Pensions/inkomstnivå - boende i Thailand

Hur stor är din NETTO-pension per månad??

  • 6.000 - 8.000:-

    Röster: 3 8.6%
  • 8.000 - 10.000:-

    Röster: 0 0.0%
  • 10.000 - 12.000:-

    Röster: 2 5.7%
  • 12.000 - 14.000:-

    Röster: 3 8.6%
  • 14.000 -17.000:-

    Röster: 4 11.4%
  • 17.000 - 20.000:-

    Röster: 5 14.3%
  • 20.000 - 25.000:-

    Röster: 18 51.4%

  • Totala väljare
    35
 
Var på vårdcentral i Danmark, runt 6 år sen.
Skulle visa id, nej slå in ditt Svenska personnummer eller nummret på ditt eu kort där borta så kommer du upp, fri vård.
Jag va utskriven Svensk men funka ändå, kanske dit man skall åka om man är sjuk ;)
Har Sverige nåt liknande gällande eu medborgsre på vårdcentralerna idag.

Den danska vårdcentralen får väl inte heller upp dina journaler? Du måste godkänna att tidigare vårdcentral lämnar ut journalerna till nästa.
 
Då får du väl begära utskrift på dina papper, kan ju funka.
Fungerar likadant i Sverige, alla dina journaler ligger inte inne i ett nationellt system.
När jag flyttade i Sverige och skulle till nya vårdcentralen för efterkontroll vid olycka hade dom ingen historik på mig från olyckan, det var jag tvungen att åka till min gamla vårdcentral och hämta och lämna till nya.
O=m jag förstått rätt så har det pågått sedan några år med att samordna datorsystemen. Vågar inte sia om hur långt de har nått. Även om det tar tid så tycker jag att de borde hunnit samordna på de flesta landstingen.
 
Den danska vårdcentralen får väl inte heller upp dina journaler? Du måste godkänna att tidigare vårdcentral lämnar ut journalerna till nästa.
Skrev inte journaler, självklart har dom inte det, jag frågade om Sveriges vårdcentraler hade nåt liknande att eu medborgare bara slog in sitt personummer så kom man upp som utlänning.
 
Känner väl till Sikarin, "mitt" sjukhus om det inte blir alltför allvarligt.
Där har de kört upp en kamera genom picken för att kolla urinblåsan på mig, nedsövd som väl var så de kunde ha åskådare. Tror fan t.o.m. städerskan blev inbjuden att kolla på :)

/ SatanG
Skryt, om du kallar ett par mm över thainormen
Nä tyvärr verkar inte svenska sjukhus ha något gemensamt system, verkligen efterblivet!

/ SatanG
Kan ju kanske vara en fördel... :)
 
Skrev inte journaler, självklart har dom inte det, jag frågade om Sveriges vårdcentraler hade nåt liknande att eu medborgare bara slog in sitt personummer så kom man upp som utlänning.

Har faktiskt inte en aning. Det borde väl finnas men jag är inte säker.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
A
J
Svar
9
Visningar
3 K
janneungern
J
I
Svar
4
Visningar
2 K
A
T
Svar
9
Visningar
5 K
Anonym
A
K
Svar
2
Visningar
2 K
kajsa
K
I
Svar
1
Visningar
3 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp