Isaan 2017-2024.

 
Nu är det väl så att pillerna är väl idag inplastade, så du kan läsa vad du får, o sedan googla för att veta vad du får.
även i spenatet följer man utvecklingen.
Långe sedan jag fick medicin i lösvikt.
Möjligt det är så i Filippinerna
I Filippinerna är det inte tillåtet att sälja piller på lösvikt ur burkar men det var inga problem i Thailand 2019 hos kineserna i hörnet eller hos läkaren på kliniken.
Tvivlar på att det gått framåt i Thailand ute i spenaten.
 
I Filippinerna är det inte tillåtet att sälja piller på lösvikt ur burkar men det var inga problem i Thailand 2019 hos kineserna i hörnet eller hos läkaren på kliniken.
Tvivlar på att det gått framåt i Thailand ute i spenaten.
Tror du inte på vad jag skriver, av vilken anledning.
Nu har ju du inte en gen erfarenhet utan går på gamla uppgifter.
Eler har du fel ller jag
 
Kan man snacka lao skall man ha gratis sjukvård på andras bekostnad. :thumbsdown:
Hej

I vår by och dom övriga i samma område har alla gratis sjukvård, mediciner och tandvård på vår närmaste vårdcentral, men det är ju begränsat vad dom kan göra på en vårdcentral, enklare undersökningar och vård, dela ut läkemedel och skriva remisser till vår Ampjoes sjukhus. Vårdcentralens tandläkare gör rent tänderna, lagar hål och drar ut tänder kostnadsfritt.

Mvh isan lover
 
Hitlis i år har jag ett tiotals gånger utnyttjat vårdcentralen för omläggning av sår samt medicin gratis.
Det du Apknug
Hej

Ja det är ju så det ska fungera, frugan var och gjorde rent sina tänder på vårdcentralen och det gör hon varje år, någon risk att man skulle tränga undan någon finns absolut inte, det verkar inte vara populärt bland byborna att gå till tandläkaren, det finns oftast ingen som väntar i någon slags kö överhuvudtsget, tandläkaren blir bara glad att det kommer någon.

För min del så hade jag ju en släng av influensa eller något innan vi åkte ned och eftersom jag har astma så behövde jag Bricanyl, det har jag fått där många gånger förr och läkaren gav mig en karta piller som jag sen signerade i deras ligger över utlämnade läkemedel, som vanligt togs ingen avgift alls.

Mvh isan lover
 
Nu är det väl så att pillerna är väl idag inplastade, så du kan läsa vad du får, o sedan googla för att veta vad du får.
även i spenatet följer man utvecklingen.
Långe sedan jag fick medicin i lösvikt.
Möjligt det är så i Filippinerna
Hej

Helt korrekt, numera är dom ju oftast inplastade i kartor.

Men det finns ju privata kliniker och försäljare som säljer i lösvikt.

Mvh isan lover
 
Hej

Frugans lillebror som pojken och jag lovade 20 000 baht om han håller sig nykter tills vi kommer ned nästa vinter har bestämt sig för att bli munk i ett tempel 4-5 km ifrån byn.

Det var mitt förslag och jag sa att det kanske skulle vara den bästa möjligheten att klara sig utan droger, nästa vecka börjar han sitt munkliv.

Han har varit munk några gånger tidigare och som längst drygt 3 år, ska bli spännande att se hur det går den här gången.

Roligt att han försöker ta tag i sina problem.

Mvh issn lover
 
Ja du innan årert slut så blir det nog ett hundra tals gånger.
Men om jag åker en mil kan jag gå till en privat läkar central, kostnad hundra bht plus mediciner.
Så vad väljer man betala eller gratis.
Om gratis får man ju även tillbaka en del skatt som man betalat inn.
Det du Apknug
Ja du måste vara stolt över dig själv som utnyttjar den den fria sjukvården så ordentligt, gå dit två gånger om dagen så ska du se att du tränger ut några fler som inte är så välbemedlade som du.

Se till att betala riktigt mycket skatt på pensionen i Thailand nu så kanske du sover bättre, Kung Leopold hade inga problem han heller.

Finns det inga soppkök där du kan "få" gratis mat också? Eller nåt härberge där du kan bo "gratis"?

Det gäller ju att få tilbaka på en thailändska skatten och beröva de fattiga.
 
Ja du måste vara stolt över dig själv som utnyttjar den den fria sjukvården så ordentligt, gå dit två gånger om dagen så ska du se att du tränger ut några fler som inte är så välbemedlade som du.

Se till att betala riktigt mycket skatt på pensionen i Thailand nu så kanske du sover bättre, Kung Leopold hade inga problem han heller.

Finns det inga soppkök där du kan "få" gratis mat också? Eller nåt härberge där du kan bo "gratis"?

Det gäller ju att få tilbaka på en thailändska skatten och beröva de fattiga.
Han betalar väl skatt på det mesta han handlar, han betalar nog mer skatt än majoriteten av thailändarna i Thailand, jag vet att jag gör det iaf.
 
Ja kan så vara , men inte på apotek samt sjukhus.
En stor andel thai besöker inte sjukhus och apotek utan väljer privata kliniker på kvällstid och att köpa piller i mindre noggranna hål i väggen.

Orsakerna är varierande.
Mindre väntetid, personliga och ekonomiska skäl samt mindre byråkrati.
Inte minst när det gäller intyg och recept.
Man behöver inte närvara själv.

I de flesta fall är det samma läkare på sjukhuset på dagtid och i kliniken på kvällstid.
 
En stor andel thai besöker inte sjukhus och apotek utan väljer privata kliniker på kvällstid och att köpa piller i mindre noggranna hål i väggen.

Orsakerna är varierande.
Mindre väntetid, personliga och ekonomiska skäl samt mindre byråkrati.
Inte minst när det gäller intyg och recept.
Man behöver inte närvara själv.

I de flesta fall är det samma läkare på sjukhuset på dagtid och i kliniken på kvällstid.
Nu går jag på en privat klinik varannan månad, läkaren arbetar på sjukhuset på dag tid.
Men medicinen är ej i lösvikt.
 
Nu går jag på en privat klinik varannan månad, läkaren arbetar på sjukhuset på dag tid.
Men medicinen är ej i lösvikt.
Du kan handla mediciner på lösvikt som thailändare gör om du vill.

Det kallas valfrihet.

Många privata kliniker säljer ju också medicin så man slipper åka till ett apotek.
 
Senast ändrad:
 

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
I
P
Svar
25
Visningar
5 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
18
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp