Mackfaktorns Thairesa 2018

Måste haft fullt upp varit dåligt med uppgradering på ett tag[emoji6] Idag eller nu snart ska vi dra till hembyn för party iaf, i fredags vart det nattsudd på stampuben var inte hemma förrän efter 1 nångång, inte så jättepopulärt [emoji2] men var riktigt trevligt mycke biljard trevliga människor från jordens alla hörn å många öl vart det iaf,

prata en hel del med en jag lärt känna från Australien sen några år utan att vi haft nån djupare kontakt men fick nu en inblick i hans liv som jag hoppas få tid å återge lite av vad han berättade.
45a17ca320063040d54efad6a0e41f4b.jpg

Kom å tänka på en man modell större som jag stött på här iaf i 3 år tror han är amerikan "pga dialekten" eller var då jag uppmärksammade han första gången iaf , då för tre år sen så satt han på my bar för dom som känner till den var mitt på dan å prisförhandla då med en dam som jobba där på ett som jag uppfattade å tyckte redan då både föraktfullt å arrogant sätt men hon gick iväg med han iaf såg hon återkomma efter ca 1 timme när jag gått över till min stambar.

Förra året då så var jag å tog lunch på baren mitt emot my bar, Happy Bar då satt eländet i bordet bredvid kan inte kalla han för annat å förhandla pris med en tjej där vad hon skulle ha för å följa med han till Pattaya han prata om en månad vad hon ville ha per dag har för mig hon sa 500 bht å hur många ggr han då skulle få sätta på hon skulle mensveckan räknas in å trodde hon verkligen hon var värd det mm fick för mig han inte alls ens var intresserad av henne utan hela hans resonemang gick bara ut på å förnedra tjejen.

Igår så kom eländet till min stambar är första gången jag sett han där gudskelov, han börja med å förnedra en tjej som jobbar där min åsikt iaf, han fråga henne när hon kom å servera han are you ok yes im ok svara hon, no no sa han i decide if you ok not you.

Sen satt han å prata med förmodade landsmän i säkert en timma å jag kunde inte uppfatta ett ända jäkla gott ord om thailand å thailänskor i synnerhet bara skitsnack + han prata i telefon några ggr i vad jag uppfatta beställa tid hos nån kan ju varit hårklippning manikyr eller nått annat, men vad driver en sån man å vad i helsike har dom här å göra ?

Hej

Låter som en ganska vanlig manlig turist, man träffar väl såna här människor ifrån olika länder i varenda Beer Bar landet runt inriktad på falanger och på turistorter är dom tyvärr extremt vanliga, är en stor anledning till att jag sällan och ogärna besöker såna platser.

Orkar inte med dom och dera gnällande och blir förbannad, lider inte det minsta när dessa plockas på pengar, drabbas av dubbel prissättning, hatas av befolkningen och ibland blir både rånade och misshandlade.

Dom borde få indragna pass så dom hållaer sig hemma, uppfattar dom både som rasister och idioter, dom ger alla falanger dåligt rykte genom sitt agerande, är förvånad över att dom inte råkar mer illa ut än dom gör.

Mvh isan lover

Hej

Låter som en ganska vanlig manlig turist, man träffar väl såna här människor ifrån olika länder i varenda Beer Bar landet runt inriktad på falanger och på turistorter är dom tyvärr extremt vanliga, är en stor anledning till att jag sällan och ogärna besöker såna platser.

Orkar inte med dom och dera gnällande och blir förbannad, lider inte det minsta när dessa plockas på pengar, drabbas av dubbel prissättning, hatas av befolkningen och ibland blir både rånade och misshandlade.

Dom borde få indragna pass så dom hållaer sig hemma, uppfattar dom både som rasister och idioter, dom ger alla falanger dåligt rykte genom sitt agerande, är förvånad över att dom inte råkar mer illa ut än dom gör.

Mvh isan lover

Håller med nu vet man ju inte han kan kanske blivit blåst så därför så bitter, försökte fråga lite om han fick bara till svar no good, ska vid tillfälle se om jag kan få lite utförligare svar för är faktiskt riktigt nyfiken om han är så jämt och hur han isf överlevt.

Tror inte han har några vänner inte många isf utan verkar leta upp nya eftersom, han var in en gång till på min stampub satt sig med samma personer som jag nu vet är från canada verkar vara normalt trevliga men denna gång var dom inte alls lika pratsamma med han utan prata mest sinsemellan, eller så ledsnat å bitit tillbaks så han for i väg efter ca en kvart.

Håller med nu vet man ju inte han kan kanske blivit blåst så därför så bitter, försökte fråga lite om han fick bara till svar no good, ska vid tillfälle se om jag kan få lite utförligare svar för är faktiskt riktigt nyfiken om han är så jämt och hur han isf överlevt.

Tror inte han har några vänner inte många isf utan verkar leta upp nya eftersom, han var in en gång till på min stampub satt sig med samma personer som jag nu vet är från canada verkar vara normalt trevliga men denna gång var dom inte alls lika pratsamma med han utan prata mest sinsemellan, eller så ledsnat å bitit tillbaks så han for i väg efter ca en kvart.

Hej

Dessa bittra surkartar har oftast vare sig falang eller thaivänner, dom dyker på alla som kommer i deras närhet och förpestar tillvaron, förstår inte varför dom inte åker hem, men förmodligen är dom lika misslyckade och ovälkomna där också.

Han kan säkert ha ett eller flera misslyckade förhållanden bakom sig, men han kanske borde rannsaka sig själv lite istället för att skylla allt på Thailand och Thsiländskorna.

Mvh isan lover

Framme sen ett tag i hembyn ett besök till templet så klart sen ett jäkla letande efter bläckfisk som dom helt plötsligt kom på vi skulle ha var nästan tillbak till Khon Kaen men dom var inte hemma så vända om tillbaks till Chiang Yuen [emoji57] planera kan dom små liven[emoji2][emoji6] trodde först nog dom skulle spara några usla bht men han bli en nedspydd bil ( ett barnbarn till storasyster som var med) + runt 70 km extra bilkörning för mig [emoji36][emoji6] så grabbarna å en del damer här hemma har redan hunnit en flarra lao kao innan jag ens hunnit öppna en öl jäkligt surr å kramsjuka är dom då [emoji2]
6dc914d7e3b97906e5a5eb272f3b8318.jpg
9bf82f726c5fda708628ae9b068206c2.jpg

Blir nog en del svammel härifrån idag lite mini Jonas kanske [emoji2]sagt med [emoji7] är magunnar väder så orkar inte sitta med thai än i bilen pendlade mätaren mellan +36-37.

Nå väl gav precis en thai 100 bht till lao kao rätt fel ? han är runt 30 barndomskompis med damens äldsta dotter men gravt alkoholiserad var det redan 2006 några år senare försökte jag å en polare bjuda han + kompis på gin o tonic då höll dom på spy tarmarna ur sig så polarns fru fick gå iväg å köpa lao kao till dom å då funkade det
0605bbbe378f70043db48be83b7048d5.jpg
är inte han på bilden [emoji6] utan en hund som tycker samma som jag [emoji274]

Blir nog en del svammel härifrån idag lite mini Jonas kanske [emoji2]sagt med [emoji7] är magunnar väder så orkar inte sitta med thai än i bilen pendlade mätaren mellan +36-37.

Nå väl gav precis en thai 100 bht till lao kao rätt fel ? han är runt 30 barndomskompis med damens äldsta dotter men gravt alkoholiserad var det redan 2006 några år senare försökte jag å en polare bjuda han + kompis på gin o tonic då höll dom på spy tarmarna ur sig så polarns fru fick gå iväg å köpa lao kao till dom å då funkade det

Hej

Ca 100 baht för en stor Lao Kao och ca 50 baht för en liten kostar det i byn, dom lägger ju på lite för att tjäna något i dom små affärerna, samma hos oss, nästan alla föredrar Lao Kao om dom får välja.
Tycker själv att den går an att ta några supar av ibland, men då ska den vara solvarm och inte utspädd med något utom möjligen M150 eller någon annan vitamindryck.

Mvh isan lover

Det här med att ge gravt alkaliserade pengar till Lao Khao är ju inget lätt beslut ... men hjälper ju dem bara att dö i förtid, men ger man inte blir man snålis .. jag brukar be min fru om råd, men hon bryr sig ju inte om alkoholism utan vill mest visa att hon har pengar, så säger bara ge ...

Jag tycker alkoholen tyvärr tar bort mycket av släktgemenskapen då det alltid måste drickas om de ska samlas ...

Här har damen berättat att när hon växte upp både badade å lekte dom här varje dag nästan, men då bytte dom ut vattnet varje år har vad jag vet inte skett på säkert 8 år nu så liknar snart bara ett sketet dyhål [emoji22]
28684f8e4e309bfa53b7c7e4ad8c07f6.jpg
44cf4c34112b36663f82201824471a36.jpg

Hej

Det ser allt klart badbart ut, även stillastående vatten kan ju vara bra, det uppstår ju någon slags balans och nytt vatten tillförs ju varje regnperiod.

Liknar dom dammar där vi badar i byn.

Mvh isan lover

Hej

Det ser allt klart badbart ut, även stillastående vatten kan ju vara bra, det uppstår ju någon slags balans och nytt vatten tillförs ju varje regnperiod.

Liknar dom dammar där vi badar i byn.

Mvh isan lover

Nja om det är som damen säger så avstår nog jag, har inte sett nån bada där på säkert 5 år kan säkert vara nån, men helg nu å jäkligt varmt så borde nått barn ha varit där kan jag tycka.

Det här med att ge gravt alkaliserade pengar till Lao Khao är ju inget lätt beslut ... men hjälper ju dem bara att dö i förtid, men ger man inte blir man snålis .. jag brukar be min fru om råd, men hon bryr sig ju inte om alkoholism utan vill mest visa att hon har pengar, så säger bara ge ...

Jag tycker alkoholen tyvärr tar bort mycket av släktgemenskapen då det alltid måste drickas om de ska samlas ...

Denna kille var visst jäkligt nära gå bort för tror 3 år sen minns damen sa till mig att nu kommer han dö men repade sig jag trodde för tio år sen han inte skulle leva till 30 får väl nu säga 40 men tragiskt att bli sån slav under detta [emoji22]

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
B
Svar
0