Hur ser Thailändare på Faranger?

Ja, indierna är Thailands framtid med konkurrens av kineser och saudier.
Var ska detta sluta, blir ryssarna räddningen?
Anser att du har riktigt fel i detta med Indier, men däremot Japaner samt Syd Koreaner , de står högt i kurs hos Thaifolket generellt, Detta är min övertygelse och behöver ju inte stämma, säkert någon här som blir trampad på tårna för att jag anser mig ha en kunskap om hur det ser ut i just detta

Senast ändrad:
Klart att alla har olika kvaliteter.
En av mina är att inte höja mig själv till skyarna.
Jag vet vad jag kan utan att berätta det för alla andra.
Vem har sagt att jag söker ett jobb?
Överreklamerad syssla i mina ögon.
Du tillhör mao den gruppen som inte inser att även du har kunskap inom vissa områden? Eller så blir du bara stött på att andra kanske är medvetna om vad de kan. Det finns folk som sysslat med väldigt mycket olika saker genom ett långt arbetsliv, man kan även haft olika hobbies som gjort att man har väldigt goda kunskaper inom vissa ämnen.
Självklart behöver du inte ett jobb, det krävs vissa kvalifikationer för detta, bara den sista tesen i ditt inlägg visar vem du egentligen är ;)

Kanske det beror på att de som jobbar på Immigrationen anser sig vara förmer än de "kunder" som kommer dit, dessa skall då tydligen visa respekt för överhögheten. kan detta stämma ?
Även om du inte tror det är det dresskoder på IM i Thailand också.
Till och med i ett hål i väggen är olämpligt med bar överkropp.

Tror inte att det har med respekt för överheten att göra.

Anser att du har riktigt fel i detta med Indier, men däremot Japaner samt Syd Koreaner , de står högt i kurs hos Thaifolket generellt, Detta är min övertygelse och behöver ju inte stämma, säkert någon här som blir trampad på tårna för att jag anser mig ha en kunskap om hur det ser ut i just detta
Du har förmodligen missat vilka thailändska turistmyndigheter gjort till de viktigaste de kommande åren.
Indier med många nya flyglinjer och indierna har varit den största gruppen i Pattaya under vissa månader.

Thailändare gillar den starka indiska medelklasses pengar före allt annat.

Faranger som bränner 300 på hotell är inte en viktig målgrupp.

Du har förmodligen missat vilka thailändska turistmyndigheter gjort till de viktigaste de kommande åren.
Indier med många nya flyglinjer och indierna har varit den största gruppen i Pattaya under vissa månader.

Thailändare gillar den starka indiska medelklasses pengar före allt annat.

Faranger som bränner 300 på hotell är inte en viktig målgrupp.

Turistmyndigheten gillar självklart kvantitet och kvantiteten är viktig för ekonomin.
Vatikanstaten bryr man sig inte ett dugg om även om dessa skulle bränna 350thb på hotell eller må hända 400thb. Totalekonomiskt så har det ingen betydelse alls.

Bamseklubbsturisterna är nog även dessa av föga intresse även om det kan köpas någon batiktröja i ett marknadsstånd.

Turistmyndigheten gillar självklart kvantitet och kvantiteten är viktig för ekonomin.
Vatikanstaten bryr man sig inte ett dugg om även om dessa skulle bränna 350thb på hotell eller må hända 400thb. Totalekonomiskt så har det ingen betydelse alls.

Bamseklubbsturisterna är nog även dessa av föga intresse även om det kan köpas någon batiktröja i ett marknadsstånd.
Enkelt att slippa Indier, kineser, araber och ryssar som västerlänningar inte gillar i Thailand eller någon annanstans.

Stanna hemma i risbyn och sponsra den lokala ekonomin för dit kommer dom inte.

Enkelt att slippa Indier, kineser, araber och ryssar som västerlänningar inte gillar i Thailand eller någon annanstans.

Stanna hemma i risbyn och sponsra den lokala ekonomin för dit kommer dom inte.

Absolut kan man göra så om man absolut inte klarar av att se dessa.
Det betyder dock inte att man är något vidare förtjust i dessa bara för att man inte väljer att stanna hemma i risbyn.
Rent generellt så är inte indier, kineser eller araber speciellt omtyckta av thailändarna, oavsett hur mycket du önskar det.
Men rent ekonomiskt så behövs dessa kvantitetsturister då det även följer med en del kvalitetsturister som ”biverkning” och dessutom skapas jobb.

På en del hotell kryllar det av kineser och det märker man fort under frukostbuffén. Är det fastlandskineser så märker man det tydligare, men med tanke på att 1 dag med fullsatt hotell inbringar några miljoner THB på en del hotell.

Det är därför jag knappt umgås med dem för de vet inget om musik och sport som är mycket av mina intressen.

Dom verkar mest vara intresserade av såpoperor på tv och jokes där man bland annat driver med faranger.

Minns en serie på 90 talet som tjejerna älskade där folk flög omkring i luften.

Det var nåt kinesiskt skit dubbat till thai.

BTT

Fast just de kastlösa indierna lär man inte få se i Thailand. ;)
Just nu är det överkasten som står för resandet men Indien beräknas gå om Kina som världens mest folkrika land redan i april.
Det med en mycket större ekonomisk tillväxt på 6-8% årligen.
Om några är även örngotten tillräckligt rika för att börja åka charterresor i grupper med reseledare i täten med sin flagga.
Dom klarar engelska bättre än kineserna så var beredda.

Just nu är det överkasten som står för resandet men Indien beräknas gå om Kina som världens mest folkrika land redan i april.
Det med en mycket större ekonomisk tillväxt på 6-8% årligen.
Om några är även örngotten tillräckligt rika för att börja åka charterresor i grupper med reseledare i täten med sin flagga.
Dom klarar engelska bättre än kineserna så var beredda.
Word!

Och vi hörde det från dig.

Tyvärr har du rätt, satan vad Indiska restauranger det har poppat upp i södra Pattaya nu efter corona pandemin.

Nu gillar jag indisk mat skarpt så inte för det. Hehe.

Word!

Och vi hörde det från dig.

Tyvärr har du rätt, satan vad Indiska restauranger det har poppat upp i södra Pattaya nu efter corona pandemin.

Nu gillar jag indisk mat skarpt så inte för det. Hehe.
Skrivs rätt mycket om hur den indiska turismen ökar i Asien. Mest av alla.
Förmodligen ännu mer i Malaysia och Singapore som redan har många indier boende sen generationer tillbaka.

Singapore Airlines är en som kommer att satsa rejält med B737Max på bland annat Indien senare i år.

Vart femte plan i deras flotta är snart av den typen.
Bara att vänja sig med den indiska maten som är spännande.

Screenshot_2023-02-08-12-21-57-354-edit_com.facebook.katana.jpg

Skrivs rätt mycket om hur den indiska turismen ökar i Asien. Mest av alla.
Förmodligen ännu mer i Malaysia och Singapore som redan har många indier boende sen generationer tillbaka.

Singapore Airlines är en som kommer att satsa rejält med B737Max på bland annat Indien senare i år.

Vart femte plan i deras flotta är snart av den typen.
Bara att vänja sig med den indiska maten som är spännande.

Screenshot_2023-02-08-12-21-57-354-edit_com.facebook.katana.jpg
I Singapore äter jag typ alltid indiskt sedan 20 år tillbaka.

Och Laxa.

Airasia har traditionellt pumpat resenärer från Indien och Kina med narrowbody.

I Singapore äter jag typ alltid indiskt sedan 20 år tillbaka.

Och Laxa.

Airasia har traditionellt pumpat resenärer från Indien och Kina med narrowbody.
Det är bara början, det räcker med tio till femton % av indierna börjar resa i SOA så blir det en boom.
Thailand som har mycket gemensamt i Buddhismen som lockar många indier.
I Kuala Lumpur var buddistiska tempel överfulla med indiska turister på helgerna i september.

Många länder är nu på offensiven för att ta igen det som havererade med pandemin med turisterna och störst potential är Indiens medelklass.

Kina verkar dröja ett tag till men är troligen ressugna igen efter instängda i flera år.

Egentligen ganska otroligt när man ser tillbaka på det hur man stod ut att ligga bredvid en thaitjej varje kväll och titta på och lyssna på dessa såpoperor där det skreks och man grät floder.

Men å andra sidan var man ju sällan nykter så det förklarar väl det hela.

BTT

Hur känns det att uppfattas som dum?
Den allmänna uppfattningen..
Hej

Det kan du även fråga dig själv, för du är väl en falang?

Jag ser det här på precis samma sätt som många Svenskar ser på många Somalier, Thailändare och människor ifrån Arabvärlden m.m, jag vidhåller att det är naturligt att folk ifrån helt olika världsdelar och helt skilda kulturer tycker att andra har konstiga sedvänjor, resonerar märkligt, har konstiga matvanor, andra normer och t.o.mkan beskrivas som mindre smarta och dumma.

Att det förhåller sig så tycker jag är så uppenbart att jag inte ens kan förstå hur någon kan förneka eller bestrida detta, det hsr alltid funnits fördomar mot dom som avviker, har annan hudfärg, ser annorlunda ut, klär sig annorlunda, har andra traditioner, en annan religion och andra språk

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
29
Visningar
3 K
จิมมี่ พายุหิมะ
A
Svar
0
Visningar