real på länge, en skugga av sitt forna jag.
Truppen har erfarenhet och spelar i bra klubbar.
Matchen mot Rysskarna blir en bra värdemätare.
Jag tror inte Belgien går vidare från gruppen.

Belgien är svårtippade för mig. Lukaku har presterat bra i Inter i vår.
Att De Bruyne missar matchen är ett stort avbräck.
E Hazard har jag inte sett prestera bra i Real på länge, en skugga av sitt forna jag.
Truppen har erfarenhet och spelar i bra klubbar.
Matchen mot Rysskarna blir en bra värdemätare.
Jag tror inte Belgien går vidare från gruppen.
Jodå, dom vinner sin grupp ;)

Sjuka pengar iaf 5 miljoner per lagmedlem om dom vinner men dom får dom inte utbetalda föränns 3 månader efter finalen pga att Engelska fotboll landslag är så skuldsatta så måste kvitta skulden först.

Satt och tittade på sändningen frånDanmarks matchen mot Finland när det plötsligt bröts på Viasat av någon anledning. Problem med SVT också.
Men jag hoppas att Pekka överraskar och spöar Preben, det hade varit kul.

Liknande trådar

C
Svar
0
Visningar
1 K
C
L
Svar
0
Visningar
665