Medicinska problem för oss män / gubbar

Absolut inte! Förstår faktiskt inte varför du ställer frågan.
Iom att du kände dig nödgad att skriva "att du faktiskt tillhörde majoriteten", så blev jag nyfiken på varför denna information var viktig. Vad förändras av att du "tillhör majoriteten"? Därav ställde jag frågan. Om det inte är viktigt för dig att tillhöra majoriteten förstår jag inte varför du nämnde det speciellt.

Hoppas du nu förstår varför jag ställde frågan.

För egen del bryr jag mig inte om vad majoriteten tycker när jag skapar mig en åsikt, därav undrade jag vad denna känsla av att tillhöra majoriteten har för betydelse för dig. Nån betydelse verkar det ju ha iom att du tar upp det.

Iom att du kände dig nödgad att skriva "att du faktiskt tillhörde majoriteten", så blev jag nyfiken på varför denna information var viktig. Vad förändras av att du "tillhör majoriteten"? Därav ställde jag frågan. Om det inte är viktigt för dig att tillhöra majoriteten förstår jag inte varför du nämnde det speciellt.

Hoppas du nu förstår varför jag ställde frågan.

För egen del bryr jag mig inte om vad majoriteten tycker när jag skapar mig en åsikt, därav undrade jag vad denna känsla av att tillhöra majoriteten har för betydelse för dig. Nån betydelse verkar det ju ha iom att du tar upp det.
He lönsch int' förklar för en som int' begrip!
1774254970008.webp

Har svårt att se att priset skulle påverka risken för influensa som röven hävdar.

Jag tror det är nåt annat som gjort att Einar inte haft Influensa i Thailand de senaste 15 åren.
Nu ljuger du igen! Jag har aldrig påstått att priset avgör om du insjuknar. För övrigt skall man inte medicinera i onödan. :unsure:

Ja du kan ju tjata om priset om du vill.

Einar hävdade att han sluppit influensan i 15 år när han nu bor i Thailand.

Sen kom röven och började snacka om medicin som Einar behövde för att komma ut sängen, som om det har med influensan att göra.

Min bedömning är att Einar har sluppit influensan för att han bor i Thailand, inte pga medicin.
Var studerade du till läkare? Eller är det det vanliga svamlet från dig?

Hej

En bekant till mig via jobbet dog nu bara drygt 60 år gammal, icke rökare, försiktig med alkohol, vid god fysik och ej överviktig o.s.v, allt hände oväntat och gick fort, han segnade ner och blev liggande på marken utanför sitt hus, inga återupplivade åtgärder hade någon effekt trots att hjälp var snabbt på plats, det mesta tyder på aortan eller hjärtat, svar kommer efter obduktionen. Livet är inte alltid rättvist.

Mvh isan lover

Hej

En bekant till mig via jobbet dog nu bara drygt 60 år gammal, icke rökare, försiktig med alkohol, vid god fysik och ej överviktig o.s.v, allt hände oväntat och gick fort, han segnade ner och blev liggande på marken utanför sitt hus, inga återupplivade åtgärder hade någon effekt trots att hjälp var snabbt på plats, det mesta tyder på aortan eller hjärtat, svar kommer efter obduktionen. Livet är inte alltid rättvist.

Mvh isan lover
Tråkigt.

Det befäster bara tesen skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag.

Eller viktigare, vänta inte med att göra det du vill till pensionen, då kan det vara för sent.

Tråkigt.

Det befäster bara tesen skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag.

Eller viktigare, vänta inte med att göra det du vill till pensionen, då kan det vara för sent.
Hej

Ja många av oss som kände honom fick sig en tankeställare här, även jag själv som ju ganska nyligen bytte en bit av aortan och fick en mekanisk klaff insatt i hjärtat tack vare att frugan mot min vilja tvingade mig på en stor hälsokontroll i Udon Thani. Hemkommen med remiss från Thailand sa man på kardiologen i Sverige att det var 50% chans att jag hade dött inom 2 år utan att opereras.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
Region Västerbotten har börjat mäta diametern på ett blodkärl (kroppspulsådern) för att förebygga plötsliga dödsfall och hjärnblödningar. Alla över 65 år blir kallade – jag fick i alla fall en kallelse. Det hela tog bara två minuter. Måttet skulle ligga under 30 mm (eller 19 mm för vissa kärl) och mitt var 10 mm, så det såg jättebra ut. Jag kommer dock inte ihåg exakt vad undersökningen heter.
Man ska absolut gå o göra testen om man blir kallad.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar