Boende i Sverige men vet allt om Thailand

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Har funderingar på hur många "Svenskar " som bor i Sverige ,jobbar inte ens i Sverige utan nån stans utanför ,hur kan dessa veta allt om Thailand , allt om Thailands politik mm, allt om Thaifolket samt deras kultur ,familjetraditioner ... :eek:
De kastar sig direkt in i komplexa frågor om bypolitik , Thailändsk politik som de läser om via nätet ... De har alltid rätt , de är helt enkelt vana att få rätt ....
Att tillex resa till Phuket en eller ett par månader tillex från januari till mars ger ju knappast mycket insikt i hur thailand fungerar... jag har ju levt med dessa "semesterresor under ett antal år , iofs till en Isaanby som befolkkas av Thai , inte bara turister , men inte fa... visste jag mycket när jag kom ner för att bosätta mig här.. Nu efter bara sex månader ser jag Thailand med helt andra ögon än jag gjorde tidigare , jag har blivit betydligt mer accepterande , jag ser mer fördelar än nackdelar .. och jag anser Thailand vara ett land att bo och trivas i , inte ett "skitland"... min förhoppning är att det skall vara möjligt att fortsätta med det ....
Till Er som tror ni kan Thailand efter ett par semestertripper varje år ,, vänta och se , det finna mycket att lära och njuta av i detta land .. jag har just börjat inse detta :wai:

Vilket sammanträffande :)
Jag bor i Sverige, jobbar i Norge, åker till Phuket nästa gång från Januari till Mars :)

Men har varit hela vintrar i Thailand (pendlat mellan mitt jobb och Thailand) så lite har jag lärt mig av landet.

En gång i tiden ville jag bo i Thailand men det vill jag inte längre. Passar mig utmärkt att åka ner där under de kallaste månaderna i Sverige.
Däremot kanske jag köper mig ett boende i södra Europa vad det lider, blir enkelt, billigt att pendla delar av året då.

Ute i nån obygd i Thailand vill jag inte bo, vill ha tillgång till allt och det har jag på Phuket!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
A
J
Svar
9
Visningar
3 K
janneungern
J
I
Svar
4
Visningar
2 K
A
T
Svar
9
Visningar
5 K
Anonym
A
K
Svar
2
Visningar
2 K
kajsa
K
I
Svar
1
Visningar
3 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp