Boende i Phetchabun

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

jannef

Medlem
Hej!

kan någon tipsa om boende i Phetchbun i dec 23-26 2011. Har hittat ett hotell i stan, men det är fullbokat.

//Janne
 
"legolas " sa:
Puh, vilken absolut maximal osis du har där.... Fullbokat????? Det är första gången jag hört talas om att ett hotell här i Thailand (utanför storstäderna) verkligen är fullbokat.

Har du talat öga mot öga med hotellet eller??? Eller har du kontaktat dem via internet??? Om det är internet, så försök istället att få någon (thailändare) att gå dit och boka rummet åt dig!! Oftast när man får sådana besked om att det är fullbokat, så beror det på att hotellpersonalen liksom alla andra människor i Thailand är helrötna på engelska.

Jag ser här runt omkring Chaiyaphum vilket ju är långt ifrån det stället du skall till, här så VIMLAR det utav små resorts, och där har du absolut inga problem att få rum... be någon thai som du känner att gå ut och kolla skitenkelt.... Om jag har upp emot 12-15 st små resorts runt Chaiyaphum härute i ödemarken nästan, så borde ju du ha tillgång till det dubbla där....

Lycka till...

Du ditt stolpskott ;D, titta pa datumet, det ar juletid och i thailand firar man aven vara hogtider manga ganger och Petchabun ar ju bra mycket storre en lilla Chaiyaphum. ;D

Jag och Glimtan var val de tva turisterna det har aret ;D ;D

Mvh Peter :wai:
 
Tankte pa en sak har, Thailand har ungefar 2.2 miljoner kristna och de firar Jul som vi.

Sen finns ju denna sida som jag tycker slar allt, http://www.agoda.se/asia/thailand/petchaboon.html

Finns alltid nagot och bra sida samt saker att boka pa!

Tankte pa mitt forra inlagg dar, vi tror eller vet inte att det finns en massa andra religioner i lander och speciellt da i Asien, Indien t ex finns 23 miljjoner kristna och vid Juletid ar det stort omojligt att fa ett rum, jag vet! Har du inte bokat 2 manader i forvag ar det javligt svart, jag skrev ju i min resa till Indien om Hyderabad dar det inte ville hyra ut till mig for jag var falang, men vi fick till det via en massa pengar och prat!

Same in Thailand! :D

Mvh Peter :wai:
 
"legolas " sa:
Så detta är ett sätt att säga ursäkta mig, jag tror du har rätt????
;D ;D ;D ;D ;D

men ärligt talat, stolpskott eller inte stolpskott... du tror inte att det lönar sig alls att göra som jag föreslår, utan du kastar det bara på sophögen....????

Nejda, men jag maste ju javlas lite ibland ;D ;D, men lite sanning ager jag ju! ;D ;D

Mvh Peter :wai:
 
"legolas " sa:
Puh, vilken absolut maximal osis du har där.... Fullbokat????? Det är första gången jag hört talas om att ett hotell här i Thailand (utanför storstäderna) verkligen är fullbokat.

Har du talat öga mot öga med hotellet eller??? Eller har du kontaktat dem via internet??? Om det är internet, så försök istället att få någon (thailändare) att gå dit och boka rummet åt dig!! Oftast när man får sådana besked om att det är fullbokat, så beror det på att hotellpersonalen liksom alla andra människor i Thailand är helrötna på engelska.

Jag ser här runt omkring Chaiyaphum vilket ju är långt ifrån det stället du skall till, här så VIMLAR det utav små resorts, och där har du absolut inga problem att få rum... be någon thai som du känner att gå ut och kolla skitenkelt.... Om jag har upp emot 12-15 st små resorts runt Chaiyaphum härute i ödemarken nästan, så borde ju du ha tillgång till det dubbla där....

Lycka till...

Har bara kollat på olika hotellbokningssidor och alla har fullt.
Ska skicka någon spejare och kolla på plats.
//Janne
 
"legolas " sa:
Tänk vad bra om det lyckades både för dig, och även för mig, så jag kan reta den där Insayt under hela nästföljande år....
;) ;) ;)

Ja, men vi maste ju ha stoff till alla tradar vet la du, vi maste ju halla lagan vid liv ;D ;D ;D

Mvh Peter :wai:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
A
J
Svar
9
Visningar
3 K
janneungern
J
I
Svar
4
Visningar
2 K
A
T
Svar
9
Visningar
5 K
Anonym
A
K
Svar
2
Visningar
2 K
kajsa
K
I
Svar
1
Visningar
3 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
8
Visningar
3 K
kenth.pennemo
K
A
Svar
4
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp