Medicinska problem för oss män / gubbar

Frågorna och svaren påminner om demens, här, är det många som är över 85 eller 555
Jag minnesövar lite varje dag.
Övar på sånt jag tänkt borde glömt.
Nu efter du skrev.
Vem spelade Trinity, Terence hill.
Meningslösa saker men för att testa minnet.
Hur mycket vägde största marulken vi fick.
27kg.
Olika minnesgrejjer men testar om jag mins tillbaka plus kör gånger tabellen då och då.

Jag minnesövar lite varje dag.
Övar på sånt jag tänkt borde glömt.
Nu efter du skrev.
Vem spelade Trinity, Terence hill.
Meningslösa saker men för att testa minnet.
Hur mycket vägde största marulken vi fick.
27kg.
Olika minnesgrejjer men testar om jag mins tillbaka plus kör gånger tabellen då och då.
Jag minns bara bra saker, allt annat vill jag inte veta av. Jag försöker vara positiv :)

Köpte en Omron M3 Comfort AFib igår. Testade den nu och det ser ju bra ut, iofs tar jag blodtryckssänkande medicin (Amlodipin 5 mg).
Tyvärr tränar jag ingenting och har ett stillasittande jobb. Har aldrig varit speciellt intresserad av att träna. Men har har haft väldigt tunga och aktiva jobb förr, men det är 25 år sedan. Får väl börja röra på mig till sommaren :D

PXL_20260201_132358283.webp

Köpte en Omron M3 Comfort AFib igår. Testade den nu och det ser ju bra ut, iofs tar jag blodtryckssänkande medicin (Amlodipin 5 mg).
Tyvärr tränar jag ingenting och har ett stillasittande jobb. Har aldrig varit speciellt intresserad av att träna. Men har har haft väldigt tunga och aktiva jobb förr, men det är 25 år sedan. Får väl börja röra på mig till sommaren :D

Perfekt.

Äter med amlodipin nu.

Hittade en video som tar upp fördelen med att mäta insulin som diskuterats. Videon går också igenom vad det livsviktiga hormonet Insulin blir för mycket i kroppen. Rekomenderar att se hela videon om man verkligen är intresserad.

Lagom är bäst. Allting hänger på vad man har för gener. Min före dettas bästa kompis var en tjej från Jämtland; hon var sportig och åt inte vad som helst. Vi lagade mat med mindre olja och socker när hon var på besök, och ingen alkohol serverades. På den tiden, under 90-talet, rökte jag fortfarande, men jag fick inte ens stå nära huset. ’Bort med dig!’ sa hon. Hon blev bara 46 år och dog i cancer, trots att hon åt och levde enligt alla ’hälsosamma’ regler. Ta allt med en nypa salt ingen vet, ena dag är det farligt andra dagen är det nyttig 555. Lev livet.

Lagom är bäst. Allting hänger på vad man har för gener. Min före dettas bästa kompis var en tjej från Jämtland; hon var sportig och åt inte vad som helst. Vi lagade mat med mindre olja och socker när hon var på besök, och ingen alkohol serverades. På den tiden, under 90-talet, rökte jag fortfarande, men jag fick inte ens stå nära huset. ’Bort med dig!’ sa hon. Hon blev bara 46 år och dog i cancer, trots att hon åt och levde enligt alla ’hälsosamma’ regler. Ta allt med en nypa salt ingen vet, ena dag är det farligt andra dagen är det nyttig 555. Lev livet.
Jomenvisst men om jag vill skaffa mig kunskap om min diabetes så tror jag mer på min diabetesläkare än på en kiropraktor. Det var det som var grundorsaken till länken jag kopierade in, sen får andra tro vad dom vill ;)

Jomenvisst men om jag vill skaffa mig kunskap om min diabetes så tror jag mer på min diabetesläkare än på en kiropraktor. Det var det som var grundorsaken till länken jag kopierade in, sen får andra tro vad dom vill ;)

Det gör du kanske rätt i.
Själv jobbar jag med en massa ingenjörer som tycker att dom vet bäst och håller sig inom sina ramar och riktlinjer.
En busschaufför hade kunnat göra en hel del av uppgifterna på ett bättre sätt med enkel allmänbildning.
Doktorn lindrar gärna din smärta, men sliter fullständigt i roten i det onda.

Har du brutit ett ben så är väl en av de första frågorna om du röker.

Man jobbar som ett orubbligt excelark.
Alla har 37°C i kroppstemperatur och allt som behövs är Alvedon, så länge det inte är en benpipa som sticker ut ur huden.

Jag har ingen övertro på läkarna i Sverige, även om dom är extremt duktiga på cancer och hjärtattacker.

Kunde ge mig fan på att du hade diabetes då du smutskastar det mesta man skriver. Är det DB2 du har så är det nog dags att byta uppfattning om det jag skriver om så kanske du slipper gå den hårda vägen med organ som ger upp i onödan. Har ju ingen aning om hur länge du haft diabetes och hur din sjukdomsbild ser ut och kräver inte att du skall delge det heller. Jag skriver detta i ren omtanke. Jag lovar dig att det finns enkla knep att tillgå. Försök, för din egen skull, att ta in det jag skrivit om.
DB1 är ännu vad man vet inte reversibel men kost kan göra underverk även då.

Jag har mist 4st vänner/släktingar till DB2. För tre av dem var det jävligt plågsamt i slutet och jobbigt att se på. Amputering och dialys, fan inte kul.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar