Hur ser Thailändare på Faranger?

Nja, där har vi själva problemet. Går in't att kliva upp på pallen som farang oavsett hur bra o genialiskt det är...bättre då att lära ut försiktigt o gratulera efteråt till vad som åstadkommit... :rolleyes:

Ja, man kan ju självklart inte dra fram som en ångvält. Mjuk indoktrinering och framställa det som att byäldste har skapat något, det är så man måste göra.
Gör man någonting själv så får man skylla på turen när det blir bra.

Ja att faranger skulle vara ett förstaval är något som bara vissa tror.

Flera kvinnor i Thailand och även i Filippinerna har berättat att helst är det välbeställda män från Sydkorea, Japan och Malaysia som dom vill ha.
Utseende, stil, mat, kultur och klädsel passar bättre.
Ser man till yngre och tonåringar är dominansen från Sydkorea störst, musik, såpoperor, kläder och mode. Deras ideala partners är asiater.

Det beror nog på vilken generation man pratar med. Dagens ungdom gillar nog koreaner och deras k-pop kultur.

Självklart finns det fördomar mot folk som kommer långt bort ifrån och ser annorlunda ut eller beter sig annorlunda.
De negativa fördomarna handlar i stort sett om främst svarta men även Indier och de länder däromkring och sen arabs/muslims..
Klart det finns fördomar (vissa sanna) om västerlänningar också men generellt är inställningen att vi är längre fram än dem i många områden.
Bättre mjukare hud, finare färg t.ex. Ännu en anledning till att vi står högt i kurs är att "Luuk kreungs" anses vackrare än rena thaibarn.

I din by kan jag tänka mig att det går en jargong om alla som avviker från standardbymallen. Dvs vita är dumma, rika är dumma, Bangkokians är dumma. En bild skapad av skvaller på risfältet, såpoperor och skrönor från icke utbildade som har jobbat som "skidlärare" i Pattaya Innerst inne vet de nog ofta att detta livet har utvecklats efter hur bra de gjorde ifrån sig i förra livet.

En annan felaktig tro många av oss har är att vi tror thaimän är avundsjuka på oss då vi ofta är tillsammans med någon från Isaan. För många av oss mycket vackra men sällan ser thaimännen dem som särskilt vackra. De hajar inte varför vi tar dem när vi istället kunde skaffa vitare/mer kinesliknande partners. Det gör de som har råd i Thailand.

/ SatanG
Hej

Ja du har faktiskt helt rätt där, det är stor skillnad på stad och landsbygd när det gäller det här, i städerna lever ju även många Thailändare ett liv som är mer likt falangernas, utbildningsnivån är högre, kunskapen om omvärlden större o.s.v, så där avviker vi inte så mycket.

Mvh isan lover

Ja att faranger skulle vara ett förstaval är något som bara vissa tror.

Flera kvinnor i Thailand och även i Filippinerna har berättat att helst är det välbeställda män från Sydkorea, Japan och Malaysia som dom vill ha.
Utseende, stil, mat, kultur och klädsel passar bättre.
Ser man till yngre och tonåringar är dominansen från Sydkorea störst, musik, såpoperor, kläder och mode. Deras ideala partners är asiater.
Hej

Rent generellt är det nog så och kanske speciellt i Filippinerna och om man utgår ifrån att falangen inte anpassar sig och lever upp till deras krav gällande utseende, stil, mat, kultur, klädsel och annat. Sen tror jag även att detta skiljer mellan stad och landsbygd.

Mvh isan lover

Varför inte inse att alla har vi kvaliteer, som vi inte skall förneka, Om du jämför en hyfsat urbildad Svensk äldre man , så har han både en enorm livserfarenhet och även en utbildning som slär de flesta i detta land. jag vet inte var du står i detta resonemang , men tydligen anser du att du inget kan eller vet . Att förringa sig själv är en svaghet, hur söker du ett jobb??
Klart att alla har olika kvaliteter.
En av mina är att inte höja mig själv till skyarna.
Jag vet vad jag kan utan att berätta det för alla andra.
Vem har sagt att jag söker ett jobb?
Överreklamerad syssla i mina ögon.

Hej

Rent generellt är det nog så och kanske speciellt i Filippinerna och om man utgår ifrån att falangen inte anpassar sig och lever upp till deras krav gällande utseende, stil, mat, kultur, klädsel och annat. Sen tror jag även att detta skiljer mellan stad och landsbygd.

Mvh isan lover
Lite enklare i ett kristet land med engelska som andraspråk och samma alfabet.
Alla myndigheter använder engelska som huvudspråk.
Blir mindre missförstånd då.

Likheterna är att västerlänningar ligger i högre rang i klassamhället och man tilltalar inte en okänd utan vidare utan det blir till ens fru eller sambo.
Kuvade och uppfostrade så.

Klassamhället sitter djupt bland vanligt folk.

Västerlänningar är generellt inte särskilt välklädda utan kör en ledigare avslappnad klädsel som passar klimatet.
Shorts, t-shirt och flipflops.

Men besök hos myndigheter som IM mm, kräver långbyxor, långärmat, strumpor, inga bara fötter i sandaler.
Utan den klädkoden kommer man inte in.

Alla myndigheter använder engelska som huvudspråk.å

Likheterna är att västerlänningar ligger i högre rang i klassamhället och man tilltalar inte en okänd utan vidare utan det blir till ens fru eller sambo.

Västerlänningar är generellt inte särskilt välklädda utan kör en ledigare avslappnad klädsel som passar klimatet.

Men besök hos myndigheter som IM mm, kräver långbyxor, långärmat, strumpor, inga bara fötter i sandaler.
Hej

Tur att man själv valde Thailand då. :)

Mvh isan lover

Brädad av en kines känns käpprätt åt h*e

Det är inte många gånger jag har hört någon uttrycka någonting gott om kineser, fast det förekommer nog.
Men det är klart, jämför man en kostymklädd kines med en svettig Heinz med Chang-linne, Croc’s, midjeväska och en avslagen Singha i handen så föredrar nog de flesta den kostymklädda kinesen 8 dagar i veckan.

Indiska såpor går hem i det här huset hos kärringarna
Min hustru har tydligen bott för många år i Sverige med mig. Hon ser inte svarta män eller överhuvudtaget icke vita Faranger (Kääk) med blida ögon. Skötsamma skandinaver ser hon som de bästa männen. Chineser samt Indier , Big No no. Efter Svenska PK mått så är hon en riktig rasist, vilket jag likaså upplever många Thai som.

Alla myndigheter använder engelska som huvudspråk.

Kanske det beror på att de som jobbar på Immigrationen anser sig vara förmer än de "kunder" som kommer dit, dessa skall då tydligen visa respekt för överhögheten. kan detta stämma ?

Liknande trådar

A
Svar
29
Visningar
3 K
จิมมี่ พายุหิมะ
A
Svar
0
Visningar
9 K