Försäkring för långtids boende i Thailand!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Amru

Gäst
Hej alla,

Någon med undran om försäkringar för långtids boende i Thailand så kan ni ta kontakt med oss! Vi är representanter för ALLIANZ Thailand.

För vidare information skriv gärna några rader på FAQ på hemsidan www.rlsic.com

För mig att jag själv har försäkring via Allianz, Franskt försäkringsbolag är det iaf och absolut bäst villkor för slantarna. 50.000 baht/år om man är fyllda 50 för en försäkring med betydligt bättre villkor än ex Bupa har.

"bson " sa:
För mig att jag själv har försäkring via Allianz, Franskt försäkringsbolag är det iaf och absolut bäst villkor för slantarna. 50.000 baht/år om man är fyllda 50 för en försäkring med betydligt bättre villkor än ex Bupa har.

Vad är bättre med deras vilkor? Jag betalar 46000 till BUPA per år, får tillbaks några % om jag inte nyttjar den sist året hamna jag på 40k, kan du ha Allianz livet ut?
Så ut med det vad är bättre så man vet om det är värt att byta då?

"Jonas " sa:
Vad är bättre med deras vilkor? Jag betalar 46000 till BUPA per år, får tillbaks några % om jag inte nyttjar den sist året hamna jag på 40k, kan du ha Allianz livet ut?
Så ut med det vad är bättre så man vet om det är värt att byta då?
Har det inte exakt i huvet nu men när jag jämförde var summorna högre, dessutom för dig som är så ung så kostar den försäkring jag har bara 32000/år. Men den är iofs en sk inhospital, dvs försäkringen går bara in ifall man blir inlagd, småsaker får man stå för själv. Men finns för outhospital också om man vill och som sagt bättre villkor än Bupa. Har tyvärr ingen länk nu men försäkringen förmedlas av AA Insurance i Hua Hin. Kolla med dom så mailar dom villkor till dig så kan du jämföra.

Hej alla,

Medan många sjukförsäkring är på årsbasis, kan du inte vara säker på att ditt avtal kommer att fortsätta om ditt hälsotillstånd försämras. Vi tillhandahåller långsiktigt avtal som kommer att se till att ditt kontrakt kan fortsätta utan extra fysisk undersökning så att du kan vara säker på att du är försäkrad även om ditt hälsotillstånd inte är den samma som när du försäkrades. Du är välkommen att skräddarsy ditt kontrakt efter dina behov. För ytterligare information kontakta oss via vår hemsida www.rlsic.com så kan vår personal svara på era specifika frågor och behov.

Mvh/

Bättre att spara pengarna så att du har en rejäl summa den dagen som du eventuellt blir sjuk än att betala för dessa skitförsäkringar. A :police:

"Hangnam " sa:
Bättre att spara pengarna så att du har en rejäl summa den dagen som du eventuellt blir sjuk än att betala för dessa skitförsäkringar. A :police:

Håller med dig, villkoren är alldeles för dåliga.Dessutom skall du som kund, i dom flesta fall, ligga ute med kostnaden, för att sedan efter ett antal månader få din ersättning.

"Långeman " sa:
Håller med dig, villkoren är alldeles för dåliga.Dessutom skall du som kund, i dom flesta fall, ligga ute med kostnaden, för att sedan efter ett antal månader få din ersättning.

Jag har ett kort med magnetremsa inte behövt ligga ute med någon kostnad när jag använt mig av mitt BUPA kort, dom drar bara kortet i kortläsaren thats it inga exrautlägg från min sida.

Betalar du 32000 bath per år? Har du anvænt dig av den hær nere i Thailand eller kænner någon som gjort det, om så ær fallet har det funkat bra utan problem från førsækringsbolaget.

Ær ju vældigt mycket høgre summor man ær førsækrad før den lilla summan man betalar så undrar genast vad ær haken?

Har inte behövt utnyttja den själv än men har en svensk polare här som använt sin utan problem. Dessutom så har mäklarfirman som jag tecknade via mycket gott renome här, köpte min bilförsäkring via dom också och även den med bra villkor och pris. Backade lite klantigt på en stolpe och fick det fixat på försäkringen utan problem. Kontakta AA insurance i Hua Hin så kan du fråga vad haken är.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
1
Visningar
1 K
A
H
Svar
6