Markpriser i Thailand?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"hillmer " sa:
Hans fråga var ju om markpriser Inte vad tegel kostar stycket eller vad ni gav eller skulle ge för era stora hus. Bara läsa hans fråga om MARKPRISER
Inlägget är extremt OT svara på frågan !!!

Blir lite trött på viktigpetter ...

Tycker TS fått svar på en diffus fråga ...

Janne Läser du inte hela sidorna eller Vet du vad jag svarade på ???? Mang kan ju undra ene del saker om en del här

Min förre polare sa att han va spekulant på en tomt lååångt ut på landet. Den kostade typ 70,000B och det tyckte han va lite för mycket. Så kom en nygift farang ut till samma by och köpte en liknande tomt av någon annan för 130,000 och så vips så skulle gubben ha lika mycket för sin tomt.
Polaren som redan va trött på lantlivet köpte naturligtvis inte tomten efter det den hade gått upp nästan 100% över en natt... Han flyttade till Trat istället.

Precis som Jonas säger det finns oftast inget rakt svar vad en tomt kostar. Å andra sidan, alla tomter är till salu om du e beredd att betala överpris.

Det enda rådet jag kan ge är att bosätt dig på enplats du gillar. Sedan be frugan luska i god tid, ta något år på er och se till att ingen vet att det är en farang som ska köpa så kan ni hitta en bra och billig tomt. De flesta thai behöver ofta pengar desperat ngn gång och då kan deras mark bli riktigt villig.

Finns fler fallgropar med tomtpapper som gör att du köper en tomt jättebilligt men du är inte ibestrigigt ensamrätt till den. Finns tre olika grader av äganderätt. Din fru kan nog förklara mer ingående

"hillmer " sa:
Janne Läser du inte hela sidorna eller Vet du vad jag svarade på ???? Mang kan ju undra ene del saker om en del här
Jo läste och tycker att de inlägg du svarade på var med in topic än ditt ... ställer man en fråga som är oprecis får man räkna med att tråden halkar in på närliggande ämnen som husbygge och tegel.

Att då påstå att det är OT göra att trevliga diskussioner dör. Bättre att låta moderaterna göra sitt jobb och dela tråden om den spårar ut än att någon besserwisser utrycker det i de trådar han svarar i ... blir jobbigt att läsa när någon hela tiden bryter intressant diskussion.

Jag svarde på vad han frågade om och det är VAD MARKPRISER ÄR Om du kan få mitt svar til OT så kan man inte svara på något här????????

"hillmer " sa:
Jag svarde på vad han frågade om och det är VAD MARKPRISER ÄR Om du kan få mitt svar til OT så kan man inte svara på något här????????
Titta vad jag citerade för inlägg i mitt inlägg #41. Där svarade du inte TS.

Ja du Janne Det här stället håller jag inte för mycket heller. Finns inte en tråd på hela skiten som det inte kommer folk in och ger svar på allt annat än vad som gäller från början. Alltid några som ska diskutere om allt annat här

"hillmer " sa:
Ja du Janne Det här stället håller jag inte för mycket heller. Finns inte en tråd på hela skiten som det inte kommer folk in och ger svar på allt annat än vad som gäller från början. Alltid några som ska diskutere om allt annat här
Testa Legolas forum ;D ;D

Jag besökte en bekant i en risby och han hade låtit bygga ett hus som jag tyckte passade mycket bra för den thailändska landsbygden. Det var ett stort vardagsrum med kök och två sovrum, toalett och bad inomhus. Sedan var det högt i tak som är viktigt därför rummen blir svala och man klarar sig med fläkt.
Han sade att huset hade gått på lite över en miljon som måste ses som en rimlig kostnad. Han hade långt till grannar som han såg som en fördel.

2005-05-23 23-26-45 - IMG_0176 (2).jpg

Tycker nog att TS borde ställt frågan "någon som känner till något om markpriser i och omkring Nakhon Nayok.

Jag har alltid gillat provinsen Nakhon Nayok för sin vackra natur och att det är "brist på turister". Det är där vi letar och det är där vi tänker bosätta och när någon gång i framtiden flyttar till Thailand.

Och jag vidhåller, kontakta mäklare för att få fram priser.....och priset stämmer nog inte den dagen Du köper.

Om Hillmer kan jag bara tycka....Farbror tråk, skaffa dig en egen tråd.

2012 kostade denna pavilliong 70.000B att bygga, saknas el och golvplattor.

Blow.2 granat 352.jpg

"Rong " sa:
Jag besökte en bekant i en risby och han hade låtit bygga ett hus som jag tyckte passade mycket bra för den thailändska landsbygden. Det var ett stort vardagsrum med kök och två sovrum, toalett och bad inomhus. Sedan var det högt i tak som är viktigt därför rummen blir svala och man klarar sig med fläkt.
Han sade att huset hade gått på lite över en miljon som måste ses som en rimlig kostnad. Han hade långt till grannar som han såg som en fördel.
Den här thailändskan som jag är sambo med påstår hon kunde bygga huset för 700.000 Baht att det är ett vanligt thaihus. Men han som lät bygga huset påstod han betalade något över 1 miljon för huset med muren runtom.
Faktum är att thailändskan har byggt ett flertal hus som supervisor, därför känner hon till en hel del vad gäller byggande av hus.

"Rong " sa:
Påminner om huset jag köpte åt mitt x i Udon...Regnperioden brukar vara problem om inte huset ligget högt, att dränera är extra viktigt.

"Ubon " sa:
Byggår 2010, kostnad totalt 40.000B inkl. el.
En mycket smakfull design på lusthuset, en bra ide att kopiera. Jag har själv här ett lusthus, men det flyter en å alldeles i närheten och där vore lämpligt att sätta upp ett till och den designen du har på det är attraktivt.
Man bör ha plats med två bänksoffor och ett bord , så att man kan inta ryggläge ibland, samma som "Kronblom" gör i serievärlden.

"Peyman69 " sa:
Hej
Jag är ny medlem och tänkte börja min första inlägg med att fråga lite om markpriser i Thailand generellt.

Med vänliga hälsningar

Peyman

Du skulle kunna prova med Treasure Department i Thailand. Telefonnumret dit ska vara +6621422465. De ska kunna ge även spcifik information om de får numret för en viss markplätt.

Har det varit någon rik okunning där i närheten före dig så är det nog risk för att verkligt pris blir ett helt annat, men det är ju alltid en fördel att kunna visa att man vet vad det borde kosta. :)

En myndighet kan ju inte ge ett marknadsvärde för en markbit!
Beror ju på tillgång och efterfrågan är som om du skulle ringa ansvarigt departement i Sverige och fråga efter priset på ett hus!

"suriya " sa:
Du skulle kunna prova med Treasure Department i Thailand. Telefonnumret dit ska vara +6621422465. De ska kunna ge även spcifik information om de får numret för en viss markplätt.

Har det varit någon rik okunning där i närheten före dig så är det nog risk för att verkligt pris blir ett helt annat, men det är ju alltid en fördel att kunna visa att man vet vad det borde kosta. :)

När jag och xet köpte 30 rai gummiplantage sa vi till land registrerings kontoret att vi betalt typ 200,000 istället för 900,000... anleningen är att dom skulle ha en svindlande hög skatt. Typ 25%

"Jonas " sa:
En myndighet kan ju inte ge ett marknadsvärde för en markbit!
Beror ju på tillgång och efterfrågan är som om du skulle ringa ansvarigt departement i Sverige och fråga efter priset på ett hus!

Jag vet inte om de kan det, bara att dom gör det. ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp