legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag vet inte hur man sätter ord på det riktigt men det blir liksom så att när man landar i thailand eller bor där så slänger man av sig sina svenska krav och tar allt som det kommer. no problem no problem är det som gäller. Man liksom skiter i småsaker och är lika glad för det, och man får samma sak tillbaka. De ställer upp och gör saker för dig medans dom repeterar orden no problem mai penrai med ett stort leende samtidigt som du är likadan när du får in helt fel mat på restaurangen eller eller tröjan du köpte visade sig ha ett stort hål i sömmen..

What comes around goes around. I det ögonblick man börjar surna så får man bara mer "fel" saker.

Har hänt ett par ggr att jag fått fel mat och jag brukar väldigt vänligt försiktigt påpeka felet, antingen ber dem då om ursäkt och skyndar ut med tallriken eller så ser dom oförstående ut. Om felet inte är bagatell artat så står jag på mig men extremt vänligt och säger att jag kanske var otydlig när jag beställde men det här är fel, hittills har dom alltid gett med sig till slut och fixat ny mat, är felet bagatell artat och jag fått nåt jag kan tänka mig att äta så påpekar jag bara att det är fel men skrattar sen och säger att det är ok iaf.
Jag köper sällan dyrare mat än 200 baht så om det skulle råka bli fel så kan jag pröjsa och gå nån annanstans och käka för så ofta blir det inte fel.
Börja tjafsa och ställa till en scen för nån hundring eller 2 skulle jag aldrig göra, tror inte att jag vinner nåt på det och min målsättning är att inte skaffa ovänner i Thailand. Ibland tycker jag dem beter sig som idioter men va fn tjänar jag på att påpeka det? Bara att glömma och åka vidare.

V: "legolas - Min berättelse - Jag flyttade Thailand - Fråga mig vad ni vill"

Tja!

Jag hoppas ni som tycker det är en bagatell att få fel mat accepterar att få fel mat i övriga värden också.

Beställer jag gris så vill jag ha gris, ger dom mig då ex. kyckling och jag inte vill ha kyckling för då hade jag ju beställt det direkt eller..............

Men visst beställer jag en fisk för det skulle vara så gott i dag när det ex är onsdag och jag då får gris hur kul är det på en skala? ????

Det finns ju vissa som är allergiker också, vad gör det bara att acceptera och äta och betala för något man inte vill ha för det är ju bara en bagatell när maten kostar under 200 B ??

Stollar...........

Jag antar men vet inte, att det viktigaste är att personummret stämmer många kan ha samma namn men ett personummer är personligt. Frugans gamla efternamn står med på hennes konto aldrig problem att ta ut.

"trollet " sa:
Tja!

Jag hoppas ni som tycker det är en bagatell att få fel mat accepterar att få fel mat i övriga värden också.

Beställer jag gris så vill jag ha gris, ger dom mig då ex. kyckling och jag inte vill ha kyckling för då hade jag ju beställt det direkt eller..............

Men visst beställer jag en fisk för det skulle vara så gott i dag när det ex är onsdag och jag då får gris hur kul är det på en skala? ????

Det finns ju vissa som är allergiker också, vad gör det bara att acceptera och äta och betala för något man inte vill ha för det är ju bara en bagatell när maten kostar under 200 B ??

Stollar...........

Nope, i Sverige skulle jag aldrig acceptera det men är man smart så väljer man sina strider med omsorg..

"Långeman " sa:
Ja så är det, och servicen uteblir helt. Din utbytta mat kommer efter 50 min, köket har fullt upp trots att det bara finns 6 gäster till på krogen. :nod: :nod: :nod: :nod:

Reta inte upp kocken innan du fått maten om du tänker äta den...

40000 baht för en soffa i hallen, vad skall man säga tänker inte skriva ordet jag tänker.

Nej du missförstod som sagt tycker jag det var svindyrt med tanke på möbelpriserna i thailand och 3st i hallen 120000 baht för möbler ingen kommer använda men som du skrev han var ju från wales kan ju förklara saken. Idiotförklarad kan en gubbe bli för mindre.

Nu är det ju lite skillnad på soffor...
Det är ungefär som att säga: Köpa en bil för 1,5 milj? Idiot, det finns ju för 500 000... :eek:

Ja men köper man soffor för det priset och placerar dom i hallen så tar jag mig friheten att använda det uttrycket.

Vad sägs om att köpa en ferrari och ställa i garaget bara för att ha en?

Jag vet folk som gör det och jag tycker nog det är upp till var och en vad han använder sina pengar till. Även om det bara är show off.

Ja då skulle jag idiotförklara den människan med, förstår inte folk som måste visa upp var dom har. Inte priset i sig jag anmärker på utan placeringen. Hade självklart kunna köpt en soffa för 40000 baht men då hade den stått någonstans där den kommer användas med.

"mackes " sa:
Vad sägs om att köpa en ferrari och ställa i garaget bara för att ha en?

Jag vet folk som gör det och jag tycker nog det är upp till var och en vad han använder sina pengar till. Även om det bara är show off.

Eller ett kvitto på sin egen framgång!..Människan har väl alltid strävat efter rikedom o berömmelse...!...I alla kulturer...och man vill ju visa upp vad man lyckats "skapa". Men med ålderns rätt imponerar innehållet mer än skalet på undertecknad! :D

Areeya

Väldigt mycket åsikter här om vad folk gör med sina pengar, avundsjukan lyser igenom lång väg...
Sen var det väl nån som sa att man skulle gå all in, Gary har väl lyssnat på visdomsorden. Men nu tycks inte det gälla längre...

"legolas " sa:
FA du är en lustig kille.... jag tror att folk kanske efterlyser lite grand "respekt" för pengarna, eller hur tänker du själv?

legolas

Inte så lustig som du Lego.
Ena stunden propagerar du för att man ska gå all in, man har ju alltid sin pension så varför hålla på slantarna. I nästa stund idiotförklarar du den här Gary för att han gör som du säger och går all in, tydligen är det summan som avgör, man får inte gå mer all in än andra för då sticker det i ögonen...

Jag tänker som så att man ska inte lägga sig i för mycket vad andra gör med sina pengar..

"legolas " sa:
Alltså så har du ingen åsikt då, mest prat.... tycker du att 3st soffor a 40.000 baht styck är OK i en jäävvla hall.... Du finner det OK, och sedan om du hade försökt att lägga ihop 2 och 2, så hade du kunnat läsa in att frun i huset är skyldig 10 miljoner baht till sina fordringsägare som hon lånat av dom.

En kvinna var där som hade gått på att låna ut 2 miljoner till henne. damen i huset skiter i att betala tillbaka, men har inga problem att "visa upp" sitt hem för sin forna kamrat som lånade ut pengar till henne.

Förstår du nu varför jag finner dig lustig FA, du skvalpar omkring på ytan bara, och delger inte egentligen din åsikt, det handlar mer om att kritisera folk i din omgivning..... Så vad skiljer dig och mig då... Är du mer berättigad till att kritisera än vad jag är....... ;) ;) ;) ;)

legolas

Om den här Gary känner för att ha 14 soffor i sin hall så inte fn bryr jag mig om det. Jag kan ha åsikter om det och tycka att det är fjantigt men dem sprider jag inte på ett sätt som avspeglar en stor avundsjuka. Jag tycker att det är patetiskt med folk som har ont av vad andra gör med sina pengar. Min kritik riktas därmed inte mot Gary utan mot bla dig..
Du har väldigt mycket åsikter om vad folk ska göra med sina pengar Lego, lite för mycket kan jag tycka..

Om sen hans kärring är skyldig folk pengar och inte betalar så visst är hon en bitch men det är väl bara för folk att gå och hämta en soffa då, det hade jag gjort.

PS!
Inte min mening nu att driva detta till en vendetta, säger bara min åsikt precis som du.

"FA " sa:
Om den här Gary känner för att ha 14 soffor i sin hall så inte fn bryr jag mig om det. Jag kan ha åsikter om det och tycka att det är fjantigt men dem sprider jag inte på ett sätt som avspeglar en stor avundsjuka. Jag tycker att det är patetiskt med folk som har ont av vad andra gör med sina pengar. Min kritik riktas därmed inte mot Gary utan mot bla dig..
Du har väldigt mycket åsikter om vad folk ska göra med sina pengar Lego, lite för mycket kan jag tycka..

Om sen hans kärring är skyldig folk pengar och inte betalar så visst är hon en bitch men det är väl bara för folk att gå och hämta en soffa då, det hade jag gjort.

PS!
Inte min mening nu att driva detta till en vendetta, säger bara min åsikt precis som du.

Jag måste säga att i det här håller jag fullständigt med dig och du har min respekt för att du vågar stå för det du tror på! :thumbsup: Andras privatekonomi är inget man blandar sig i om man inte blivit ombedd!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
14
Visningar
2 K
Sir One
S
A
Svar