Jag börjar känna värmen från Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"mackes " sa:
Extremt tråkig inställning du har och jag håller inte med dig. Tvärtom så har riktig kärlek ingenting med pengar att göra. Sedan kan man ju diskutera hur många förhållanden som är byggda på riktig kärlek, även i Sverige.

Om nu BERTIL åker till Thailand för sina sista besparingar och kanske bara med en grundpension så är chansen att han skall träffa en bra Thai-kvinna väldigt mycket större än om han sitter kvar i sin lägenhet i Sverige! Och det som börjar som ett förhållande med en kvinna som söker trygghet kan mycket väl utvecklas till riktig kärlek!

Så lägg ner cynismen, det avslöjar bara dina egna dåliga erfarenheter.
håller med : :nod: :nod:

Det fick du karma för UBON

Varje tråd skall tydligen tjatas sönder , ingen ide att man skriver alls snart ............
Bättre jag bara läser...................... :'(

Sent igår kväll kom äldsta dottern hem till byn med sin "pojvän" verkar iofs vara en trevlig skötsam pojke på 19 år som jobbar som mek på stora MC firman i Phon.. Nog ett av de bättre val hon gjort :D Dock hade Thaipappan nu sagt åt henne att hämta den yngstas MC som hon tog hit när mamma kom ner ... Hon grät hela natten i natt , en MC är värd så mycket i Thai , så nu skall min fru köpa en beg MC åt henne , det har hon råd med .. Själv skall jag köpa en ny 125a till mig och frugan .. Inga andra kör den :mad: Har funderingar på vem som råkar illa ut den dag 15 åringen kör rätt in i bildörren på en pickup , eller ännu värre kör på ett utspringande barn . Jag tror då att min fru omvärderar detta med att låta minderåriga utan körkort köra MC i strid mot Thailändsk lag ....helt vansinnigt ;)

Idag läggs sista raden på muren på plats , sen skall "Lego Funfan" justeras till lite
innan allt är som jag vill ha det .. Frugan städade tomten hela dagen igår ,, skiiiitfint nu :)

"Phonta " sa:
Det fick du karma för UBON

Varje tråd skall tydligen tjatas sönder , ingen ide att man skriver alls snart ............
Bättre jag bara läser...................... :'(

Phonta det får du en karma för av mej som brukar sitta uppe på nätterna och läsa o läsa rad upp o rad ner vad ni skriver här.

Varje person som startar en tråd borde få ta bort inlägg som finns i tråden det låter väl logiskt eller ?

Nu ska vi hitta en lämpligt ansikte i detta inlägg ::)

Själv funderar jag på att starta en tråd men jag tvekar.

Linetrivo.

"Phonta " sa:
...Hon grät hela natten i natt , en MC är värd så mycket i Thai , så nu skall min fru köpa en beg MC åt henne , det har hon råd med .. Själv skall jag köpa en ny 125a till mig och frugan .. Inga andra kör den >:

Jag förstår inte riktigt hur du tänker Phonta, det är ju trots allt din familj och ni bor på samma ställe. Du kan inte tänka dig att dela med dig? 1000 Baht i månaden som en "moppe" kostar är ju ingen jättesumma för dig, men det skulle betyda väldig mycket för de andra i familjen att få visa upp. Det kan ju inte handla så mycket om pengar för dig, mer om prestige och en önskan att "uppfostra" Thai till våra västerländska vanor.

Här är kulturen att dela de tillgångar man har i familjen, speciellt i fattiga familjer. Kom igen nu, bjussa lite på dig själv och låt familjen få glädjen av att ha tillgång till en ny moppe, det är ju bara en pryl... På köpet kommer du att slippa en del konflikter (men kanske få andra istället).

Jag är ingen vän av att dela allt och skulle aldrig få för mig att låna ut bilen, men va f-n en moppe för en kostnad på en tusenbahtare i månaden som kan ge så mycket glädje!

"ledarn " sa:
Phontas fru har ju jobbat i Sverige i en massa år och har stålar på banken har han ju skrivit tidigare...
Låt frugan pröjsa för dotterns MC !!

Om ungarna dessutom betett sig som svin mot Phonta när dom bodde här ska dom minsann få visa att dom ändrat sig i ett lite längre tidsperspektiv än bara 1 vecka...

Stå på dig Phonta.... :thumbsup: :thumbsup:

(Ungj@vlar klarar sig gått med begade MC)

Ledarn du har såååååå jäkla rätt i vad du skriver, har man betett sig som skit mot Ponta, så skall dom nog ha en mycket lång"betänketid" innan något annat sker i deras liv.Visserligen har det skett en förändringnu, men hur länge består den, ge ungarna och Ponta tid att se vad som kommer att ske det närmaste halvåret. Han har nyss anlänt, och kraven och allt annt skit startar alleredan efter 3 dagr. Ta det lugnt och vänta in "vardagen" i byn. Stå på dig Ponta !!!
Sedan detta tjat om motorbike, vansinnigt att komma och kräva något liknande. Kan man inte dom mest fundamentala regler som finns i umgänge mellan olika människor, så är man INTE mogen att framföra en motorbike, och framförallt inte utan giltigt körkort.

"ledarn " sa:
Phontas fru har ju jobbat i Sverige i en massa år och har stålar på banken har han ju skrivit tidigare...
Låt frugan pröjsa för dotterns MC !!

Om ungarna dessutom betett sig som svin mot Phonta när dom bodde här ska dom minsann få visa att dom ändrat sig i ett lite längre tidsperspektiv än bara 1 vecka...

Stå på dig Phonta.... :thumbsup: :thumbsup:

Med cykel och buss kommer man långt.

Samma här, systersonen kom en dag åkande på Damens bike, jag frågade Damen
vad är detta? ingen hjälm? 12-13 år? jamen han håller på och lär sig.
Javisst, då kan han lära sig att ta på en hjälm först, och återkomma när han är 15.

Det blir inget mer åka på denna bike, men bike åker han, pappas bike, och utan hjälm, tydligen går tjat hem i vissa lägen, har sett att han sitter också skjutsar
runt sina polare, 3 på samma bike.

Totalt hitintills som jag vet om, 4 killar från byn som åkt åt skogen,
detta var den sista hitintills, och ingen hjälm.

(Ungj@vlar klarar sig gått med begagnade MC)

Pt 2 179.jpg

"Phonta " sa:
Vad fan har detta med min tråd om värmen i Thailand att göra , skitpratargubbar '
Hej då ,Jag går tillbaka till Thailand forum.se :mad:ailand forum ....
Såja, vi skriver ju sönder alla dina tråda det är ju bara Fisketråden vi inte fick skriva sönder ... :D så där har jag inte skrivit något ...

Men det är väl bra om en moderator plockar bort det om en fattig pensionär till en ny tråd ...

jag håller helt med dig Phonta. Därför har jag delat upp ämnet så det finns en ny tråd som det kan tjötas om pensioner etc.

Problemet är således åtgärdat! :police:

"Phonta " sa:
Gumman kommer att få står själv för de kostnaderna ,det är inget annat helt enkelt .. Dessutom så frågade jag henne om hon snackat med nån kompis från nån bar i Pattis , anledningen var att när jag nu lade upp månadsekonomin så var inte den tillräcklig enligt henne .. 15000 THBT /mån + 5000 thbt till henne i fickpengar samt 2 tusen bath som jag ger till hennes föräldrar , dessutom skall jag stå för elkostnaderna .. detta var ingen bra deal tyckte hon ... Ja , då är vi färdiga med varandra sade jag då ,,, . Min budget är såleses 22000 thbt för mat fickpengar samt ett bidrag till gamlingarna , 10000 skr ger idag ca 44000 thbt , säga tt jag då skall ha 20,000 thbt att leva på , det är ok enligt min mening , av det går ca. 5000 thbt till försäkringar .. retserande 15000 thbt kan jag göra vad fan jag vill för .. Då sparar jag ca 3000 svkr varje månad av pensionen och rör därför inte mitt kapital .... Nåt hus kommer jag inte att bygga under överskådlig tid efter denna lilla uppvisning av habegäret .." där bet hon sig själv i rumpan " Men det förstår de ju aldrig ......får se hur länge detta håller .....

Var inte länge sen hon skällde på en annan Thai som lämnade sin farang , anledningen var då att hon endast fick 20000 thbt/mån ,Djävl...ho....hette det då ..
Jo jo , det slår tillbaka , jag lät henne veta att jag har ett gott minne för vad som sägs ......

Låter som ni är tillbaka i det gamla vanliga thai livet ;)

Phonta av dina rapporter från värmen har jag förstått att det varit lite turbolänt ... hur känns det nu känns det som att det kommer att fungera att bo där eller är det för tidigt att utala sig om?

Tråkigt slut? är jag förvånad? not

Själv skrev jag ett inlägg ang. ungar, bike, som blev cencurerad?? borttaget??

Lycka till Phonta

"Ubon " sa:
Tråkigt slut? är jag förvånad? not

Själv skrev jag ett inlägg ang. ungar, bike, som blev cencurerad?? borttaget??

Lycka till Phonta

Det var nog herr moderator som var lite väl ivrig när han skapade sidotråden om pensionärer och bidrag

"mackes " sa:
Det var nog herr moderator som var lite väl ivrig när han skapade sidotråden om pensionärer och bidrag

Jo här tar man gärna bort inlägg utan att läsa och förstå innebörden..

Det är inga inlägg som är borttagna. Ett eller två råkade följa med till den nya tråden "på köpet". Så dom finns där!

Berralund

ok, tyckte nog att mitt inlägg låg i linje med Phontas, ungar och bike.

När det gäller dubbla bilder, inte vet jag vad detta kommer ifrån,

det går bra att radera den ena.

Ubon

Ja det är OK Ubon, jag slarvade visst med att kolla alla inlägg. Jag har flyttat tillbaka ditt och de övriga som hör hit nu, extrafotot skall jag ta bort. Har ingen aning om hur det blev så. :)

Då är det väl bara hoppas och önska att Phonta kommer tillbaka,
och att han får ha sin tråd ifred, utan allt drummelsnack som inte
har med tråden att göra. Välkommen tillbaka Phonta.

Tack för ordet

Ubon

"FA " sa:
Låter som ni är tillbaka i det gamla vanliga thai livet ;)

HElt rätt FA. Tyvärr verkar Thailand vara så , men jag skiter i det , vill hon inte lyssna så blir hon frånskild. Jag har inga ekonomiska behov att vara gift och det vet hon . Det är inte för att jag vill vara stöddig utan jag hatar att känna mig utnyttjad , samma tänk som "Svensk man /Thaikvinna boende i Sverige" Där bor man helst gratis ,om man jobbar som min fru så vägrar man ta del av räkningar , möjligtvis att man delar på matkostnaderna ..... och nu på samma sätt här , att påstå att 15000 Thbt inte räcker till mat och vatten , tandkräm och tvättmedel under en månad är att ta i , sen 5000 thbt i fickpengar .. Att köpa en moppe till någon här kommer aldrig att ske , det får min fru göra , hon tycks väldigt passligt ha glömt bort sina digra besparingar på banken ;D

Och tack Berra .... Dessutom så kör de sönder allt de sätter sig på , bara köra , ingen olja hoppsan !!!Vaför stannar den :eek: .Det finns tre motorcyklar i familjen förutom min stora . En fungerar , varför ,de är alla ganske nya :mad:

Annars har Fyanfaplantorna /buskarna fått en omgång koskit idag samt vatten nu på kvällen . Ser riktigt bra ut mot nya muren .. har så dålig uppkoppling så det tar ljusår att ladda ner en bild , men det finns ju en sida som heter "Rezise image" på internet , den kan vara bra ibland när man har för avancerad kamera 18 megapixl. blir stora bilder för inläggen ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp