Köra utan hjälm

Så har det alltid varit ju närmare döden man kommer ju mer populär är man.
Träffade en Jänkare i Udon typ 2001. Han hade vart med om/i båda världskrigen och han hade gökat med alla försäljerskor inne på Tesco Lotus och Charoensi Complex. Ja gick o prata med honom o han pekade och vinkade åt dom. Många som prövade lyckan där

Ännu har inget hänt tycker det var oftar för man fick böter via posten. Skall bli spänade se om det händer något överhuvudtaget eller om han skriver ner sina önskedrömmar. Jag har aldrig ens funderat på om det är hel draget eller om jag kör om på insidan eller i diket. Tror många hoppas på förändring men det är ju inte så det fungerar i Thailand.
Det kommer, nya kameror t ex dyker upp lite överallt. Om man tänker att 80 % av de förolyckade kör MB så de måste hitta på något som funkar. Som alltid är det många viljor men jag tycker det är bra att det har bildats grupper som försöker hitta på lösningar.
Som Svensk skulle man bara sätta dit alla fyllisar och ungar utan körkort men tror att det är mera komplicerat än så.
Önskar verkligen att de gör något och med tanke på enorma kostnaden för samhället av detta orsakar tvivlar jag inte på att de jobbar påt.

Jag kan tycka det är lite roligt att sitta nykter bland de som dricker.
Fylleskallar gillar ingen inte ens de som är salongsberusade, eller kanske finns det någon bättre benämning för lagom fulla här i landet. :rolleyes:

Socialberusad kanske? :) Det är ju den positiva sidan med alkoholen att man blir lite mer trevlig och avslappnad av mindre mängder. :)

Det värsta öde man kan råka ut för är väl att vara chaffis åt ett gäng fyllskallar. Några gånger har det inträffat men jag vägrade nästan alltid. Usch! :confused:

När jag var ung så såg jag alltid till att bli kanon fort som fan, för att slippa stå ut med mina packade kompisar.
Det gäller att bli fullast så man inte upptäcker hur jobbiga dom är i fyllan.

Det värsta öde man kan råka ut för är väl att vara chaffis åt ett gäng fyllskallar. Några gånger har det inträffat men jag vägrade nästan alltid. Usch! :confused:
Jag körde buss i beställningstrafik i GBG en gång i historien. En gång hade jag Volvochefer som skulle till sitt årsmöte typ "Masthuggarna"
I rena ram Rolf om ni har sett det.
Jäklar säger jag så trevligt folk har jag sällan kört (ironi)
Sedan var en del fruar som skulle ragga chauffören. Fast den händelsen minns jag än med välbehag.:cool:
Chefer som har druckit för mycket kan bara vara dubbelt så mycket som annat folk.
Har ju själv varit en med drack aldrig när vi gick ut med de anställda. Principer :rolleyes:

Jag kan tycka det är lite roligt att sitta nykter bland de som dricker.
Fylleskallar gillar ingen inte ens de som är salongsberusade, eller kanske finns det någon bättre benämning för lagom fulla här i landet. :rolleyes:
Egentligen bryr jag mig inte i att folk är berusade , problemet är att det finns alltid någon som är korkad som nykter och då med sprit i kroppen inte längre spelar i de andras division ,, dessutom ibland oacceptabelt störiga och otrevliga .. att folk är bara glada när de dricker tycker jag bara är kul , men lagom är bäst så att säga :)

Jo , en vis typ av människor brukar känna sig utanför när de sitter ihop med städat folk :) De passar liksom inte ihop , jag brukar be fyllskallarna avlägsna sig :p

Är det vanligt att din omgivning känner ett behov av alkohol när du är med? :)
Fyllskallarna kanske bara är stackare som känt sig nödgade att öka doseringen på det smärtstillande :)

/ SatanG

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp