Medicinska problem för oss män / gubbar

Ja, med öppna dörrar så är det knepigt att balansera ventilationen
Ja och jag har försökt förklarat under alla år att ni blir en del av problemet om inte stänger dörrar.
Dock vet jag inte om supply båtarna har samma möjlighet att bygga övertryck som en bojlastare och recirkulera luften när dålig luft kommer in genom vent.
Det han förbundsansvarige ville kolla på nu, var mätsystem och automatisk ventilationsreglering.
För jag har inte vart på en båt där det inte stinker ur ventintaget när bunkrar eller när vinden ligger fel på gällande avgaser.
Sen gås ju inte ventilationen igenom, 15 år båt där sådant går in sätter sig ju i ventilationsrören med.
Jag stänger min inluft när kommer ombord för slippa avgaser.
Gör jag på alla båtar för känner direkt av.

Ja och jag har försökt förklarat under alla år att ni blir en del av problemet om inte stänger dörrar.
Dock vet jag inte om supply båtarna har samma möjlighet att bygga övertryck som en bojlastare och recirkulera luften när dålig luft kommer in genom vent.
Det han förbundsansvarige ville kolla på nu, var mätsystem och automatisk ventilationsreglering.
För jag har inte vart på en båt där det inte stinker ur ventintaget när bunkrar eller när vinden ligger fel på gällande avgaser.
Sen gås ju inte ventilationen igenom, 15 år båt där sådant går in sätter sig ju i ventilationsrören med.
Jag stänger min inluft när kommer ombord för slippa avgaser.
Gör jag på alla båtar för känner direkt av.
Till och med här hemma kan jag fixa övertryck eller undertryck.
Men det är klart, hade man inte det i specifikationerna när man beställde båten så kan det vara knepigt att ändra.

Till och med här hemma kan jag fixa övertryck eller undertryck.
Men det är klart, hade man inte det i specifikationerna när man beställde båten så kan det vara knepigt att ändra.
Ja övertryck kan man ju fixa ombord om kan recirkulera det vet jag inte.
Det dom är ute efter är ju mätinstrument så man håller koll på inomhusluften, luftmiljön ombord så folk inte är utsatta.
Hur det skall göras, vad som görs och vad som finns för att hantera det ombord skall du inte fråga mig.
Jag är navigatör, ingår inte i tekniska avdelningen, har inget tekniskt intresse och lägger mig inte i den biten, kan inte svara på några teknidka frågor.
Vill bara ha ren luftmiljö och att det säkras.

Efter min senaste hälsokontroll fick jag rådet att kolla mitt blodtryck fyra veckor två dagar i veckan.
Testade idag efter ett måttligt alkoholintag.
Hög puls men annars såg det bra ut.
Lite alkohol verkar göra susen.:laugh2::laugh2:
1769812747777.webp

Du tipsa mej för länge sen när jag bytte motor i FTX systemet. Frånkoppla värmeelementet då :thumbsup:.

Jasså? Det kanske jag gjorde.
Bäst är väl egentligen om man kan styra värmeelementet från en eller annan plats de dagar det blir allt för kallt.
Då slipper man allt för kall tilluft och behöver inte bekymra sig över att man har ett ispaket i växlaren.
Som regel så suger dom ström som fan och slår igång alldeles för tidigt om man inte kan justera det via app, dator eller någon sorts remote display.

Jasså? Det kanske jag gjorde.
Bäst är väl egentligen om man kan styra värmeelementet från en eller annan plats de dagar det blir allt för kallt.
Då slipper man allt för kall tilluft och behöver inte bekymra sig över att man har ett ispaket i växlaren.
Som regel så suger dom ström som fan och slår igång alldeles för tidigt om man inte kan justera det via app, dator eller någon sorts remote display.
Jo, här satt vi ner fläkt hasigheten på min under dom kalla månaderna och övergår till normal hastighet april. Finns min//normal/max på dom äldre från Älvsbyn tror jag det var. Lägger i ett nytt filter i vår och kan då även se om trumman snurrar efter motorbytet...

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar