Handla Thai livsmedel via näthandel

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

Sophon

Gäst
Hejsan!
Mitt namn är Sophon Treenet
Jag har startat en thailänsk livsmedelsbutik på nätet och jag skulle vilja veta vad ni har för erfarenhet av att handla mat på nätet samt att ni någonsin kommer att handla mat via näthandel.
Tacksam för alla svar!
Ha det bra.
Sophon

Kommentar av forumvärden: Då frågan förr eller senare kommer att dyka upp vad den aktuella butiken heter så hittar ni den listad på https://thaisnack.se/threads/affaer...or-livsmedel-fran-asien-butiker-i-sverige.319 Se www.thaibutik.se just nu butik nr 2 i listan.
(Länk nämns med stöd av att diskussionen kräver det)

Senast redigerad av en moderator:
Trevligt och välkommen hit, dock så har jag aldrig handlat mat på nätet, och kommer nog aldrig att göra det, då jag vill se och känna på produkten, men iden kan vara ok.

Jag har en känsla av att min fru känner på samma sätt, hon vill gärna se och kolla vad hon köper. Men det hela är förstås beroende främst av kvalitet och priser samt närheten till butiker som säljer livsmedel.

Frugan är väldigt kvalitetsmedveten så det tror jag generellt är nyckeln till framgång.

Lycka till!

Hej och välkommen
Jag har ingen erfarenhet av att handla mat på nätet men skulle nog kunna tänka mig att göra det. Kanske inga färskvaror men det finns ju mycket annat att handla. Priset kommer nog att spela en liten roll också.

@Sophon Du har ju en hel del att välja på och att man kan betala med paypal är bra ;) men att det kan ta upp till 10 dagar att få hem paketet kanske inte är så bra, var tar paketet vägen om det väger mer än 20 kg, hamnar det då hos dhl's lager om man inte kan vara hemma?

Om ni går in o tittar på thaibutik.se så kan ni få en uppfattning av prisbilden.
Jag har ingen aning men såg bra ut.
Är prisbilden ok så är det väl bara att handla , tror att ute i butik är det dyrare.

Nja, då går jag nog till min lokala handlare för 20 kr:)
Summa (1 produkter): 15 kr
Frakt (inkl. 25.0% moms): 59 kr
Moms 12.0%: 1,61 kr
Moms 25.0%: 11,80 kr
Total moms: 13,41 kr
Totalt exkl. moms: 60,59 kr
Totalt inkl. moms: 74 kr

Lyco:wai:

Senast redigerad av en moderator:
Hejsan!
Mitt namn är Sophon Treenet
Jag har startat en thailänsk livsmedelsbutik på nätet och jag skulle vilja veta vad ni har för erfarenhet av att handla mat på nätet samt att ni någonsin kommer att handla mat via näthandel.
Tacksam för alla svar!
Ha det bra.
Sophon

Kommentar av forumvärden: Då frågan förr eller senare kommer att dyka upp vad den aktuella butiken heter så hittar ni den listad på https://thaisnack.se/threads/affaer...or-livsmedel-fran-asien-butiker-i-sverige.319 Se www.thaibutik.se just nu butik nr 2 i listan.
(Länk nämns med stöd av att diskussionen kräver det)

För mig så får jag en annan kalkyl än @Lyco för här finns ingen lokal thailändsk livsmedelsbutik inom 5 mils avstånd. Att handla över Internet tycker jag är ett bra alternativ för mig, något som jag garanterat kommer att utnyttja. En säck med gott ris kan vara en bra början och det låter bekvämt att få den hemkörd också. :D

Självklart är ditt upplägg perfekt för dom som i likhet med Olsson har långt till närmaste thaiaffär. Och beställer man mycket åt gången så blir frakten inte så dyr. Jag hoppas och tror att din butik går en lysande framtid till mötes.

Ja, det är bra att det nu finns en sådan möjlighet. Jag tycker man ska försöka gynna sådana saker som man tycker är bra. Det kan vara internetbutiker, lokala lanthandeln, tjänster, tidningar webbsidor och annat. För mig är internethandel med thailivs perfekt. @Sophon, det är lite off topic men vilket är erat allra godaste ris (20 kg) ?? Pris spelar ingen roll, bara det är ett riktigt gott ris.

Trevligt och välkommen hit, dock så har jag aldrig handlat mat på nätet, och kommer nog aldrig att göra det, då jag vill se och känna på produkten, men iden kan vara ok.
Tack för att jag fick vara med här.
Vi har inga färska eller frysta varor. De varorna som vi har i butiken är samma varor som i övriga affärrer. Skillnaden är utbud och priset.

@Sophon Du har ju en hel del att välja på och att man kan betala med paypal är bra ;) men att det kan ta upp till 10 dagar att få hem paketet kanske inte är så bra, var tar paketet vägen om det väger mer än 20 kg, hamnar det då hos dhl's lager om man inte kan vara hemma?
Hej Glimten
Genomsnitt av leverans tid är 3 dagar, t ex motagen betalning Måndag=skicka från lager Tisdag=Frame vid Servicepiont Onsdag efter middag. Om paketet väger mer än 20kg då finns det hem leverans. DHL ringer och boka en tid när du är hemma.

Självklart är ditt upplägg perfekt för dom som i likhet med Olsson har långt till närmaste thaiaffär. Och beställer man mycket åt gången så blir frakten inte så dyr. Jag hoppas och tror att din butik går en lysande framtid till mötes.
Tack Berralund
Det gäller att utnyttja fraktkostnad så effektiv som möjligt.
Vi har faktisk fått en beställning från en kvinna på över 20kg och frakt kostnaden blir 149kr.
Paketen skickas hem till dörren. Kunden bor i en liten kommun som jag har aldrig hört talas om och
hon är mycket tacksamt att vi finns.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp