Gå ner i vikt i Thailand utan att svælta .

Jo, jag är lite inne på samma linje. Skall vi supa eller skall vi äta *finsk dialekt* :laugh:

Sedan några år tillbaka dricker jag alkohol en dag (inte hela) per vecka. Övriga sex dagar blir det inte en droppe. Och när jag väl dricker blir det mest vin eller utblandad sprit (brandy, rom, cognac, vodka eller gin. Jag är faktiskt inte förtjust i whisky).

Att jag inte dricker mer än så är pga hälsa, vikt och att jag avskyr att vara bakis.
Dom flesta alkisar man ser är ju mager så alkoholen är inte problemet

Som vanligt vet du inte vad du talar om.
Har du sett några få alkisar i nån park i Umeå,eller vad??
Dom flesta alkisarna sitter hemma i sin lgh så dom ser du inte på gatan.
Har du varit på en mottagning för såna på sjukhus eller besökt ett behandlingshem.
Troligen inte för då hade du haft en annan uppfattning om saken.
Visst finns det magra alkisar men då har dom ofta sjunkit riktigt djupt i skiten.
Och då är alkoholen huvudproblemet och inget annat.

Jo alkoholen är problemet med just alkoholism men du har rätt i att många alkoholister är just magra och de beror på att de bara dricker Renat brännvin och Explorer vodka, inte öl samt att de inte äter speciellt mycket.

Nu kom bror duktig in.
Forumets alkoholexpert som inte heller har kunskap nog i ämnet.
Sicket jäkla trams somliga skriver.

Tja jag har varit upp och ned sista 30 åren. Nu är jag inne i ett bra flow. Ganska bra med träning ( promenader) och sund mat. I Khao lak har legat på 1500m I poolen och 1 h på gymmet dagligen Men vist där blir det några pilsner med. Men hyfsat sund mat.
I bland tar jobbet lite för mycket tid mycket bil och korv stopp på cirkel K. Syrran som jobbat mycket med friskvård säger det vist, operationer eller injektioner kan vara nödvändigt. Men det är I skallen det sitter och det är svårigheten med viktförändring. Förändringar av livsstilen och kunna behålla den är jättesvårt. En matros (periodare) jag jobba med körde med brännvin bantning ca 1 månaders hård supning, lite till ingen mat vissa dagar. Vilket i för sig gav otroliga resultat men biverkningar var inte att leka med. Själv blir jag mer fyllehungrig så det skulle nog inte fungera på mig. Men vist fasta upp till 10 dagar har kört, nästa årligen. Har haft lite svåra med motivation nu när man närmar sig 60. Skall försöka ge mig på en här I slutet av Maj. Inte vet jag om det är nån direkta hälso vinster. Men, vist man tappar några kilon, mer satan jag klarade det och inte mår jag sämre av det. Men nu skall jag ta en snabb promenad innan man dra på jobb. Whiskey single malt ja det är jag svag för, men det får man hoppa denna helg.

Detta är min lunch idag, och ganska typiskt vad jag äter till vardags. Min egna variant av larb med kyckling, rödlök, tomat, lime och kryddor (mycket chili). Till det ett glas tomatjuice och en liter vatten.

Ganska lite fett och kolhydrater, men en massa protein, vitaminer och antioxidanter. Är det gott som en välgjord krämig massaman eller en napolitansk pizza? Nä, inte alls. Men sånt väljer jag att äta någon gång i veckan bara. Äter jag sånt för mycket blir jag överviktig och det är ju inte målet, utan tvärtom.

Jag räknar inte kalorier men har en hyfsad koll på hur mycket jag får i mig. Sedan väger jag mig varje morgon för att kontrollera att det går åt rätt håll, dvs nedåt…

D07573AB-801A-4ECA-8E54-E9442EB3ADB0.webp

Som vanligt vet du inte vad du talar om.
Har du sett några få alkisar i nån park i Umeå,eller vad??
Dom flesta alkisarna sitter hemma i sin lgh så dom ser du inte på gatan.
Har du varit på en mottagning för såna på sjukhus eller besökt ett behandlingshem.
Troligen inte för då hade du haft en annan uppfattning om saken.
Visst finns det magra alkisar men då har dom ofta sjunkit riktigt djupt i skiten.
Och då är alkoholen huvudproblemet och inget annat.
Jobbade 15 år på socialtjänsten i umeå så jag vet nog

Jobbade 15 år på socialtjänsten i umeå så jag vet nog
Ändå är du så dum så du skriver att alkoholen inte är grundproblemet.
Alkoholen är grundproblemet till så gott som alla psykiska och fysiska problem en alkoholist har/får.
Varför tror du det heter alkoholist.??
Inte för att man druckit för mkt mjölk utan för mkt alkohol.
Du måste vara bra gammal. 15år i soc och så har du jobbat 45år med bilar och du är 74år. Grattis.
Jag har nu hållit på i drygt 30år med missbrukare så jag gissar att jag vet mer än dig i frågan.

Ändå är du så dum så du skriver att alkoholen inte är grundproblemet.
Alkoholen är grundproblemet till så gott som alla psykiska och fysiska problem en alkoholist har/får.
Varför tror du det heter alkoholist.??
Inte för att man druckit för mkt mjölk utan för mkt alkohol.
Du måste vara bra gammal. 15år i soc och så har du jobbat 45år med bilar och du är 74år. Grattis.
Jag har nu hållit på i drygt 30år med missbrukare så jag gissar att jag vet mer än dig i frågan.
Var det inte frågan om fettma

Då skulle du tänkt på det själv innan du började svamla om att "alkisar" är magra.
Och att det inte var alkoholen som var problemet.
För det är just det den är.
Och ingen annan än du har nämnt fettma.
Nä inte fettma men magra och tjocka då, alkisar är magra du hittar bara på en massa saker, varför förstår jag inre

Liknande trådar

Tillbaka
Topp