Pensions/inkomstnivå - boende i Thailand

Hur stor är din NETTO-pension per månad??

  • 6.000 - 8.000:-

    Röster: 3 8.6%
  • 8.000 - 10.000:-

    Röster: 0 0.0%
  • 10.000 - 12.000:-

    Röster: 2 5.7%
  • 12.000 - 14.000:-

    Röster: 3 8.6%
  • 14.000 -17.000:-

    Röster: 4 11.4%
  • 17.000 - 20.000:-

    Röster: 5 14.3%
  • 20.000 - 25.000:-

    Röster: 18 51.4%

  • Totala väljare
    35
 
A

Anonym

Gäst
Jag är inte alldeles säker på att jag är rätt kille att starta en sådan här tråd, då jag inte vet mycket om nivån på våra pensioner i Sverige. Men vill göra ett försök i alla fall.

Anledningen är att med tanke på att det förekommer så mycket snack om fattig-pensionärer boendes i Thailand, och dessa benämnes i väldigt negativ ton, så kanske vi kunde för skojs skull se hur verkligheten ser ut. Och jag tänker då på NETTO-inkomsten per månad och inget annat.

Så rösta och låt oss prata om det... Alltså folk som BOR HÄR I THAILAND, de som bor i Sverige finns det redan statistik på, så dessa låter vi vara för tillfället...
 
Nmax, du tjafsar sönder tråden bara. Jag ber Berralund att moderera bort hans inlägg, plus mina svar på hans inlägg. Så folk kan prata om ämnet som sådant. Det finns absolut ingen anledning att ändra på någonting här tycker jag.

Om du vill ha ett svar så kan jag säga dig att det finns 2 typer av inkomster för pensionärer boendes i Thailand, och det är:
a - Pension
b - avkastning ifrån fonder o.dyl. och/eller pension

Så här ändras ingenting.
 
Kollade nu, och tog bort Nmax röst, han är ju inte pensionär, och således inte med i undersökningen. Så vi är 1 st som tjänar 14-17.000:- och 6 st som tjänar mellan 20.ooo och uppåt per månad....

Ja där ser man.. Undrar vart alla fattig-pensionärer tog vägen, som vissa skribenter skroderat om så länge???
 
Ja du har helt rätt där. Har ju sett det som sagt var med egna ögon. Men det är ju inte så som det har sagts att alla pensionärer i Isaan är fattigpensionärer.... Kul att få det svart på vitt.

Vi måste väl bara avvakta några medlemmar här som kan klicka in sin pension....
 
Så när jag blir 65 får jag byta forum:D:p:D

Det har väl inte undgått någon att det är mycket snack om pengar. Det är ju som du nämner lönen är höger än pensionen och blir ytterligare sämre när tjänstepension är slut. När går du i pension 55 eller 67 har också betydelse. Samtidigt tror jag många med sämre pension svarar inte. Tycker en mera intresant fråga är hur spenderas pengar. Bland oss som lever här.
Tycker personligen att det verkar dåligt ställt bland bosatt här eller så är de snåla.
 
Pontiac 51.....Lugn och fin, han menade inte alls så illa. Jag fattar inte själv riktigt vad han far etter, men du behöver inte alls reagera så starkt på det. Skitsamma, jag har blivit kallad fattigpensionär här också, inget att bry sig om... Var stolt över vem du är och vad du står för...

Förresten glöm inte att rösta nu också.....
 
De med sämre pension hänger inte här utan på andra forum.
Det finns många fattig pensionärer i thailand framförallt bland de äldre.
Jag vet att det finns flera stycken som hänger här...... Och varför skulle dom inte hänga här......
Måste vara den perfekta platsen för det...
 
Har jag nämnt det? Nja, fattigpensionär skall jag väl kunna undvika, var mer ett skämt det där om forumbyte, men det kanske är så att gräddan är här, pensionärsöverklassen:D

Det beror väl på vad fattigpensionär är men jag nämnde inte det heller utan det jag ville peka på är hur det sjunker efterhand. Att man sedan väljer forum efter intresse och diskussioner Gör väl också sitt. Tror det finns många på detta forumet som har sämre pension än vad hittills visats men vill inte svara.
 
Det beror väl på vad fattigpensionär är men jag nämnde inte det heller utan det jag ville peka på är hur det sjunker efterhand. Att man sedan väljer forum efter intresse och diskussioner Gör väl också sitt. Tror det finns många på detta forumet som har sämre pension än vad hittills visats men vill inte svara.

Ja jag kan inte svara hur gärna jag än vill, får ju först gå i pension:D
 
Ja Khuntan, det är synd om dom inte svarar åtminstone, allting är ju anonymt, och de löper ingen risk att bli uthängda... Skulle faktiskt vara kul att kunna se bland medlemmarna hur pensions-nivån egentligen ligger.
 
55555 Nej då @pontiac-51 , du är inte någon fattigpensionär, en riktig fattigpensionär har varken smartphone, padda eller någon dator, dessutom har de aldrig en chans i hel,,,,te att åka till LOS.
Krille du har rätt, men fel..... Man kan vara fattigpensionär i några människors ögon, om man uppbär en liten pension. MEN man kan också faktiskt ha kulor på banken, ifrån t.ex. husförsäljning eller företagsförsäljning..... Och du kunna skaffa sig ett boende i Thailand, och kunna leva på en ganska liten pension här, vilket man aldrig hade kunnat göra hemma i Sverige...
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
A
J
Svar
9
Visningar
3 K
janneungern
J
I
Svar
4
Visningar
2 K
A
T
Svar
9
Visningar
5 K
Anonym
A
K
Svar
2
Visningar
2 K
kajsa
K
I
Svar
1
Visningar
3 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp