Hockeysäsongen 2023 - 2024

 
Hej

Skellefteå lyckades inte säkra finalbiljetten på hemmaplan.

Frölunda vann med 4–3 efter förlängningsdrama.

Nu vänder semifinalen ner till Scandinavium igen.


1713122713718.jpeg


Mvh isan lover
 
Näe, @jadong, men han gjorde 10år i klubbens ära från 1962 till 1972 och jag valde Brynäs IF som mitt hockeylag runt 1969/70 endast sju års ålder och p.g.a. klasskompisen Jocke och hanses farsa Lasse, efter förklaringar och övertalning.
Lennart Johansson - Sök på Google
Min spelare på 70talet var Börje Salming när han spelade för Brynäs innan flytten till NHL och Toronto Maple Leafs.
Börje Salming - Sök på Google

Men när det kommer till min "Avatar" så satt jag en dag och surfa nätet och läste om alla olika oljebolag som funnits inom Sveriges gränser och om deras uppgång & fall och hittade bilden på Esso's "En Tigern i tanken" och fick en liten nostalgitripp och bestämde mig för att ladda ner den bilden och att använda den för firman vår i Thailand, genom lite photoshopping så tog jag bort namnet "Esso" och lade in vårt firmanamn istället i skylten.

@JBK.Ltd.
Har du hört talas om Aron Flams rättegång om upphovsrätten till en - En svensk tiger - från andra världskriget han gjorde om tigern på omslaget till sin bok och blev åtalad, hur det gick vet jag inte, men det kan handla om stora pengar,
 
Hej

Skellefteå lyckades inte säkra finalbiljetten på hemmaplan.

Frölunda vann med 4–3 efter förlängningsdrama.

Nu vänder semifinalen ner till Scandinavium igen.


1713122713718.jpeg


Mvh isan lover
Ja det var imponerande, det trodde jag aldrig när Skellefteå kom ikapp. Men dom har fortfarande en matchpuck kvar, kan Frölunda vinna i Norrland så kan SAIK vinna i Scandinavium. Spännande!

Själv såg jag finalen i Mästarnas Mästare igår tillsammans med lilleman. Det var kul att Anja Pärson vann!
 
Imorgon onsdag kl. 19:00 så startas känslorna och "Final" bataljen är igång om vem av de två lagen skall återvända till SHL, Brynäs IF eller Djurgårdens IF...

@JBK.Ltd.
 
Imorgon onsdag kl. 19:00 så startas känslorna och "Final" bataljen är igång om vem av de två lagen skall återvända till SHL, Brynäs IF eller Djurgårdens IF...

@JBK.Ltd.
Ska verkligen bli spännande, tror det kommer bli många omtalade situationer, och minst 4 matcher att se framemot, en 7e och avgörande är väl att önska förmycket, hoppas juniorerna pallar för trycket.
 
Screenshot_20240417-215249~2.png



Känns bra!
Med en match hem, nästa på fredag...

@JBK.Ltd.
Djurgården fick soppatorsk redan efter 5-6 minuter, kollade skytteligan 5 Brynäsare bland dom 10 överst på listan ingen från Sverige, snacka om årets inköpschef, bästa difaren kom på 11 plats, hittade ingen lista över missade skott på mål lika bra det, ni kan sova lugnt framöver.
 
Djurgården fick soppatorsk redan efter 5-6 minuter, kollade skytteligan 5 Brynäsare bland dom 10 överst på listan ingen från Sverige, snacka om årets inköpschef, bästa difaren kom på 11 plats, hittade ingen lista över missade skott på mål lika bra det, ni kan sova lugnt framöver.

@jadong
Tar tusan hakar inget förgivet, när man minst anar det så sker det som inte får ske!
Men, ska erkänna att första matchen kändes och såg överlägsen ut jämfört med motståndarna.

Så om Brynäs nu skulle kunna hålla upp spelet och få Djurgården att tappa all styrka(tror inte det kommer att ske, de har vänt nederlag till seger förut)är nog inte på deras tapet, någonstans i deras "soppatank" så kommer de hitta kranen till reserven och få till det där lilla extra.

Tänker inte ropa, Hej!
Förrän man är över på andra sidan Ån...

@JBK.Ltd.
 
Importlaget Brynäs vann rättvist. Dif överkört. Nya tag imorgon. Då djävlar annars börjar det kännas som en lång uppförsbacke.
 
Ja det var verkligen en rivstart av Gevalialaget. Det blir tufft för Djurgården, en seger i nästa match eller åtminstone två segrar i Hovet är nog ett absolut måste.

Ikväll avgörs det vem Rögle får möta i finalserien. Det blir intressant, jag håller allt en slant på Skellefteå.
 
@jadong
Tar tusan hakar inget förgivet, när man minst anar det så sker det som inte får ske!
Men, ska erkänna att första matchen kändes och såg överlägsen ut jämfört med motståndarna.

Så om Brynäs nu skulle kunna hålla upp spelet och få Djurgården att tappa all styrka(tror inte det kommer att ske, de har vänt nederlag till seger förut)är nog inte på deras tapet, någonstans i deras "soppatank" så kommer de hitta kranen till reserven och få till det där lilla extra.

Tänker inte ropa, Hej!
Förrän man är över på andra sidan Ån...

@JBK.Ltd. Brynäs spelar med ett enormt självförtroende både hemma och borta, dom vinner pucken i dom flesta närkamperna, det verkar som dom tar pucken när dom vill, dom spelar som ETT lag, DIF har osäkra backar och inga målgörare, ni har bara en bäck att hoppa över , vi ska över Indalsälven eller något liknande, stort tack för att du försöker gjuta mod i oss men tåget har nog börjat rulla.
 
Ja det var verkligen en rivstart av Gevalialaget. Det blir tufft för Djurgården, en seger i nästa match eller åtminstone två segrar i Hovet är nog ett absolut måste.

Ikväll avgörs det vem Rögle får möta i finalserien. Det blir intressant, jag håller allt en slant på Skellefteå.

Roligare med ett "derby" mot Frölunda.

Närmare till Göteborg för alla Rögles trogna fans.

BTT
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp